1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poud@

Poud@ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is voornamelijk voor spelletjes en het maken van dvd's , en daarnaast met gebruik van AutoCad en Inventor (3d tekenprogramma) ,
    En het is gewoon een samenstelsel van allemaal producten via internet.
    Die voeding is omdat ik nog van plan ben om extra dingen uit te bouwen , case modden dus , dus dan lijkt me het veiliger om met genoeg voeding te zitten

Laatst bewerkt: 29 jul 2004
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals ik zei op p.11. Gewoon mijn uitleg lezen en naar het moederbord kijken. Maar ik weet nog steeds niet of je iets moet veranderen in je bios om dual channel te gebruiken.

@Arjan84: Ik heb een Northwood (ik was eventjes vergeten te checken met Sisoftware Sandra).
    Volgens die site zou ik 258 Watt verbruiken als ik een 9800 Pro in mijn pc steek. Ik hoop dat die fout marge groter is dan 10 Watt :D.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt op Intel P4 moederboarden 4 geheugen bankjes, DIMM 1, DIMM 2, DIMM 3 en DIMM 4. Om Dual Channel te gebruiken moet je bij voorbeeld 512MB in DIMM 1 doen, en 512MB in DIMM 3. Vaak worden ze in kleuren aangegeven, dan zijn DIMM 1 & 2 paars en DIMM 3 & 4 groen of zoiets dergelijks.

Op deze manier maak je gebruik van Dual Channel (de rode verbindings streepjes). Je hoeft verder niets in het BIOS in te stellen, alles gaat vanzelf goed, als je het bovenstaande plaatje + omschrijving aanhoudt.

Wil je gebruik gaan maken van Dolby Digital dan zou je een decoder moeten gebruiken ja, of een geluidskaart kopen die een decoder aan boord heeft.

Haha, ik hoop het wel :D. Die calculator gaat er van uit dat alle componenten vol vermogen vragen, dat gebeurt in de praktijk nooit, behalve een piek tijdens het opstarten. Maar ik denk dat het wel goed gaat, ik zit 78W onder het aangeraden vermogen en dat gaat (gelukkig :cool:) ook goed!

Laatst bewerkt: 29 jul 2004
  4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou heb ik nie erg vel verstand van PC's
    Maar kan je AMD en Pentium vergelijken als je kijkt naar het aantal ghz???
    dat je bijv zegt:
    AMD Athlon 64 3000+ = .....ghz

of is dit niet mogelijk??

want je ziet steeds vaker een pc met een amd processor en deze zijn ook nog vaak goedkoper

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan deze inderdaad met elkaar vergelijken:
    AMD Athlon 64 3000+ = Intel Pentium 4 3,0GHz.
    De werkelijke kloksnelheid van de 3000+ is 2,0GHz, maar door een andere architectuur kan deze op een veel lagere kloksnelheid evenveel werk verrichten als een 3,0GHz Pentium 4. Dus om te voorkomen dat iedereen aan de hand van GHz'en gaat kopen, hebben ze 3000+ e.d. ingevoerd. Dat is ook met succes aangenomen door de consumenten, enige nasmaakje is dat velen nu denken dat hun AMD XP/64 op bij voorbeeld 3000MHz loopt, en een soort teleurgesteld zijn als ze er achter komen dat dit 'maar' 2000MHz is.

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Als ik nu bij alternate een pc samenstel dan kan ik de x800 nu wel selecteren, maar de 6800 gt niet meer ....

en als ik het goed begrijp dan kun je met een goed moederbord een 5.1 setje gewon aansluiten alleen heb je dan geen digital maar surround???? of moet je omeen 5.1 setje te kunnen aansluiten wel nog iets kopen of doen ofzo??

Laatst bewerkt: 30 jul 2004
  7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, misschien moet je even bellen of mailen met Alternate, en vragen of je alsnog voor een 6800GT mag kiezen.

Idd, een moederboard met onboard 6 kanaals geluidskaart kan zelf geen Dolby Digital decoderen. Maar als je een film zou kijken, dan hoor je het wel in 6 kanaals surround, alleen geen Dolby Digital. Om je 5.1 setje aan te sluiten op je pc, heb je geen extra onderdelen nodig. Je sluit de drie stekkertjes (oranje, zwart,groen) aan op dezelfde kleurtje op het moederboard.

8. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    dan is surround goed genoeg voor mij :). Ik bestel over een week of 3 wel een pc bij alternate denk ik, die boxjes doe ik voor 50 euri bij paradigit met iets van 50 watt...lijkt me genoeg aangezien ze ook van 1 watt verkopen en je dan toch ook iets moet horen ....

Ik hoop dat je dan weer die 6800 gt dr bij kan zetten...ze hebben m namelijk wel gewoon in vooraad (3 groene streepies) en je kunt m bestellen. Alleen dus niet toevoegen bij samenstellen. Misschien een foutje ofzo??

+ ik zou het tel nummer niet weten. Bij het samenstellen kun je alleen contact opnemen via mail...ik heb dat al gedaan voor een vraagje maar tot op heden geen bericht terug gehad....

Laatst bewerkt: 30 jul 2004
  9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dit is het telefoonnummer dat je kan gebruiken: +31 (0)180 - 44 08 44
    Ze zijn tot 20:00uur bereikbaar :)

10. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Eindelijk m'n definitieve configuratie. Ik moet deze offerte ondertekend opsturen naar informatique. Ik heb alleen geen idee hoe ik dan moet betalen. Heeft iemand al ervaring met het bestellen bij informatique?

Behuizing AOpen MiddleTower ATX,350W Silent+USB Zwart(H600B) info
    Moederboard MSI 865PE NEO 2 Platinum, S478, 4xDDR, SATA, GLAN info
    Processor Intel Pentium 4 3.00Ghz, 800Mhz, S-478, 1Mb, Box info
    CPU Cooler
    Cooler wordt bij de processor meegeleverd info
    Harddisk Western Digital 120Gb, 7200rpm, SATA150, 8Mb cache info
    Diskdrive NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb Zwart info
    Grafische kaart XFX Geforce 6800 GT 256Mb DDR3, DVI, TVout, Retail info
    Monitor geen
    Toetsenbord
    Logitech Cordless Desktop Optical Deluxe info
    Geheugen 1xKingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200 info
    Muis geen
    CD-Rom drive
    geen
    Geluidskaart
    Geluidskaart is geintegreerd op het moederbord info
    Speakers geen
    Modem geen
    Besturing Microsoft Windows XP Home CD-Rom NL oem info
    Netwerkkaart
    Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord info
    Backup
    geen
    Controller
    geen
    CD Writer
    NEC ND-2510 Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart, bulk info
    Overige
    CoolerMaster 8x8cm Case Fan, SBall Bearing, Ret. info
    Overige
    Voedingskabel 220V 2.0m info

Prijs Euro 1.485,00 ( Euro 1.247,90 ex. btw )

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb daar altijd in de winkel betaald. Kan je deze spullen niet online bestellen? Dan kan je kiezen op welke manier je wilt betalen.

12. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    als ik bij alternate een systeem bestel, zitten voedingskabels er dan ook bij??? Ik ga er wel van uit..

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je voedingskabels zitten vast aan de voeding zelf, dus wanneer jij er een voeding bij hebt besteld wel :).

14. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Een vriend van mij wou weten of hij met een g-force 4 Ti 4200 128 MB , Half Life 2 en andere games van de toekomst goed kon spelen., weet iemand van jullie of dit ook daadwerkelijk kan?

15. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb die kaart ook. Ik denk het wel, maar dan wel op low graphics etc...
    Het is vergelijkbaar met een ATI Radeon 9600 of X600...

16. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb een GeForce Ti4200 64mb en een 9600 Pro 128mb.. Daar zit een vrij groot verschil tussen hoor.

Maar goed, het kan wel.. maar echt lekker lopen zal het niet.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Met een Geforce 4 Ti 4200 zal je HL² kunnen spelen. Met wat geluk op medium, het enigste dat je zal moeten missen zijn de DX9 effecten.

18. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor de antwoorden

19. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraagje: wat is voeding? want ik hoor iedereen over zo en zoveel voeding praten. wat moet ik me hier bij voorstellen?

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De voeding (of PSU: Power Supply Unit) is een bak waar je al je interne pc onderdelen moet op aansluiten en waar ze hun stroom van krijgen. Langs buiten moet je de stroomkabel (die dikke kabel) in de voeding steken. De voeding is bij de meeste cases helemaal van boven geplaats.

Hoe meer watt je voedings is beter, hoe beter. Maar dan verbruikt die voeding meer elektriciteit, wat dan weer meer geld kost (gelukkig is elektriciteit niet duur).

Laatst bewerkt: 31 jul 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina