1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    tsja.. ik moet wel geld besparen want ik wil hem zo snel mogelijk...

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je DVD's(films) gaat kopieren, dan zal je er niet aan ontkomen om ze eerst op de hardeschijf te zetten. Audio CD's, data CD's e.d. kan je dan niet 1:1 kopieren. Het scheelt je hoogstens een aantal minuten, je kan later altijd nog een DVD-speler kopen.

3. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat bedoel ik.. ik denk dat ik dit neem :)

Maxtor DiamondMax Plus 9, 160Gb,7200rpm,8M,SATA150 €109,00
    AMD Athlon 64 3000+, 2.0Ghz, 512Kb cache,S-754,Box €184,00
    NEC ND-2510 Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart, bulk €79,00
    Asus K8V, S754, K8T800, 3xDDR, GLAN, SATA €95,00
    MSI Radeon RX9800 Pro, 128Mb DDR, DVI, TVout, Ret. € 232,00
    Dane-Elec Dual-Channel Kit, 1Gb, 2x512Mb, PC3200 €179,00
    Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart €16,50
    Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W) €125,00

Prijs: 1019,50

4. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Nee zo is het wel goed, maar wat is het verschil tussen AMD en Intel?

5. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    de Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower staat er niet eens tussen :eek:

6. Ghostkiller14

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of deze vraaag hier helemaal goed staat, maar ik stel hem toch maar...
    Ik heb soms met Far Cry als ik dan in een auto ga en rijd over heuvels dat het beeld helemaal gaat schokken en dat tie steeds wat seconden stil staat, zo'n soort probleem heb ik ook met Battlefield: Vietnam.
    Zou dit kunnen liggen aan mijn grafische kaart ik heb op dit moment deze kaart: GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO, als het hier aan ligt wat is dan een goede grafische kaart om deze problemen optelossen?

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Om het simpel en kort te houden;
    AMD's 64bit processors zijn momenteel de beste keuze voor een game-PC. Intel scoort op dit gebied iets minder. Intel is daarintegen weer een stuk sterker in grafische/videobewerkings programma's zoals Photoshop, Pinnacle Studio en 3dsmax.

Doe je naast het spelen van games ook veel van bovenstaande dingen, dan is Intel de beste keuze naar mijn mening. Omdat deze een goede verhouding biedt tussen beiden. Bij AMD is de verhouding minder goed, AMD levert op het grafische gebied best wel wat prestaties in.

8. Ghostkiller14

Leuk Bevonden:
    0
    En weet iemand nog een antwoord op mijn andere vraag??

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb juist dezelfde kaart (een slecht ding) en ik heb dat en toe ook, alleen denk ik dat het bij mij eerder aan het geheugen ligt. Bij mij staan er tijdens het gamen een stuk of 5 programma's open en dat terwijl ik maar 512MB pc2100 heb :mad:.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik de settings van FC te hoog heb staan (very high tot low), want als ik het allemaal op low zet heb ik dat niet (alleen eventjes bij het laden van een ander deel van het level, zoals bij Halo op de Xbox).

10. Ghostkiller14

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik heb 768 mb maar ik word hier een beetje moe van, dus het kan wel aan de grafische kaart liggen?
    Want anders vervang ik hem liever om Battlefield; Vietnam en Far Cry is lekker relax te spelen...

edit: en ik heb meestal alleen msn aan staan...

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het kan zeker aan de grafische kaart liggen, maar ook aan de processor. Maar dat zal het niet zijn of je zou maximaal een P3 1000 MHz (gewoon een gok) moeten hebben om de 9000 Pro niet volledig te kunnen gebruiken.

12. Ghostkiller14

Leuk Bevonden:
    0
    Neej ik heb een Pentium4 2,5 GHz maar wat zou dan een goede grafische kaart zijn waarmee je die 2 spellen goed zou kunnen spelen?(prijs maakt nie uit)

edit: In Far Cry staat alles al op low maar soms schokt tie nog:confused:

Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je beste keuze is dan de Geforce 6800 GT (of hoger, maar dat is weg gegooid geld imo) aangezien de 6800 reeks niet erg cpu gebonden is (de X800 reeks daar in tegen). Maar als geld geen rol speelt, zou ik ineens een betere processor enzo aanschaffen (de pc die Arjan84 heeft aangeschaft zie er zeer goed uit).

14. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Een vraagje voor de eigenaren van een geforce 6800 GT. Als ik bij de eigenschappen kijk van de kaart in windows zie ik een hokje staan naast de tekst AGP die ik niet aan kan vinken. daarnaast nog 4 hokjes met 2x,4x enz. Betekent dit dat AGP niet geinstaleerd is? Zoja ik zou niet weten hoe ik dat moet activeren.

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    AGP zou in principe zichzelf juist in moeten stellen. Als je moederboard AGP ondersteund tot 8x, en je videokaart ook, dan zou die AGP 8x vanzelf moeten pakken. Over welke menu'tje in Windows je het hebt weet ik niet, heb je iets van Coolbits geinstalleerd dat je dit ziet? Want standaard kan je dit niet zien bij de beeldschermeigenschappen. Ik zou even dit tooltje downloaden. Dan kan je kijken of het geactiveerd is. Is dat niet het geval, dan moet je even in je BIOS kijken of de AGP-mode op 8x staat. Staat dat goed, of is het niet aanwezig in je BIOS, dan zou je even de laatste chipset drivers van je moederboard moeten installeren.

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Welke kaart is beter?

Asus ATi Radeon AX600 Pro 128 MB PCI-E/TV-out/DVI

of

Asus ATi Radeon 9600XT 128 MB TV-out/DVI

Al die cijfertjes...

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb mijn pc nu als volgt samengesteld, volgens mij klopt het wel ongeveer. Heeft er iemand nog opmerkingen?

Processor:
    Intel Pentium 4 2.80 E GHz HT 1MB 800MHz S478 Boxed € 189,-

Moederbord:
    S478 Asus P4PE-TX DDR Intel i845 LAN € 65,-

Geheugen:
    2x
    DDR 256 MB - 400 PC3200 A-Merk 2* € 49,- = € 98,-

Behuizing:
    6013 Miditower 400W Wit/Paars/Blauw € 39,-

Harddisk:
    Maxtor 120 GB 8mb 7200r Serial ATA 150 € 99,-

Grafische kaart:
    Asus ATi Radeon 9600XT 128 MB TV-out/DVI € 169,-

DVD Brander:
    NEC ND-2510 Wit Dual Layer DVD+-R/+-RW 8x OEM € 89,-

Speakers:
    DCW-588 Stereo Speakerset Retail € 15,-

Case fans:
    Iceberg Harddisk Bay Cooler IB-100 2 fans € 12,-

Floppy:
    1.44 MB Floppydrive Wit/Zwart € 14,-

Keyboard:
    Microsoft Internet Keyboard PS/2 € 19,-

Muis:
    Microsoft IntelliMouse Optical OEM PS/2 & USB € 19,-

Monitor:
    19" Iiyama VM1451 / LS902UT CRT € 169,-

Printer:
    Hewlett Packard DeskJet 3745 USB € 65,-

In totaal€ 1061,-

18. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik vind het wel kloppen *) .

behalve die monitor, voor 150,- heb je op marktplaats een flatscreen ilpyjama 21". met bondr bij. Dat je t ff weet!

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ff een vraag. Ik heb een computer besteld met een Amd 64 3200+ chip on board. De levertijd met assemblage is echter 2,5 week! Dus vroeg ik of ik zelf het systeem kon samenstellen (samen met iemand die er wel heea van af weet). Voor ik de chip kon noemen zeiden ze echter dat dat kon, mits je een 64 chip had. Die waren zeer lastig en zelfs de 'profs' ter plaatse bij alternate hadden er soms nog moeite mee.

Mijn vraag is, is dit echt zo rete moeilijk, want dan wacht ik liever die 2,5 week ff af. Voor die 40,- hoef ik het natuurlijk ook niet te laten....liever dat dan brand in mn nieuwe pc :)

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ga liever niet voor een Intel 845 moederboard, die dingen zijn al flink oud, alleen wat aangepast voor de 800MHz FSB processors. Heeft ook geen ondersteuning voor Dual Channel geheugen. Ga dan voor een Intel 865PE moederboard zoals de Asus P4P800 o.i.d. Het enige verschil tussen de 9600XT en de X600XT is dat de eerste gemaakt is voor AGP sloten, en de X600 voor PCI-Express. Deze kan je dus niet kwijt op een AGP moederboard. En volgens mij ondersteund dit moederboard geen Prescott? Ik kan er naast zitten hoor, op de website van Asus kon ik het niet vinden iig.

Het is in iedergeval een stuk makkelijker als een Athlon XP te bevestigen zonder de boel de beschadigen. Zolang je de instructies goed volgt in de handleiding, en gewoon voorzichtig doet, dan kan er in principe niets mis gaan. Echter als je wel wat verkloot, dan is het voor eigen rekening. Als Alternate het verprutst, dan kost het hun een processor. 2,5week is vrij normaal, vooral voor Alternate. Mijn neef heeft vorig jaar 4 weken kunnen wachten omdat ze elke keer fouten maakten met het bestellen van onderdelen. Alternate heeft een leuke website, een grote winkel en zeer redelijke prijzen....alleen de deskundigheid van het personeel is een beetje beneden niveau t.o.v. winkels zoals informatique (mijn ervaring). Ik heb vorig jaar één systeem bij Alternate gekocht en niets anders dan ellende, getouwtrek enz....vooral met het nakomen van verplichtingen/beloften/afspraken nemen ze het niet zo nauw.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina