1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Antec Sonata, 380W
    MSI 865PE Neo2 Platinum
    Intel Pentium 4 3.00 ghz 800 Mhz
    Zalman CNPS7000B-Cu CPU cooler
    Dane Elec 2*512MB Dual Channel PC3200
    XFX GeForce 6800 GT 256MB GDDR3
    Logitech Cordless Desktop Optical Deluxe
    Creative Soundblaster Digital 5.1
    NEC ND-2510 Dual-layer DVD+/-R(W)
    Microsoft Windows XP Home edition

Totaal: €1458,- bij Informatique

Waarom een duurdere MSI 6800 GT nemen, bijna alle fabrikanten gebruiken het standaard referentie ontwerp. Kortom je koopt bij bijna alle fabrikanten dezelfde kaart, maar met een andere sticker erop. Ik zou ook lekker 2*512MB nemen i.p.v. 2*256MB. Vooral met de nieuwe games die dadelijk uitkomen, het zou zonde zijn als je daar je 6800GT mee te kort doet.

Thanks _0/
    Idd beetje zonde van het geld om een aparte geluidskaart te kopen, tenzij je hoge eisen gaat stellen. Alle onboard geluidskaarten zijn iig van een betere kwaliteit als de Soundblaster 5.1. Ga je niet overklokken, dan kan je idd prima uit de voeten met de boxed koeler, zo steek je weer €49,- in je zak.

Laatst bewerkt: 29 jul 2004
  2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    gelukkig betalen mn ouders de pc:D:D:D
    maar we zijn het nog nie helemaal eens over het scherm

3. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    oke heel erg bedankt: alleen 1 vraagje: wat moet je met een DVD brander als je niet OOK een dvd speler hebt?

ik heb nog een actie gevonden op www.Alternate.nl hier laat ik zien wat de actie is:

Alternate Crusher 64bit

Afb. kan afwijken van het originele product
    Klik voor een grotere weergave

Prijs:
    EUR 1.099,00
    - actie -

Behuizing: Voeding: 1 x 300 Watt

Moederbord: Omschrijving: EPoX 8HDA3+
    Chipset: K8T800

Processor: AMD Athlon 64 Clawhammer 3000+

Geheugen: 1 GB DDRAM 400-X64-C3AK2

Grafisch: Omschrijving: Radeon9800 Pro/TD 128 MB

Harddisk: Capaciteit: 160 GB
    Snelheid: 7200 rpm
    Cache buffer: 8192 KB

Floppydrive: 3,5" 1.44 MB

Optical drive(s): DVD-RW ND-2500 zwart

Geluid: Omschrijving: AC 97 Audio

Netwerk: Omschrijving: Fast Ethernet LAN
    Snelheid: 10/100/1000 Mbps
    Aansluiting(en): 1 x RJ-45

Software: Omschrijving: Microsoft Windows XP Home Nederlands
    Geinstalleerd: Ja
    Recovery software: Ja
    Overige software: Nero 6.0 Express

Formaat (HxBxD): 426 x 194 x 440 mm

Overige informatie: Nu met gratis "Trust Silverline Wireless Deskset", OP=OP!!!

Garantieperiode: 24 maanden

Artikelnummer: SIDV01

--------------------------

wat vind je hier van? :)

4. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ow cpu cooler hoeft dat niet? Dat wist ik niet.. Geluidskaart is om m'n 5.1 boxen en decoder aan te sluiten(die ik al heb)

Ok ik wist niet dat ie duurder was. Bedankt voor de tip! :) Geheugen is wel een goed plan helemaal nu die een stuk goedkoper is.

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Is zeker een mooie actie :9
    De videokaart kan je niet echt meer vergelijken met de 6800 GT of de x800 Pro. Deze is van een vorige generatie, maar is altijd nog een mooie videokaart. Volgens diverse websites zou je met een 9800 Pro goed Half Life 2 en Doom 3 kunnen spelen, hetzij van een mindere kwaliteit. De voeding is 300W, dat is voor een 9800 Pro voldoende, maar mocht je ooit nog een x800 Pro of 6800Gt kopen, dan loop je het risico dat je voeding te zwak is.

Aangezien een DVD-brander ook DVD's en CD's kan lezen is een aparte DVD-speler overbodig. Tenzij je 1:1 kopieën wilt maken.

De onboard geluidskaarten zijn ook 6 kanaals, dus daar kan je ook gewoon je 5.1 set + decoder op aansluiten. Hoe sluit je btw de decoder aan? Via een optisch kabeltje?

6. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik denk dat ik jouw gemaakte computer neem.. die is zeker wel chill. ik laat wel horen wat er van gekomen is :)

bedankt voor de hulp heh

7. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ow dat wist ik ook al niet, moet me er toch eens meer in gaan verdiepen :p
    Ik wou de decoder aansluiten via een coax-kabel de digitale gebruik ik al namelijk.

Owja ik kan die behuizing die jij hebt gekozen niet vinden op informatique.nl :confused:

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Okee, dat MSI 865PE Neo2 Platinum moederboard heeft namelijk een coax aansluiting voor geluid (ik heb zelf dat moederboard, dus was makkelijk te vinden :cool:).

Bij Informatique staat ie onder behuizingen als "Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W)" Hele naam, dus ik dacht, ik kort het even af :9

9. Poud@

Poud@ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey ,
    ik ga ook een nieuwe PC bestellen , en ik vroeg me af of dit wat is qua prestatie + geld

AMD XP3000+ & Arctic Slim Silent Pro TC
    A7N8X-X -LAN nForce2/Socket A
    2 x dual channel 512 mb pc 3200 RAM
    Maxtor 160 gb HD
    Nec 2510 Double layered dvd brander
    LiteOn Dvd-speler
    550 watt voeding + xtra kooler
    Radeon 9600 XT 128mb
    17" inch CRT monitor
    Aopen kast

en dat voor 1210 euro .
    Wie kan er iets meer info over geven ?

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Wat wil je precies weten? Waar ga je de pc hoofdzakelijk voor gebruiken? Wat voor'n merk voeding is het?

11. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dan snap ik er niks meer van.. Ik zie alleen Antec Performance II MidiTower, Wit, 350W Of kijk is soms verkeerd? :confused:

12. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    je hebt toch een harde schijf 8)

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, ik denk dat je ergens anders kijkt :D

[plaatje]http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/1_copy67.jpg[/plaatje]
    In het geel 8)

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit, alleen waarom een 550 Watt voeding? Koop minimaal een 350 Watt (of 300 Watt) merkvoeding en gebruikt het overgebleven geld om een 9800 Pro i.p.v. een 9600 XT te kopen.

Een vraagje: Is een 250 Watt voeding genoeg voor een 9800 Pro?

15. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik dacht dat je met een moederbord gewoon voldoende had aan een 5.1 set....dat werd toch ondersteund??? Maar net las ik dat je ook een 'decoder' nodig hebt. Waar haal je dat vandaan, en hoeveel kost dat? Of is dat gewoon zo'n 5.1 geluidskaart.

En dan nog voor the awnser, ik had het over 2x 512 mb ram voor mijn computer, maar is snap nog weinig wat je zei van dual channeling. Is dat nodig en is het nou mogelijk...heck, wat is het eigenlijk!?! :p

groet

16. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja ik zie het, ik stel 'm zelf samen en hij word ook gelijk in elkaar gezet dan neem ik aan. Als je 'm los besteld moe je alles zelf in elkaar zetten en ik denk niet dat ik dat kan.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er een beetje aan welke componenten je nog meer gebruikt. Dit is op zich wel handig: http://www.jscustompcs.com/power_supply/. Geeft heel goed weer met welke voeding je goed zit. Nu gaan ze daar wel vanuit dat alles maximaal vermogen trekt, dat is in de werkelijkheid dus niet zo, meer een veiligheids marge dus :).

Ghehe, volgens deze site zou ik aan een 378W PSU moeten. Ik heb maar een 300W PSU, maar draait uiterst stabiel (todat alles ooit vol vermogen gaat trekken :eek:).

Aah okee, vandaar :D
    Misschien ken je iemand die hem voor jou wilt bouwen? Je bent toch vrij beperkt kwa keuzes wanneer je hem door Informatique laat bouwen.

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is niet nodig, maar het geeft wel een prestatie winst. Wat het exact is weet ik niet, ik heb er zelfs niets een ervaring mee (crappy moederbord |:-).

@Arjan84: Bedankt voor die site, maar hoe kan ik zien welke P4 ik juist heb?

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Sommige speakersets worden verkocht met Dolby Digital decoder. Onboard geluidskaarten zijn 6 of zelfs 7 kanaals, en bieden ondersteuning voor EAX (ruimtelijk geluid van Creative). Helaas beschikken ze niet over een Dolby Digital/ DTS decoder. Daar heb je dan een externe decoder voor nodig, of een aparte geluidskaart. De nVidia nForce moederboarden (voor AMD cpu's) beschikken overigens wel over een Dolby Digital decoder. De nieuwe Intel chipsets ook volgens mij.

Met Dual Channel verdubbel je de geheugen bandbreedte. Single Channel voor Intel moederboarden, hebben een maximale bandbreedte van 3,2GB/sec. In Dual Channel wordt dat 6,4GB/sec. Hierdoor is de geheugen bandbreedte synchroon aan de processor bandbreedte van de P4 met 800MHz FSB. En dat geeft een flinke performance boost

Op welke FSB draait jouw processor dan? Als dat 533MHz is, dan moet je deze nemen: "Intel Pentium 4 Socket 478 Northwood (533MHz FSB)(64W)"

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    en als ik nou een computer samenstel met 2x 512 mb...hoe stel ik dat dual channeling dan in? of snap ik het net goed? :9

btw...ik koop een p4 processor met een moederbord met intel chip ofzo...heb ik dan een decoder nodig?? groet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina