1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    256 mb is natuurlijk beter dan 128 mb, maar de prijs is er ook naar. Vaak kost het ook het dubbele van de 128 mb, dus of het echt nodig is weet ik niet.

2. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    3500 + lijkt me ruim voldoende voor een 9800 Pro kaart ( 3000+ kan die ook al aan). C & C kan je natuurlijk spelen gewoon spelen en Doom 3 ook.

3. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Jah 256Mb is idd beter maar ik zit een beetje met dat nieuwe PCI gebeuren. Wil er wel ff weer mee voorruit kunnen, en als hier mensen er verstand van hebben. Moet gewon een goeie dikke PC hebben. En ik wil straks wel de vette games goed kunnen spelen in de hoogste reso etc etc etc. Zit namelijk met smart te wachten op LOTR-BFME, MOHPA, HL2 etc etc

FF COPY PASTE :)

EEN BLIK IN DE TOEKOMST

PCI Express, 64-bit Pentium 4 en DDR-II
    Zowel PCI, AGP, DDR als de ATX-norm zullen dit jaar een opvolger krijgen. AMD stapt over van Socket 939 naar Socket 940, Intel springt van Socket 478 naar LGA 775. We proberen de belangrijkste ontwikkelingen van de marketingtaal te onderscheiden.

PCI Express
    Als u ooit de verbindingen op uw moederbord heeft bekeken, kunt u gemerkt hebben dat rond de PCI-slots een wirwar van draden loopt. PCI is een echte bus, wat betekent dat op een gemeenschappelijk aantal draden heel wat apparaten worden aangesloten.

Al die aansluitingen op een gemeenschappelijke bus maken het niet eenvoudig op hoge snelheid signalen door te sturen. Dat is dan ook één van de redenen waarom de PCI-bus nog steeds op 33 MHz loopt. 66 MHz (PCI-66) en zelfs 133-MHz PCI (PCI-X) bestaan wel, maar dat zijn dure bussen waarop maar een beperkt aantal apparaten (meestal twee) is aan te sluiten.

Met een maximale bandbreedte van 133 MB/s stamt PCI nog uit de tijd dat de Pentium zijn intrede deed - tien jaar geleden dus. En die bandbreedte is veel te beperkt voor zowel SATA RAID als Gigabit Ethernet. Alleen als apparaten rechtstreeks op de chipset worden aangesloten, halen ze dus maximale prestaties. PCI-X is te duur en PCI is te traag; we verwelkomen met plezier PCI Express.

PCI Express is qua software compatibel met PCI, maar de hardware is volledig verschillend. PCI is een half-duplex bus, PCI Express is een full-duplex punt-naar-punt verbinding. Dat betekent dat PCI Express data in beide richtingen kan sturen en dat alle apparaten een eigen ‘snelweg’ hebben naar de chipset. De chipset is dus een soort switch geworden.

Zowel het Intel- als het AMD-platform schakelt in de tweede helft van dit jaar over naar chipsets die PCI Express ondersteunen. Een PCI Express-aansluiting bestaat in zes verschillende snelheidsuitvoeringen: 1x, 2x, 4x, 8x, 16x en 32x. De eerste moederborden zullen twee maal PCI Express 1x bevatten, één 16x verbinding en een drietal normale PCI-slots.

De 16x verbinding, die 4 GB in beide richtingen kan sturen, vervangt de AGP-poort. Uw PCI-kaartjes hoeven nog niet de vuilnisbak in; voor hen is nog steeds (beperkte) ruimte gereserveerd op de moederborden van de toekomst. Maar alle videofabrikanten schakelen over naar PCI Express 16x, ook al is daar geen echt dwingende reden toe. Geen enkele game krijgt de videokaart zover dat deze de volledige 2,1 GB/s bandbreedte van AGP 8x benut.

Het feit dat PCI Express tot 75 watt (AGP = 42 W) kan leveren aan de videokaart is natuurlijk wel een argument, aangezien veel videokaarten nu via een extra molex-connector stroom aftappen.

We raden u aan PCI Express nu nog een beetje te laten rijpen, maar het is duidelijk dat deze technologie vrij snel AGP en PCI gaat verdringen.

4. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Mij werd ook verteld dat PCI -express nog erg nieuw is en ik er beter mee kon wachten. Daarbij was er voor die Athlon geen moederbord met PCI-express. Wachten was geen optie(PC-prive).

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ff een refresh hier: ;)

Asus A7N8X-X
    AMD Athlon XP 2000+ @ 1800 MHz (144x12,5)
    2x 256 MB DDR266 Corsair Value Select
    1x 512 MB DDR400 Corsair Value Select
    Sapphire 9800 Pro @ XT 440/400

Anyway, ik probeer dus zo geleidelijk te upgraden door straks een 3200+ te kopen (Lees: 2500+ met een beetje extra koeling die wordt geklokt naar een 3200+ _O_) en nog een reepje (of 2 reepjes als bankaccount het toelaat }:]) van 512 MB DDR400 zodat ik niet alles in 1x hoef te kopen en het DDR266 geheugen wordt doorgeschoven naar broertje ;)

Miss heb ik strax dus een 3200+ met 1,5 Gb geheugen en een overgekokte 9800 XT :9:9:9

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Om geen bottleneck te hebben voor een 9800 Pro heb je minimaal een 2.0GHz/2000+ nodig. Voor de 6800 GT/X800 Pro en hoger heb je een 3.0GHz/3000+ nodig (dit geld vooral voor de X800).

De X600/X300 zijn hun geld niet waard en zeker als je weet dat deze maand de 6600 (GT) komt (ook PCI-Express, paar weken later AGP). Je kan ook wachten tot dat de 6800/X800 op PCI-Express uitkomen.

256MB is alleen sneller bij high-end kaarten, bij mid en low-end kaarten worden de kaarten alleen maar slechter met 256MB.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    In SP2 zit alles dat ook in SP1 aanwezig is :).
    Een schone Windows installatie houdt volgens mij in, dat je hele schijf leeg gaat/moet. Je zou gewoon van alle belangrijke dingen een backup kunnen maken.

Wat USDM is? Geen idee, maar na even Googlen denk ik dat het iets met php te maken heeft?

8. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    dankje. Dat van die schone windows installatie is wel jammer. Dr zijn aardig wat geinstalleerde dingen waarvan ik geen installs meer van heb :'-( . Ik kijk wel ff...want 1 ding is duidelijk...ik moet een sp hebben..

ik kan namelijk gewoon een antal drivers niet installen omdat ik geen sp heb...vandaar al die meldingen bij de startup.

Laatst bewerkt: 8 sep 2004
  9. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil niet een nieuwe PC, maar wil graag upgraden. Punt is, PC is bij mij niet top prioriteit met geld, ik wil er niet teveel aan uitgeven.
    Wat ik wil is vrij simpel -> Half Life 2 wil ik straks spelen, maar hoeft echt niet op beste kwaliteit. Gewoon dat het er aardig uitziet en lekker speelt. Strategiegames wil ik echter wel beste, nu weet ik dus niet wat meer trekt. Volgens mij is bij strategie de processor ook echt belangrijk en de videokaart minder, dus eerstgenoemde moet wel aardige kwaliteit zijn.

Het budget is niet groot, ik wil liefst onder de 350E zitten, maar iets erboven maakt niet uit. Kast, toetsenbord, monitor, HD en al die onzin heb ik al, alleen de power ontbreekt.

10. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    kijk eens wat je zelf kunt samenstellen op alternate pc builder. Selecteer fde onderdelen die je hebt erbij en haal die later van de prijs af. Kijk een beetje door het forum heen wat je wilt hebben. Ik kan je vertellen dat de 3d kaart het duurste zal zijn samen met moederbord en chip. Of je 350 haalt weet ik niet. Dan zou je moeten zeggen wat voor ram moederbord etc je nu hebt...

11. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Yoho...

Wat zou ik nog voor deze PC kunnen vragen?

Intel Pentium 4 2,4 Ghz
    Qtec cooler tot 3,0 Ghz P4 478
    ATX 350 Watt Voedingskast
    Moederbord MSI 648 Max
    Videokaart Geforce Ti 4800 8xAGP 128 MB DDR/TV-out/DVI
    Geheugen 512 MB DDR PC 266 OEM
    CD-ROM/DVD16x48 SAMSUMG
    CD-ReWriter 48x16x48
    Diskette Station 1,44MB Mitsumi

Dit heb ik over genomen van mijn oude factuur...

Bij de kast zitten USB aansluitingen aan de achterkant en 2 aan de voorkant. En de CD RW is vervangen door een DVD RW.

12. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Denk ergens tussen de 350-450 euro.

13. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heej, ik had een vraagje aan iemand...
    ik ben vandaag jarig dus ik haal wel geld op.
    maar ik schat dak zo 400 euro ofzo ophaal
    maar nu dit ik kan toch beter eerst me processor en me moederbord en me geheugen kopen in plaats van de videokaart want die zal niej draaien op een P3 900MHZ dus wa denken jullie??

14. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst moederbord als je een nieuwe videokaart gaat halen kan je sowieso niks draaien aangezien je processor dan onder/op de mininum spec. zit. De videokaart zal de performance van je systeem wel iets om hoog halen,maar niet zo veel als een nieuwe cpu enz. dat doet.(k weet niet wat voor videokaart je hebt).Een bv. 9600 pro heeft ook niet echt veel zin op een 900 mhz.(over kill)
    k zou eerst voor een niewe cpu,moederbord en ram gaan en daarna een bijpassende videokaart kopen

Edit: Gefeliciteerd trouwens _0/

Laatst bewerkt: 10 sep 2004
  15. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zit nogsteeds met het probleem dat ik bepaalde drivers niet kan installeren vanwege het ontbreken van SP1 en SP2. hierdoor kan ik de nVidia Nforce3 Driver 4.0.91 niet installeren.

Ik denk dat hierdoor Syberia 2 het niet doet...hij schakeld hierbij (net als in het begin bij ut2004) steeds terug naar een geminimaliseerd scherm! Waardeloos dus.

heeft iemand een oplossing vor mij? Mvg.

16. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Limbbizkit bedankt he:p

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    hey jongens, ik ga dus ook een nieuwe pc aanschaffen, en ik heb dus dit op het oog.

Amd Xp3200+

Asus A7N8X-X NFORCE2 Moederbord

2x256MB PC400 DDR (veiliger dan 512 mb toch, crasht de ene staat de andere nog, of heb ik dat mis)

80GB Maxtor 7200rpm 8MB cache (weten jullie wat het verschil is tussen een 80 gb Maxtor 7200rpm ata-133 en of dat handiger is in mijn geval)

52x A-open CD-rom (nodig?)

Nec 3.5 diskettestation

ATI Radeon 9600 PRO 256MB

400W Deluxe kast

Dvd Lite-on 16x48x

Speakerset 2.1 300 Watt

Onboard 3D sound

€ 708

Kan ik die Cd-rom drive er gewoon bij weglaten, want zelf heb ik op een andere computer waar ik nu op zit een "DVD- Drive" waar ik dvd's op kan kijken en waarmee ik ook games kan afspelen. Dus mijn vraag is, heb ik die cd-rom drive dan nodig om games mee af te spelen? Want ik wil die dvd drive wel behouden om dvd's te kunnen kijken als ik dat wil. En ik wil graag weten wat jullie mening is over dit dingetje, en of jullie nog dingen weten waar ik op moet letten... Ik zie dit als een computertje, waar ik snel op kan internetten, aangezien ik een behoorlijke internet verbinding heb liggen. En goed kan gamen, en schoolwerk op kan doen. Dat zijn voor mij de vereiste dingen wat ik ermee wil doen.

Bedankt voor jullie hulp,

Rick.

18. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    ik ook

Ik neem AMD Atlhlon XP 3000+ en een abit n7-s NFORCE2, hoewel die vrij weinig verschil maakt met de asus, alleen de prijs verschilt iets en de abit is soms iets beter

Dat weet ik niet, maar ik dacht dat het zo was dat als je 2 x 256 mb hebt dat hij ze allebei tegelijk kan lezen en dat dat dan sneller is dan 1 strookje 512 mb. Ik neem btw 2 x 256 mb van Kingston

Het verschil weet ik niet.

Volgens mij kan je met een dvd drive ook gewoon cd's afspelen, dus dat zo overbodig zijn. Maar een cd drive kost toch nog maar een paar euro ( 15/20 euro?) Verder heeft je pc weinig verschil met die van mij behalve dat ik 160 gb neem en een 9600 XT en geen speakers.

19. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik heb geen verstand van AMD.. maar je kan inderdaad gewoon met de DVD speler cd's afspelen en dus is die cd speler overbodig. Verder zou ik zelf gewoon 1 strookje van 512mb RAM nemen want dan kan je later er altijd nog een strookje van 512 bij zetten.

20. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Is die eerste harde schijf toevallig een S-ATA schijf? Is weer sneller, smallere kabeltjes, flexibel etc.

Heb ik nog een aardig gekloot mee gehad, bleek dat ze in de winkel de schijven op de verkeerde poorten hadden aangesloten........... Dus windows installatie herkende de schijven niet.
    Verder had ik ook nog een diskette nodig om de schijven via de controller te laten werken, maar die stond leuk op de moederbord CD. Beetje lastig om een driver diskette te maken als je geen wondows hebt. |:-
    Maar het werkt! En snel! Eindelijk DOOM3 en downloaden tegelijk! _O_

Laatst bewerkt: 15 sep 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina