1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon de 66.00b downloaden en testen.. is als het goed is weer iets beter. mochten er atifacts of wat dan ook verschijnen kan je gewoon de oude drivers weer installeren en is het probleem opgelost.
    dus probeer gewoon de nieuwste...

2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    dankje...deze maar is proberen. Ben nu doom 3 aan het spelen...runt allemaal heel soepel op high. No problemo. Ultra doet het ook...alleen als ik aliasing op 16x zet begint ie te haperen als een idioot. Is dat niet haalbaar zelfs voor een nieuw systeem?????
    heb dus de 6800 1 gig ram en 3200+ 64 bit...

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat je anisotropische filtering bedoeld in plaat van aliasing? Als je aliasing bedoeld dat is dat denk ik momenteel te hoog gegrepen voor de kaartjes van vandaag bij zo'n zware engine.

Op welke resolutie speel je?

Zet eerst en vooral het eens op 8, het verschil tussen 8 en 16 is niet super. Het kan ook zijn dat je te weinig geheugen hebt of je processor iets te traag is.

Je moet niet vergeten dat de ultra mode eigenlijk bedoeld ik voor kaarten met 512MB geheugen (ookal draait ie redelijk soepel op 256MB kaarten).

De Ultra mode is echt speelbaar op 1600*12xx met 4xAA en 8xAF op een systeem met 2GB geheugen, AMD 64 3500+ (of zelfs hoger) en een Geforce 6800 Ultra (ik denk dat het vooral beter draait door die 2GB geheugen).

Laatst bewerkt: 2 sep 2004
  4. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb hetzelfde idd met 16x AA, dat is gewoon net iets te veel zelfs voor een 6800 GT enz. :)

5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    zou ook kunnen :p...ik heb 1 gig geheugen...en een 3200+...dacht dat je dan wel max kon spelen. Mn resolutie is 1600*1200...

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zet AA eens af (eigenlijk nutteloos op 1600x12xx, tenzij je echt gaat inzoomen). Dan zal het wel beter draaien (AA slokt veel fps op) ;). AF is niet zo zwaar, maar je kan eens proberen.

Laatst bewerkt: 2 sep 2004
  7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb AA lekker uit staan met Doom3. De engine heeft wat foefjes ingebakken dat standaard al wat AA toepast. AA is eigenlijk wat overbodig in Doom3. 16x AA is idd teveel, ook voor een GT. De timedemo geeft bij mij maar 1fps verscil tussen géén AA en 4xAA. Wanneer ik naar 8xAA en 16XAA overschakel, halveren de framerates. 8xAA en 16xAA zijn eigenlijk bedoeld voor de wat oudere games :cool:.

Met alle drivers vóór de 65.62 versie had ik last van stotteringen in Direct3D games. Met versie 66.00 liepen veel Direct3D games zomaar vast, terwijl OpenGL games sneller liepen. Versie 65.73 heeft de OpenGL performance van de 66.00 drivers, en de Direct3D stabiliteit van de 65.62 drivers (in mijn situatie).

8. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heey ik had een vraagje zit er veel verschil in een AMD XP3000+ en een AMD643000+ en waar kun je een amd 64 3000+ meej vergelijken met pentium, 2.6 2.8. 3.0?????khoor et wel

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Er zit best wel wat verschil tussen de XP3000+ en de 64bit 3000+. De 64bit 3000+ is een stuk sneller als de XP variant. Bijvoorbeeld Doom3, getest met een 6800Ultra:

[​IMG].

Formeel zou je een 3000+ kunnen vergelijken met een 3,0GHz Pentium 4, maar dat gaat lang niet altijd op. Veelal in games is een 64bit 3000+ sneller of gelijkwaardig aan een 3,4GHz P4 (zoals in o.a. Doom3 ). Als je niet merkbewust bent, en je gewoon de snelste processor voor games wilt hebben is AMD64 op dit moment de betere processor.

@SyKeS1,
    Heb je al wat games/benchmarks geprobeerd? :9

10. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb dat aa op 8x staan en dat trekt ie simpel. Alleen bij 16x beghint alles te haperen...zelfs als ik dan alles op de laagste resolutie etc zet...

@ arjan. Benchmarken? Ikke? :p ik weet niet hoe zoiets moet met fps showen enzo. Wat ik wel kan vertellen is dat doom3 op ultra met 8x aa dinges en 1600*1600 vloeiend lopt! :cool:

Ik heb trouwens nog even 1 vraagje. Ik heb zelf de installatie gedaan met windows xp professional. Alleen iedere keer als ik opstart geeft mn computer aan dat er nieuwe hardware is geinstalleerd, maar ik kan geen drivers hiervoor vinden.
    Bij mn istellingen zie ik 3 items met vraagtekens.
    1 --> gaat om de usb...die werken nog niet. Ik las dat ik SP1 nodig heb voor XP en dat het dan wel zou werken, maar om verscheidene redenen ;) kan ik nu even niet upgraden.
    2--> deze is net als 3 een andere oorzaak. Als ik bij details kijk dan staat er dat er iets op mn 6800GT zit wat niet geinstalleerd is. (mn monitor staat wel goed geinstalleerd en de GT zelf ook).
    3--> zie 2 :cool:
    Ik weet alleen niet wat het is en kom er niet echt uit. Kunnen jullie misschien een gokje wagen...?

Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Zou je misschien iets van een screendump kunnen maken? USB is idd wat lastig onder bepaalde omstandigheden O-). Beetje vaag dat ie iets niet ziet op je GT.

Heb je de laatste moederbord drivers al geinstalleerd?

12. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    die drivers staan er allemaal op...en hoe maak ik een screendump. Een screenshot lukte ff niet, kreeg m hier bij xbw er niet ingeplakt...kon alleen een link geven..

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, links van de scroll lock toets zit een toets 'print screen/ sys rq'. Deze moet je indrukken, en dan in paint of photoshop met ctrl+v plakken :cool:.

14. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    dat snap ik nog! O-) alleen hoe krijg ik m voor jou ogen hier op xbw forum?? 8)

edit: bij t opstarten krijg ik ook een error dat de umdc (of iets dergelijks o is of niet kan starten?? :confused:

edit edit: ik heb nog eens de drivers gechecked die bij de cd zaten, maar ik merkte op dat ik er een aantal (die hadden iets te maken met de netwerkbehering van de 6800GT :confused: ofzo) niet kon installeren....tenzij ik sp1 voor windows XP had. Ik moet duidelijk SP1 dus even zien te scoren, of ligt het toch aan iets anders?

15. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    @arjan84 bedankt voor de reply, er zit wel veel verschil eigenlijk. 17FPS gek, weet je hoe vet da is..
    maar bedankt dan he haleejkes, en nog en vraag, zal ik met een ati radeon 9800Pro ook 70 fps zoiets hebben als ik een amd 64 3000+ heb plus die videokaart??
    please reply

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ghaha, moet je even naar (bijvoorbeeld) Imageshack surfen, en daar je plaatje uploaden. Dan krijg je een link die je hier tussen de image tags moet plaatsen.

Volgens mij klopt er iets niet helemaal, een 6800GT in netwerk 8). In welke volgorde heb je de drivers geinstalleerd na Windows XP?

Nee, 70fps zal je niet halen met een 9800 Pro. Ik haalde met m'n 9800 Pro 46fps. Dat was op een 3,0GHz P4, dus misschien haal je dan iets van 50 á 52fps. Dit zal niet veel sneller worden ook, aangezien de capaciteit van de 9800 Pro al maximaal wordt gebruikt.

17. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik denk dat ik dan nog gewoon verder spaar naar kerstmis, dat ik dan een ASUS V9999 GE 6800 256DDR koop heb ik daar wl 75 fps bij of ook niej dan, want ik denk net zlef bij me eigen, kan ik beter ff doorsparen, dan heb ik gelijk een betere videokaart dan dat ik een Ati Radeon 9800Pro pak
    please reply
    ASUS V9999 GE 6800 256DDR is dit wel een heel goede kaart of niej hij kost BTW 400euro....

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De Asus V9999 GE is de gewone 6800 (dus niet de GT zoals velen denken) maar dan met 256 GDDR3 geheugen. M.a.w.: die kaart niet kopen, koop dan oftewel een gewone 6800 van Leadtek/MSI/... voor €300-€450 of een 6800 van Leadtek/MSI/... voor €400-€450.

19. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    maar die is dan toch beter of heb ik da verkeerd dies dan toch beter als de gewone 6800 van Leadtek/MSI\

of is de X800 nog beter als die nividia 6800??

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De Asus V9999 GE is inderdaad beter als een gewone 6800. Maar voor €40,- meer heb je een 6800 GT, en die is nog beter :cool:.
    De GE werkt op dezelfde snelheden als de GT, maar mist 4 pipelines. De 6800 en de 6800 GE hebben 12 pipelines, en de GT 16.

Hier kan je een review lezen: Driverheaven. Ze vergelijken de Asus V9999GE met de Sapphire x800 Pro.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina