1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dus kiezen rond dezelfde prijsklasse tussen deze 2:

Amd 64 3000

Asus K8V Deluxe 64 BIT

512 MB PC400 DDR

120GB Maxtor SATA

Nec 3.5 diskettestation

ATI Radeon 9600 PRO 256MB

400W Deluxe kast

Dvd Lite-on 16x48x

Speakerset 2.1 300 Watt

Onboard 3D sound

€713

Amd Xp3200+

Asus A7N8X-X NFORCE2 Moederbord

512 MB PC400 DDR

120GB Maxtor 7200rpm ata-133

Nec 3.5 diskettestation

ATI Radeon 9600 PRO 256MB

400W Deluxe kast

Dvd Lite-on 16x48x

Speakerset 2.1 300 Watt

Onboard 3D sound

€ 708

Ik neem dat niet zo zeer omdat het sneller zou kunnen zijn. Maar als de ene crashed heb je de ander nog, wat weer voordelen heeft. Maar bij nader inzien heb ik dat toch niet gedaan. In al die jaren dat ik computer nog nooit gehad dat ik uberhaupt moet formatteren, laat staan crashen. En 160 gb krijg ik nooit vol ;).

Wat zouden jullie kiezen? 64 bit is sneller hoorde ik, maar is dat in mijn geval nodig? een 3200 upgrade (64 bit) is me te duur, dus dat neem ik niet. Kan ik dan beter voor de XP 3200 of de 64 bit 3000 gaan?

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ga voor de AMD 64 en als je nog zo'n €50 meer (kan misschien wat meer zijn) over hebt kan je een 9800 Pro 128MB i.p.v. een 9600 Pro 256MB nemen (en die is veel beter, desondanks ie "maar" 128MB heeft).

3. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    volgens mij was het zo dat 64 bit nu nog niet sneller is, maar meer voor de toekomst is. Dan wordt veel 64 bit en dan loopt het wel sneller dan een 3200+, nu zit er weinig verschil tussen die 2.

4. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heej ik had en vraag, ik heb nu de FX 5700 TD van MSI gekocht 128MB maar is da kaartje wel echt goed?? en dan met een AMD XP 3000+ en 512 Mb Ram, en moederbord maar is da kaartje goed voor de games van nu en over 2 maanden ofzo>?
    en is deze kaart beter dan de Ati Radeon 9500 en 9600??

Laatst bewerkt: 17 sep 2004
  5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De AMD 64 3000+ is beter dan de AMD Athlon XP 3200+ en de P4 3.2GHz (in games toch) en dus zeker zijn geld waard.

De Geforce 5700 is een redelijke kaart, maar je moet er zeker geen topprestaties van verwachten. De 9600 en 9500 zijn niet zoveel beter.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier toevallig ook de verschillen tussen deze harde schrijven:
    120 GB Maxtor SATA
    120 GB 7200 rpm 8 MB cache
    120 GB 7200 rpm ata -133

En als je een 64 bit proccesor hebt is 1024 mb geheugen dan wel handig? Want bij een Amd XP zeiden ze dat het niet echt noodzakelijk was omdat 512 al veel is voor amd xp.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hebben ze dat tegen je gezegd in een computerwinkel? :eek:

Ook met een Athlon XP heb je veel baat bij 1024MB geheugen. De hoeveelheid geheugen staat nagenoeg los van de processor die je gebruikt. Natuurlijk heb je het meeste voordeel van veel geheugen bij een snelle processor, als bij een langzamere. Maar dat ligt ook aan de rest van de computer.

Heb je bijvoorbeeld een Athlon Thunderbird 1,4GHz, met een GeForce 2 GTS, dan zou 1024MB een beetje teveel van het goede zijn, bij het spelen van games. Zou je veel aan video-fotobewerking doen, dan is het natuurlijk fijn wanneer er voldoende geheugen voorhande is.

Je moet het een beetje in verhouding zien :).

Dus lekker 1024MB (of meer 8) ) nemen bij je XP of 64 bit processor :cool:.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    lol deed je express die vergelijking ?
    ik heb precies dat in mijn pc met 512 mb 8)

ik vind het zo irritant dat er zoveel geheugen typen zijn
    ddr, ddr-400, (oud) Sdram
    ik zal wel de enige zijn maar dat stoort me echt :)

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Over het algemeen is beter geheugen duurder..... als je deze regel onthoudt kom je al een heel eind. :)

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Eh tsjaa... Je kan op de site waarop ik me pc wil bestellen geen amd athlon xp 3000+ meer kiezen, dus ga ik voor een andere optie:

lama

of

lama

waarbij ik ook de mogelijkheid heb voor een AMD Sempron 2800+, maar die is dan 50 euro goedkoper maar wel een stuk minder volgens mij.

Ik denk dat ik voor de bovenste ga, maar als iemand tips heeft, graag.

En weet iemand of het verschil tussen een Asus P4S800 en een Asus p4s800 SE GE moederbord groot is en of die laatste evt. die 35 euro meer waard is ivm de eerste.

Laatst bewerkt: 30 sep 2004
  11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Bij nader inzien:

edit:/lama

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ok, gaat allemaal niet door: Dus nieuwe optie:

Iemand tips? Ik heb trouwens zilver genomen omdat ik het mooi vind :)

Deze kast is het :

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit, alleen geen Twinmos geheugen nemen. Dat merk werkt niet op AMD 64.

14. UTADDICT

UTADDICT unreal b00n

Leuk Bevonden:
    0
    uhm jah, je kan hier wel aann iedereen tips gaan vragen wat ZIJ het beste vinden, maar je zou eigenlijk eens moeten kijken naar wat JIJ wilt, wat JIJ ermee van plan bent te gaan doen. ga je veel Gamen, doe jee aan foto/video/beel bewerking. Ga je de hele dag naar word zitten staren..... Verdiep jezelf er een beetje in, lees wat, ga kijken op sites van die producten etc. uiteindelijk moet tog ook jij die pc gebruiken.

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Haha, als ik heb nu al meer dan uur 24 informatie gelzen, reviews gelzen, bekijken enzo enzo. IK vraag alleen of dit goed werkt/goed op elkaar is afgestemd. Kijk wat the answer zegt is waar ik eigenlijk voor vraag. Thnx The Answer!

edit:/

Hm, waarom raad www.tweakers.net wel twinmos geheugen aan icm amd 64 2800+?

http://www.tweakers.net/reviews/519/3

Welk merk werkt dan wel goed, want volgens mij raad ook hardware.info twnimos aan. Of moet ik 512 mb nemen ipv 2x256?

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb altijd gelezen/gehoord dat Twinmos niet (goed) werkt op AMD 64, het is sowieso een niet zo top merk. Je kan beter voor Corsair, Kingston,... .

Bij AMD 64 socket 754 (wat jij gaat nemen) kan je beter 1x512 MB nemen omdat de 754 geen dualchannel ondersteunt en maar 3 geheugensloten heeft.

17. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja ik lees het net

Zoek ik ff verder bij kingston en corsair (hoewel die iets duurder zijn)

corsair begint pas rond de 130 euro, maar das echt te veel. Kingston heb ik deze gevonden:

Kingston ValueRam PC3200, 400 MHz, -, 3, 512 MB :100 euro

Hmm die van twinmos zijn dan 84 euro

En Dane-Elec 94 euro.

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    he ruttyx dat geheugen wat jij nu op het oog hebt komt ook in mijn niuewe pc (het is nog ff w88 op alle parts)Als ik alles aan de praat heb kan ik wel mijn mening er over spuiwen

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Welke? De twinmoss? IK hoor het iig graag :)

OEM is trouwens 83 euro, maar das dus merkloos en je weet niet hoe goed dat is...

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wanneer je geheugen koopt, is vaak een kwestie van geluk hebben of het werkt met je moederboard. OEM geheugen is altijd goedkoper, maar dat heeft natuurlijk een reden. Veel moederboarden zijn kieskeurig wat geheugen betreft, en kan veel problemem opleveren i.c.m. OEM geheugen.

Twinmos is volgens mij op zich wel aardig geheugen, ik heb zelf goede ervaringen gehad met Corsair en Kingston, maar dat is niet echt objectief.

Wat The Answer zegt kan wel kloppen overigens over Twinmos geheugen en AMD64, ik heb het ook ergens opgevangen. Volgens mij was het i.c.m. een bepaald moederboard, maar zeker weten doe ik het niet :).
    Je laat de pc toch samenstellen door de winkel? Dan lopen ze daar vanzelf tegen eventuele problemen aan bij het testen. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina