Jaywalker,
Dit heb ik bij
Informatique samengesteld:
AMD Athlon 64 3200+ €255,-
MSI K8TM ILSRB €89,-
2x512MB Dane Elec PC3200 €178,-
Maxtor 160GB 7200rpm P-ATA €101,-
NEC ND-2510 Dual Layer DVD brander (zwart) €84,-
Antec Sonata case (zwart), incl. Antec True Power 380W, 120mm Casefan €125,-
Logitech Premium Desktop Optical muis + keyboard (zwart) €38,-
Sapphire Radeon x800 Pro 256MB €459,-
Totaal: €1329,-
In plaats van de x800 Pro, zou je ook een XFX GeForce 6800 GT 256MB kunnen nemen, deze kost €449,-. Momenteel zit er nog maar weining verschil tussen de x800 Pro en de 6800 GT. Maar ik denk dat je dat al op korte termijn gaat zien.
- Processor: AMD 64bit is momenteel de snellere processor voor games, dus vandaar mijn keuze.
- Moederboard: MSI heeft een zeer goede reputatie voor hoge kwaliteit en stabiliteit.
- Geheugen: 512MB is voor een aantal games tegenwoordig wat matig, dus vandaar 1024MB. Dane Elec is geheugen van top kwaliteit, valt in dezelfde klasse als Kingston, Corsair en Geil (ja je leest het goed
, ik heb het niet bedacht).
- Hardeschijf: Persoonlijk heb ik altijd goede ervaringen met Maxtor en Western Digital gehad, dit type Maxtor is vaak de snelste in de reviews.
- DVD-brander: Dual Layer brander, kan je dus 8,5GB op één schijfje prakken. Deze heb ik in het zwart gekozen vanwege de kleur van de behuizing.
- Behuizing: Antec behuizingen staan bekend om hun hoge kwaliteit. Deze is in het zwart (glans) uitgevoerd, en wordt geleverd inclusief 380W voeding en een 120mm casefan. De voedingen van Antec zijn ook van zeer hoge kwaliteit. Hun voedingen zijn vaak duurder als de behuizingen.
- Muis/toetsenbord: Mooi zwart
, optische muis.
- Videokaart: Dat heb ik eigenlijk al uitgelegd, momenteel weinig verschil, maar dat komt nog wel. Ondanks dat zal je aan beide een hoop plezier kunnen beleven.
Klik om te vergroten...