1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Nou ja zij zetten hem in elkaar maar zonder besturingssysteem enzo. IK zal ff vragen aan een vriend die ook een amd 64 met msi k8t moederbord heeft welk geheugen hij heeft. Misschien kies ik dan voor een Asus K8V SE Deluxe moederbord, is ongeveer de zelfde prijs en ondersteunt bij tweakers.net twinmos.

Laatst bewerkt: 1 okt 2004
  2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    dat moederbord heb ik ook besteld aleen ik ga hem zelf in mekaar zetten (mijn heeft hier ervaring mee) beetje zonden van mijn geld als ik het ook zelf kan

3. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Als je wilt weten welk geheugen gaat werken op een bepaald moederbord, dan moet je dat opzoeken bij de fabrikant van het moederbord. Asus heeft van elk bord een QVL met daarin de DIMMs die getest zijn en werken.

http://www.asus.nl/products/mb/socket754/k8vse-d/overview.htm

Als je het systeem bij een PC zaak laat samenbouwen kunnen zij je ook adviseren welk geheugen gaat werken, daar hebben ze als het goed is ervaring mee.
    Ik zou dan niet naar die zaak gaan waar ze beweren dat je met een Athlon XP aan 512Mb zat hebt, dat is onzin. Meestal is 512MB voldoende, maar tegenwoordig zou ik een nieuw systeem altijd met 1024Mb nemen, als 2x512Mb (dual channel). Voor de nieuwe games, foto- en videobewerking is dat geen overbodige luxe.
    Verder zou ik een Athlon XP systeem niet aanraden, het is toch al weer verouderd. Neem een P4 of een Athlon 64.
    Corsair en Kingston HyperX is overklokkers geheugen en dat heb je in principe niet nodig, het is eigenlijk veel te duur. Gewoon Kingston, Dane Elec of Twinmos werkt prima, maar check dat dus eerst even bij de fabrikant. Kingston maakt erg veel verschillende reepjes geheugen, dus heb je kans dat het ene wel werkt en het ander niet. Check daarom dus de exacte typeaanduiding.

Voordeel van de PC winkel het systeem laten bouwen is een betere garantie en het moet 100% werken, ze hebben je immers een systeem verkocht. Bij losse onderdelen kan je bij pc-problemen nog wel eens voor hoge (onderzoeks-)kosten komen te staan of problemen met omruilen als iets niet compatible blijkt te zijn.

4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Fantastisch, dit staat erbij (had ik nog helemaal niet gezien)

Maar ja, als de ASUS net zo duur is als de MSI, ga ik voor de MSI. Die lijsten zijn btw erg handig, weet je zeker dat je goed zit :) Ik ga btw voor een 64 systeem en laat hem in elkaar zetten omdat ik bang ben dat ik het niet kan/iets fout doe en voor de zekerheid en garantie. En zoveel is 35 euro niet. Ik zou graag 1024 mb willen, maar ik weet niet of ik daar wel het geld voor heb. Mijn budget is 800 euro, en dan wordt het toch wel erg prijzig. Bedankt voor de reacties trouwens _O_

edit:/ Ik denk dat ik dan ga voor het MSI K8T NEO-FSR moederbord icm Dane-elec Memory pc3200 400 MHz, -, 3,512 mb Alleen snap ik niet waarvoor die ,3 staat en of dat dan kan met dit moederbord.

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij dit vertellen? Er zit prijsverschil in de SATA is het duurst. Mijn moederbord zou Sata ondersteunen moet ik dan gaan voor Sata en wat is het verschil tussen die ^^

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    SATA is iets sneller, maar het beste voordeel van SATA is imo de dunnere kabel. Als ik jouw was zou ik de SATA versie nemen.

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, duidelijk bedankt hé ;).

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik wil dus een nieuwe pc aanschaffen, en had er eentje bij dell samengesteld, maar hoorde dus dat ik dat beter niet kon doen.
    Weet iemand een goede site waar je zelf een pc kunt samenstellen, en waar je ook een monitor bij krijgt.

of als jullie een goed systeem weten het hier even neer willen zetten.
    mijn budget ligt zo rond de 1200 euro.

edit/

ik wil er de nieuwste games mee kunnen spelen zoals doom 3.
    ook heb ik er het liefst een dvd brander bij en een cdrom speler.
    een tft monitor zou ook leuk zijn maar hoeft niet per se.

Laatst bewerkt: 20 okt 2004
  9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    nou als je budget 1200 is kan je ong zoiets kopen :amd athlon 64 bit 3200+ asus k8v deluxe,2x 512 mb ddr ram pc 3200 400 mhz maxtor 200 gig sata schijf een goeie grafische kaart (hoeveel wil je daar aan besteden) een geforce 6800 serie of de ati 9800 serie (of als je er veel voor over hebt de x800 serie)
    Maar kijk is bij www.sallandautomatisering.nl daar kan je een goeie pc samestellen.Wat ik hebg edaan is los mijn parts kopenw aar het ong het goedkoopst was.Ik was ong zon 1000 europ kwijt intotaal

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bij informatique

Maxtor DiamondMax Plus 9, 160Gb,7200rpm,8M,SATA150 99,00
    AMD Athlon 64 2800+, 1.8Ghz, 512Kb cache,S-754,Box 149,00
    NEC ND-3500A Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart, bulk 84,00
    Asus K8N, S754, nForce3 250, 3xDDR, LAN 91,00
    Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 97,00
    Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart 16,50
    Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W) 125,00
    Plextor PX-116A/T3BP DVD-ROM 16x48x IDE bulk Zwart 33,00
    XFX Geforce 6800 128Mb, 2xDVI, TVout, Retail 327,00
    Iiyama LS902UTG, 19"CRT VisionMaster 1451 179,00
    Totaal: 1.200,50

OF

Maxtor DiamondMax Plus 9, 160Gb,7200rpm,8M,SATA150 99,00
    AMD Athlon 64 2800+, 1.8Ghz, 512Kb cache,S-754,Box 149,00
    NEC ND-3500A Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart, bulk 84,00
    Asus K8N, S754, nForce3 250, 3xDDR, LAN 91,00
    Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 x2 194,00
    Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart 16,50
    Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W) 125,00
    Plextor PX-116A/T3BP DVD-ROM 16x48x IDE bulk Zwart 33,00
    Sapphire 9800 Atlantis Pro 128Mb, DVI, TVo, Retail 227,00
    Iiyama LS902UTG, 19"CRT VisionMaster 1451 179,00
    Totaal: 1.197.50

Bij het eerste systeem heb je een Geforce 6800 en maar 512MB geheugen. Bij het 2de heb je "maar" een 9800 Pro en 1024MB geheugen.

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    krijg je dan je pc helemaal in elkaar gezet thuis gestuurd, want ik heb geen kast of iets. Ik krijg nu een eigen pc dus. Ik heb ff rondgekeken op die site, en ik zie sommige dingen helemaal niet staan zoals die grafische kaart die saphire.

12. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal moet je voor een systeem assemblage kosten betalen. Ik heb zelf de prijzen vergeleken van een aantal winkels in de buurt en op hun website een systeem samengesteld. Bij de een is de videokaart goedkoper, bij de ander weer de processor. Omdat ik geen zin had om stad en land af te rijden ben ik naar degene gegaan waarbij het complete systeem het goedkoopste was(logisch).
    Dell is op zich goed, mooie systemen, hele goede service. Nadeel is wel dat je niet zelf een systeem kan samenstellen maar een basis systeem neemt met opties. Ander nadeel is dat ze alleen Intel verkopen en je er software standaard bijkrijg(koopt). Waardoor het geheel toch een stuk duurder wordt.

Zelf heb ik een Athlon 3500+(socket 939) icm Radeon 9800Pro. Perfect voor de nieuwste games. Maar ik weet niet of het in je budget past.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb ff nog op internet rondgekeken, en zag toen bij mycom deze pc staan:
    HP pavillion a660
    specs:
    Processor AMD Athlon™ XP 3000+
    Geheugen 512MB DDR400 (PC3200)
    Harde schijf 160 GB harde schijf 7200 rpm
    DVD Rewriter 8x DVD+R/RW ReWriter
    DVD speler 16x DVD-speler
    Floppydrive 1.44 MB Diskdrive
    Videokaart ATi Radeon 9200 128MB
    Audio 5.1 Audio
    Modem 56 kbps fax / modem
    Aansluitingen 8-in-1 card reader, 6x USB 2.0, 2x Firewire 1394
    Netwerk 10/100 Mbps LAN
    Toetsenbord multimedia toetsenbord
    Monitor HP V72 17” CRT

zou ik hiermee bijvoorbeeld doom 3 op medium kunnen spelen?

14. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Matig systeem voor de nieuwste games en zeker voor de toekomst, ik zou nog eens naar de voorbeelden van The Answer kijken, ziet er stukken beter uit.

/EDIT Tip: Neem een double layer DVD brander en ipv CD-speler een DVD-speler.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    idd wat jaw zegt.Waar je op moet letten: een uptodate procesor- amd athlon 64 bit 3000+ of hoger of een vergelijkbare intel.Goed gehuegen minstens 512 mb.een s-ata harde schijf (dat kost nouwlijks meer)En vooral een uptodate grafische kaart geforce 6800 serie,ati 9800 en als je geld hebt kan je de niuewste x800 kopen (of een vergelijkbare kaart qua prijs van de 6800 serie) dat zijn voor een goeie pc denk ik wel de belangerijkste dingen.LET wel dat alles goed samewerkt.(dit geld vooral voor de processor moederbord en gehuegen)Dit kan je op zon beetje elke site van de moederbord fabrikant bekijken.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De NEC 3500 is een dual layer DVD brander, 1 van de best op de markt momenteel.

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    welk moederbord is beter?
    MSI K8T Neo-FSR
    MSI K8T Neo-FIS2R
    ASUS K8V SE Deluxe

ik heb nu een pc samengesteld op 1 van die websites
    en heb nu een amd athlon 64 3200+
    Saphire Atlantis Radeon9800 pro 128 mb
    Dane-Elec Memory pc3200 400 mhz kit of 2 512 mb

is dit een beetje goed, en als ik dit bestel krijg ik deze pc dan in onderdelen thuis gestuurd of helemaal in elkaar gezet? ik heb hem smaengesteld op salland automatisering

EDIT/
    zijn assemblage opties dat ze je systeem in elkaar zetten? welke kan ik dan het beste kiezen?
    montage volledig systeem 1 jaar garantie?
    of alleen cpu + koeler monteren op moederbord?

18. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag de Radeon 9800xt 256 mb. maar zit als ik kijk op site's wat ze kosten, dan zijn bijv. die van asus duurder dan die van 3d maakt dit nog wat uit?

19. tyrox

tyrox X-Box Fragger

Leuk Bevonden:
    0
    waar ga je je pc voor gebruiken al het voor gamen is heb je tegenwoordig aan 512mb niet meer genoeg en ja je krijgt je pc in elkaar gezet thuis tegenwoordig is de ati radeon 9800 ook niet meer de beste kaart voor een klein beetje meer heb je een kaart die pas uit is en veel betere prestaties levert ik heb zelf de deluxe Se moederbord die is tenminste lekker snel.

20. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nooit eerder een compu in elkaar hebt gezet zou ik volledige montage kiezen, dan worden harde schijf e.d. ook netjes erin gezet en aangesloten, hoef je zelf ook niet met jumpers te kloten enz.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina