1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jep die bedoel ik :cool:
    Ik heb hem ook van XFX. Owja, als je hem nu koopt krijg je er Doom3 bij :).

3. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    sorry deze post is dubbel...
    en k denk dat hij tegen de tijd met kerst oowk wel weer is afgeprijst... en de AMD 64 3000+ ook wel denk
    want is er al iets bekend over dat de kaart en de processor af worden geprijst.. of nie

Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik weet niet welke volgorde ik hanteerde. Gewoon de cd erbij gehaald en alle drivers erop geknalt. Alleen staat er dus dat er 2 drivers zijn ( ook voor mn 6800GT) die nog niet geinstalleerd kunnen worden, dit vanwege SP1. En die kan ik dus net even niet downloaden, dus doet mn usb het niet en krijg ik die foutmelding. Ik ga even zoeken dan denk ik maar voor een SP1, en dan wel de 'speciale' versie ;) ;) ;).

als iemand tips heeft waar je die kunt vinden dan hoor ik het graag. Ik hou nu al een week FTDv3 in de gaten, maar daar heb ik m nog niet gezien...

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Normaal zou dit de 'beste' volgorde zijn:

- Windows XP Home/Prof
    - Chipset drivers
    - DirectX
    - Videokaart drivers
    - Windows Update
    - De rest

Tenminste zo heb ik het geleerd van de experts. Zelf installeer ik altijd eerst na de videokaart drivers m'n firewall en anti-virus, en die update ik eerst voordat ik Windows Update uitvoer.

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    stel ik doe het volgende:

ik installeer een winxp cd waar sp2 pack al op zit.

1 heb ik dan automatisch ook sp1? dus doet zegmaar mijn usb het weer enz?
    2 kan ik bij zo'n installatie mijn bestaande bestanden houden? Dus is mn schijf dan niet meteen leeg??

ik kan namelijk voor weinig op school een gesubsideerde windows zp kopen...ik krijg dus gewoon windows xp dan met cd code en alles voor 20,-. Dit is allemaal leuk en aardig, maar als ik dee installeer verlies ik dan dus ook alle gegevens op mn disc en alle geinstalleerde programma's?? Of kan ik misschien die code invoeren in de windows die ik nu draai zodat ik kan gaan updaten??

edit: Bij het opstarten krijg ik ook deze melding:
    USDM: open driver failed 0 !

Laatst bewerkt: 7 sep 2004
  7. XtremeX

XtremeX Hardcore Xtreme

Leuk Bevonden:
    0
    mn ouders plannen een nieuwe computer te kopen en ik heb er weinig tot zero verstand van dus misschien kunne jullie me helpen.:D

moederbord: asus P4PE-X
    Processor: inter celeron 2,4 ghz
    geheugen:256mb PC333
    videokaart:asus v9180se mx440 64 mb
    schijf: hitachi 40 gb ata100
    dvdrom/cd rom: lite-on DVD 16x48x
    floppydrive: 1.44mb
    netwerk: 10/100mbit
    geluidskaart: 6 channel sb compatible
    modem: NVT
    behuizing: atx midi tower

dit bij elkaar kost 448,10 euro en dat is exclusief besturingssysteem en monitor

mijn vraag is: 1 is dit een goede prijs in verhouding met de kwaliteit(en is er nog een bepaald iets wat specifiek slechte kwaliteit heeft of wat dan ook)?
    en 2 kan je op deze computer ook nog goed de wat nieuwere games spelen?(zo nee wat moet dan beter?etc)

ik heb er echt geen %$^# verstand van dus als iemand me zou helpen zou ik dat heel erg waarderen _O_

8. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Daarmee kan je niet de beste games spelen en hij is ook nog best prijzig! Als je een computer koopt doe het dan meteen goed, want dan hoef je voorlopig geen nieuwe

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    misschien kun je ons het beste een budget geven ofzo? Daarmee kun je ook aan de slag bij www.alternate.nl --> kun je een leuk systeem samenstellen. Hier heb ik goede ervaringen mee, prijzen zijn zeer scherp.

Wil je de nieuwste spellen spelen dan moet je ook de nieuwste onderdelen kopen. En daar kan ook nog verschil in zitten. Ik heb nu een systeem zonder monitor en besturing etc voor 1300,-. Deze kan zowat alles op zn mooist zeer snel draaien. MAar je kunt ook al een pc voor 900,- zonder mon. en best. aanschaffen die de nieuwste spellen ook goed kan draaien. Kortom, wat wil je uitgeven??

10. XtremeX

XtremeX Hardcore Xtreme

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou wel meer wille uitgeven alleen is het de bedoeling dat mn ouders hem betalen dus en die willen er ongeveer 500 euro voor kwijt zijn (dat is dan wel exlcusief monitor en besturingssysteem ofzo) ik weet niet of je daar een degelijke computer voor kunt krijgen

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Een redelijk game pc kan je niet krijgen voor €500. Pas vanaf €700-€800 kan ie redelijk deftig worden.

12. XtremeX

XtremeX Hardcore Xtreme

Leuk Bevonden:
    0
    humm en wat kan ik dan wel voor die prijs kunnen krijge want ik hoorde net dat de offerte vande pc die ik net opnoemde nog best prijzig was

13. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    ASUS P4P800S SE (800MHz i848P - ATX - S478 )
    INTEL Pentium 4 (S478 - 800 MHz - 1 MB) 3,0E GHz
    PC3200 - 512 MB - DDR - Dane Elec
    Maxtor 80 GB (7200 RPM - ATA133 - 8 MB)
    XFX FX5200 - 128 MB DDR - TV+DVI
    Asus (16x/48x - intern - IDE - retail)

€ 508,25 (zonder monitor, behuizing, besturingsprogramma)

daarmee kan je al aardig nieuwe games spelen. :)

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het best dat je voor €500 kan krijgen is dit:
    AOpen QF50C EUR 53,00
    LiteOn SOHD-167T EUR 25,00
    Kingston DIMM 512 MB EUR 92,00
    Hitachi Deskstar 7K250 (80 GB) EUR 69,00
    AMD Athlon XP 2500+ (1.83 GHz) EUR 99,00
    Asus A7V8X-X EUR 55,00
    Asus Radeon 9600SE-TD EUR 79,00
    Sony Floppydrive EUR 16,00
    Rembourskosten per TPG Post (Nederland)UPS EUR 13,50

Totaal €501,50 (nou niet zeggen dat je ouders gaan doen over een anderhalve euro).

Als je er in slaagt €150 meer in steken, krijg je het volgende systeem:
    AOpen QF50C EUR 53,00
    LiteOn SOHD-167T EUR 25,00
    Kingston DIMM 512 MB EUR 92,00
    Hitachi Deskstar 7K250 (80 GB) EUR 69,00
    AMD Athlon XP 2500+ (1.83 GHz) EUR 99,00
    Asus A7V8X-X EUR 55,00
    Sony Floppydrive EUR 16,00
    MSI RX9800Pro-TD128 Version 2 EUR 229,00
    Rembourskosten per TPG Post (Nederland)UPS EUR 13,50

Totaal: €651,50.
    Systemen zijn samengesteld bij alternate (ben de andere winkels vergeten) en die lijkt aan de dure kant.
    Deze systemen zijn niet samegesteld met de pc-builder.

Het 2de systeem is heel wat beter (lees: 2-3 keer beter) dan het 1ste.

Eigenlijk niet, die grafische kaart zuigt. Far Cry gaat nog lukken op low en op een lage resolutie. Doom³ ook op lage resolutie en van HL² moet je ook niet veel vewachten. De games van 2005 en later zullen waarschijnlijk helemaal niet meer speelbaar zijn op die kaart.

Laatst bewerkt: 4 sep 2004
  15. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    jah the answer maar wat hij wil zeggen je kunt ze er meej spelen:p:p:p

*Bijdehand aan het doen*

16. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Met een beetje geluk heb ik mijn nieuwe PC morgen! Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 9800 PRO videokaart omdat ik de nieuwe kaarten toch nog een beetje te duur vond. Maar begrijp ik nou goed dat de processor ook erg belangrijk is voor de prestaties bij games? Of is dat toch minimaal?

17. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een een 9800PRO koopt moet je wel een lekker snel beestje hebben.
    Anders vormt die radeon de bottleneck.

18. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx! Op zich is de rest wel aardig in orde(Athlon 3500+), begon ff te twijfelen over die 9800PRO............... Op zich zijn games ook niet de reden voor de nieuwe compu, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar games als DOOM3. Ook C&C Generals wil ik al een jaar lang spelen, maar daar zal die 9800 PRO wel niet zo'n moeite mee hebben.

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    heeft iemand hier misschien al een antwoord op?

20. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil deze waarschijnlijk aanschaffen.. en de rest wat in mijn oudere pctje overzetten in deze;

Intel Pentium 4 3.6Ghz/800FSB 1MB Cache Socket 775

Midi Tower Q8 350W PFC Low Noise (LCD Display)

Mainboard ASUS P5AD2 Deluxe Chipset: Intel 925X (ICH6), FSB: 800MHz, 4x DDR2 DC,

PCI-Express x16, Slots: 3xPCIeX, 3xPCI, Audio 8Ch., WiFi G o/b, GLan, FireWire, SATA, RAID

Videokaart ASUS X600XT/TD 128MB DDR PCX/TV-out/DVI

Geheugen 1024 MB DDR II 533 Dual Channel

Als het goed is zit dit allemaal met dat nieuwe PCI express gebeuren wel goed. Maar ik zit met die videokaart die is maar 128 MB.... is 256 MB niet beter? Want 256 Mb heb je nog niet met dat PCI express.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina