Ik vind het maar een kwestie van marketing. Ze testen met een 'Video Stress test', opzich wel zwaar omdat daar zoveel mogelijk effecten moeten worden berekend. Maar dat is niet te vergelijken met de ingame performance van HL2.
nVidia heeft te kennen gegeven om een nieuwe driver uit te brengen die voor een performance boost gaat zorgen. Hierdoor wordt het verschil tussen een Ultra en een XT 'slechts' 7%. Ergens blijft het verschil wat vreemd, aangezien in andere direct3d games, de 6800 serie wel sneller is. In Far Cry is de 6800 non gt/ultra soms sneller als de x800 Pro.
Als je straks een GT koopt van XFX of Point of View, krijg je er Doom3 bij. Om nu voor een game een andere videokaart te kopen haha, dat zou ik persoonlijk niet doen. Het is moeilijk om nu een winnaar te kiezen als er nog niet met de juiste drivers en software versie wordt getest. Ik kijk dus ook uit naar deze review. Het gaat trouwens ook niet om een groot verschil, tenminste niet groot op basis van de score die ze al halen. een verschil van 20fps is vrij groot als je een score haalt van 15fps
.
Ik denk niet dat er een groot verschil zal zitten in de uiteindelijke versie. Feit is dat je aan beide kaarten een goede koop hebt. Het is ontzettend afwisselend. Dan is de GT weer 3fps sneller, dan de Pro weer een paar frames. Het is lood om oud ijzer.
Edit//
Idd, zoals je ziet is de beta driver al sneller. Ik gebruik ook al een tijdje 65.62 voor m'n GT en die is gewoon sneller, ook in Doom3. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat nVidia een driver released net voordat HL2 uitkomt, en deze zal in de 67.xx serie zitten. Deze zou het grootste verschil weg moeten nemen. Het is vrij raar dat in Far Cry (ook niet bepaald een simpele engine) de 6800 GT in 1600x1200 met AA en AF sneller is als een X800 XT. Ergens moet er nog iets verbeterd worden dus.
Klik om te vergroten...