1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van deze computer? dit wordt waarschijnlijk mij nieuwe

Maxtor DiamondMax Plus 9, 160Gb,7200rpm,8M,SATA150 110,00 110,00
    AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-939,Box 386,00 386,00
    Asus A8V Deluxe, S939,K8T800Pro,4xDDR,GLAN,WiFi,FW 136,00 136,00
    NEC ND-2510 Dual Layer DVD+/-R Zwart, bulk 84,00 84,00
    Kingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200 194,00 194,00
    Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart 16,50 16,50
    Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W) 125,00 125,00
    XFX Geforce 6800 GT 256Mb DDR3, DVI, TVout, Retail 449,00 449,00
    Nero 6 Suite CD/DVD burning software, oem 5,00 5,00

--------------------------------------------------------------------------------
    Totaalbedrag 1.505,50

samengestelt op informatique.nl // met dank aan ''The Answer'' . zonder zijn hulp was het niet gelukt. :)

2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6

mag ik je aanraden ook 1x die samenstelling op alternate.nl te doen. Ik kom daar namelijk keer op keer veel goedkoper uit. Lees: soms meer dan 100 euro......

misschien handig voor je. Groet.

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    err, ik zou ook op het merk letten. een aopen 350 watt is een stukje beter dan een q-tec 400 watt

4. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb even gekeken en het scheelt niks in de prijs bijna.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    I know, als ik me goed herinner dan heb ik dit al eens gezegd in dit topic *).

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben op zoek nar een intel moederbord voor 100 euro of minder op alternate.nl. Welke kan ik het beste kiezen en waarom? er zijn er veel met intel chip voor 99 euro, maar waar verschillen deze in?? Ik vind het belangrijk dat mn 5.1 set er op kan, mn pentium 4 2,8 en natuurlijk minimaal 2x 512 ddr sdram..

Zijn de niet intel moedermorden (goedkopere) een slechtere keus??

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het is inmiddels bewezen dat Intel processors het beste presteren in combinatie met een Intel chipset. Ik zou dus chipsets zoals Via en SiS links laten liggen. Voor Intel chipsets moet je kijken naar de 865PE en 875P moederboarden. Het verschil tussen een 865PE en een 875P is slechts dat de 875P geregistreerd DDR geheugen ondersteund, en dat heb je niet nodig.

Er staat op Alternate een MSI 865PE, deze kost €99,-.

8. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    dankje. Ik heb inmiddels een goede gevonden, de EPoX 4PDA5+
    (RAID, Gb-LAN, sound).

Ook heb ik een mooi speaker setje gevonden: Logitech X-620 --> 70 watt 6.1 voor 75 euri.

Ik vraag me nu alleen nog af of 6.1 ook op dat moederbord past...aangezien het 1 meer is dan 5.1.....

Groet.

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Jahoor, dat kan gewoon, immers, 5.1 setjes sluit je ook met 3 stekkertjes aan op je moederboard/geluidskaart.

10. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hier een vraagje voor de computer kenners of jullie enig idee hebben of de Fujitsu-Siemens multimedia computers een beetje van kwaliteit zijn. Ik heb namelijk een mooie aanbieding gezien, maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Op papier zijn het mooie cijfers:
    Processor AMD Athlon: XP3200+
    Monitor: 15 TFT
    Intern geheugen: 512 DDR-RAM/333
    Harde schijf: 250GB 7200rpm
    DVD Drive: 16x
    DVD-RW drive DVD+RW+R+RW-R DUAL
    Video: 256 MB Ati Radeon 9600 Video-in/out
    Geluid on board, SP-DIF
    Netwerk LAN on board

En de rest doet er verder niet zoveel toe. Ik weet ook wel dat dit niet het beste van het beste is, maar het gaat erom dat ik hiermee een paar jaar vooruit mee kan. Niet dat het ding al naar 1,5 jaar is afgeschreven. Dus ik zoek gewoon wat kwaliteit en redelijke prestaties. Ik hoor het wel. Groeten, Pablow.

11. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    ziet er goed uit. op de videokaart na is het best een goed systeem volgens mij. waar ga je hem voor gebruiken?

p.s: voor een beter hulpmiddel, raadpleeg arjan of the answer.. zij weten er wat meer van af dan ik :)

p.s2: de proccesor is niet wat ik op het eerste gezicht dacht eigenlijk,.. hoeveel moet deze PC gaan kosten?

Laatst bewerkt: 2 aug 2004
  12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    err, als je mobo een 5.1 decoder heeft, krijg je daar volgens mij toch nooit van je leven een 6.1 signaal uit?

13. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is in een hele scherpe aanbieding voor 1130 euro. Bij de makro, hij kost normaal 1000 euro en dan zonder tft scherm. Hij is gewoon voor dagelijks gebruik, ik zou er wel eens op willen gamen maar dat moet ie toch wel aan kunnen? Maar als ik deze zelf in elkaar zet kom ik veel duurder uit.

14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Kom ik net terug van vakantie, kijk ik op de site (salland) zie ik wat veranderingen. Enkele dingen zijn goedkoper geworden :) Alles is hetzelfde gebleven, behalve het geheugen, dat is nu veranderd in Dane-Elec (ipv Twinmos) Een mooie meevaller :)

Is er trouwens verschil tussen de TwinMos Dual CHannel PC3200 MHz 400 Kit of 2,2,5 512 MB en de Dane-Elec Memory PC32000, 400 MHZ KIt of 2,3,512 MB?

Laatst bewerkt: 2 aug 2004
  15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ Pablow: Ziet er goed uit behalve die grafische kaart. Als je echt mee wilt gamen is de Radeon 9600 Pro 128MB beter, maar deze is precies nogal aan de zeldzame kant dus zul je de Radeon 9600 XT 128MB "moeten" nemen (is toch beter). Maar voor €50 meer heb je een Radeon 9800 Pro.

Ik zou het volgende doen: Koop die pc en vervang die Radeon 9600 256MB (een paar weken/maanden later) door een Radeon 9800 Pro of misschien zelfs door een Geforce 6800 (de gewone, niet GT of Ultra) als die tegen dan in prijs is gedaald.

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou dit gaat hem zeer waarschijnlijk worden

kost: [font=verdana, arial, helvetica][size=-2][font=verdana, arial, helvetica][size=-2]1260€

Ik wou graag 1024 MB geheugen maar dan moet ik 130€ meer betalen, en dat vind ik een beetje veel
    Weet iemand hoeveel zo'n stripje van 512 mb kost??Èn kan dat bij een Dell-pc?

[/size][/font][/size][/font]

Laatst bewerkt: 3 aug 2004
  17. Poud@

Poud@ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou uberhaupt geen Dell PC nemen , ik zou persoonlijk kiezen om door iemand zelf een systeem te laten samenstellen (die er een btje verstand van heeft) , want dan denk ik dat je meer kwaliteit hebt voor hetzelfde soort geld.

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    512MB 400MHz heb je voor zo'n €85,-. Dat past gewoon in een Dell PC, het zijn (godzijdank) allemaal standaard onderdelen. Alleen moet je er rekening mee houden dat wanneer je naast de standaard 2*256MB, er een reepje van 512MB bij steekt, je dan 'Dual Channel' uitschakelt. Voor Dual Channel moet je namelijk of 2 reepjes geheugen hebben of 4. Het scheelt aanzienlijk in prestaties Dual Channel. Single Channel is een geheugen bandbreedte van 3,2GB/sec en met Dual Channel is dat 6,4GB/sec (theoretisch, deze waarden verschillen in de praktijk).

19. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0

dit wordt waarschijnlijk mijn nieuwe pc. tip/aanmerkingen/adviezen zijn welkom

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit.

Misschien dat je een 19 inch scherm kan nemen als je budget het toelaat en je thuis plaats genoeg hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina