1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok bedankt met dat tooltje kreeg ik helemaal niks te zien bij AGP.. Ik neem dus aan dat ik het in m'n bios moet activeren?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je de laatste chipset drivers geinstalleerd? AGP kan ik niet uitschakelen in m'n BIOS, alleen maar tussen Auto, 2x, 4x en 8x. Niet elk BIOS is hetzelfde natuurlijk, dus kijk het maar gewoon na voor de zekerheid :cool:

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ze hadden het ook al over software die zeer nauwkeurig moest worden ingesteld ivm die chip. Drivers enzo denkik. Maar dat begreep ik eerlijkgezegd niet helemaal.

4. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Is deze (S478 Asus P4T533/R DDR Intel i850E LAN ) of deze (S478 Abit IS7-E2 / DDR Intel i865PE LAN/SATA € 85,- ) beter? Die p4p800 die je noemt kost 2x zoveel als de eerder genoemde van Asus, daarmee ga ik boven mijn budget...

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Als je een nieuwe PC installeerd, is het altijd raadzaam om na de Windows installatie, als eerste de chipset drivers te installeren, dan DirectX, dan de videokaart, en dan de rest eigenlijk. De software die ze bedoelen is waarschijnlijk Cool 'n' Quiet van AMD. Dit zorgt ervoor dat wanneer de processor belasting laag is, de kloksnelheid afneemt, om energie te besparen en warmte afgifte te beperken. Niets schokkends aan volgens mij 8)

@Jajojo,
    Ow, ik had hem bij Informatique voor €103,00 gezien. Maar die Abit is prima :9

6. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De chipset drivers waren het idd. Nu staat AGP aan iig, bedankt voor de tip. Ik speel nu doom 3 op ultra high met 8x AA met een resolutie van 1024x768. AF kan ik nergens instellen in het spel? mja hij draait goed nu :)

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    In de High en Ultra mode staat AF standaard op 8x. Low en Medium op 1x. In het Doom3.cfg bestand kan je dit handmatig veranderen :). Fijn dat het iig goed werkt nu *)

8. christvs

christvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan een uber pc weter mij even helpen?
    Ik heb een Dell Dimension 2400 (budget en piep pc) die geen AGP slot heeft. Ik ga over een jaartje en nieuwe pc kopen maar eerst heb ik de vraag of er een agp slot op het mobo van de 2400 gesoldeert kan worden.

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nee dat kan niet :+

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb deze harde schijf (Maxtor 120 GB 8mb 7200r Serial ATA 150 ), dat serial ata houdt toch in dat ik een ander snoertje dan zo'n dropveter nodig heb? Hoe ziet zo'n snoertje er uit? Ik heb net een rode gevonden met een soort usb kopjes waarop serial ata staat, voldoet dat aan de omschrijving?

Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3

Dit zijn ze :)

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ohja mooi! ik heb die blauwe in het rood, danke schön.

13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb ff een vraagje mbt een windows versie die ik nodig heb voor mijn nieuwe amd 64 3200+ computer. Ik hoorde namelijk dat er ook 64 bit windows xp versies zijn. Is dat waar? Op microsoft kan ik niks vinden.

Waar kan ik hier meer informatie over vinden? En is dit echt een aanrader? Mvg.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik dacht dat er een beta van win xp 64 was (lees: niet downloaden als je niet echt veel weet van software enzo), die als ik me niet vergis, illegaal is. Of ben ik dat nu aan het verwarren met de beta van Longhorn die in Thailand in de winkels lag :confused:.

De gewone 32-bit versie werkt prima op een AMD 64, dus laat die 64-bit versie maar links liggen en wacht op een 64-bit OS tot Windows Longhorn uit is.

Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  15. Xelif

Xelif I'm born to be me

Leuk Bevonden:
    0
    is geloof ik niet waar

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan de 64bit beta downloaden van Microsoft, dan is 100% legaal.
    Windows XP 64bit beta

Het blijft wel een beta, dus niet alles hoeft goed te werken. Als ik jou was zou ik eerst even nagaan of er 64bit stuurprogramma's verkrijgbaar zijn voor al jouw onderdelen. En zoals The Answer al opmerkte, onder een 32bit OS werkt ie ook prima 3-).

17. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje. ik wou mijn nieuwe pc gaan bestellen bij www.informatique.nl en iedereen zegt tegen mij dat ik de Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W) moet nemen alleen ik zie die er nergens tussen staan :eek:

18. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    voor welke onderdelen heb ik 64bit stuurprogramma's nodig dan? en maakt het veel verschil uit met zon nieuw (beta) 64 bit versie?

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je zal 64bit drivers nodig hebben voor je moederboard, videokaart e.d.
    Of er tussen een release 32bit versie en een beta 64bit versie verschil zit, weet ik niet. Er is op Anandtech een test preview ergens, waar ze de 64bit beta hebben getest. Ik heb net even zitten zoeken, maar kon hem niet vinden helaas.

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ook heb ik nog een vraagje mbt tot mijn toekomstige 3d kaart, en wat benchmarks die ik zag van de nieuwe hl2. Daarin is te zien dat die x800 kaart WEL 30% sneller is dan mijn 6800GT ! + een normale 6800 is sneller dan de gt :confused:. Is wisselen naar de x800 verstandig? Ik geloof namelijk dat je hl2 er dan gratis bij krijgt....

benchmarks

edit: deze benchmarks zijn al met nieuwe beta drivers ofzo en op een giga snelle pc (3800+)...

Laatst bewerkt: 21 aug 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina