1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb er nu ook 1 samengesteld op mycom met een amd athlon 64 dit zijn de specs.

71239 ASUS K8N-E Deluxe

63191 AMD Athlon 64 2800+

60337 2x Corsair 256MB DDR SDRAM PC400/320

41523 Sapphire ATLANTIS 9800 PRO, 128 MB

55482 Western Digital WD1600JB

is dit een beetje goed of is dit waardeloos?

2. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor een andere videokaart gaan een geforce 6800gt en 2*512mb. Afhankelijk van het prijsverschil zou ik ook voor een iets snellere athlon 64 gaan, maar ja het is allemaal afhankelijk van het budget :)

3. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ziet er goed uit, wat moet je ervoor betalen?

En al die moederborden zijn goed, alleen ik neem waarschijnlijk ook een ASUS k8T SE Deluxe in mijn nieuwe pc. Mijn nieuwe pc lijkt redelijk op die van jij, behalve dat ik kies voor een 9600XT kaart.

4. tyrox

tyrox X-Box Fragger

Leuk Bevonden:
    0
    Je ken beter de pentium aanbieding nemen op mycom ben je voordeliger uit en zijn even snel en 2x256mb is slechter dan als je 1 koopt van 512 mb ik heb gisteren ook gekut op mycom en ik heb nu zelf een amd athlon 64 maar ik ga mijn system verkopen en koop de pentium 4 bij mycom.

dit is mijn system die ik ga verkopen

17 Inch Monitor
    ASUS K8V-SE Deluxe
    AMD Athlon 64 2800+
    512mb DDR SDRAM
    Nvidia Geforce Ti 4200
    160GB Hardeschijf
    2paar Boxen
    Windows Xp Service Pack 2

Bijna hetzelfde wat jij wil nemen draait allemaal heerlijk maar ik ben een die hard gamer op de PC en er komen games aan waarbij ik een veel zwaarder videokaart nodig heb dus ik verkoop de mijne en koop gewoon een nieuwe.

Laatst bewerkt: 21 okt 2004
  5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    amd 64 bit heeft de toekomst en is beter voor gaming intel is aleen krachtiger als jw il gaan bewerken (correct me if im wrong thouh)

6. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    heeft iemand nog antwoord op mijn vraag?

7. tyrox

tyrox X-Box Fragger

Leuk Bevonden:
    0
    hoogst waarschijnelijk komt er geen xp voor 64bit gebruik!!! dus heb je er niet veel aan

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    waaraan kun je zien of een dvdbrander dual layer is???

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ondanks dat de AMD64 pas tot z'n recht komt in een 64bit omgeving, heeft ie genoeg prestatieverbeteringen te bieden in de huidige 32bit omgeving. En ook al zou er ergens rond 2006/2007 een 64bit OS verschijnen (Longhorn toch??) dat zijn de huidige 64bit modellen ook niet echt courant meer.

Wil je hoofdzakelijk gaan gamen dan is een AMD64 processor de betere keuze.

Opzich zou het niet uit mogen maken omdat ze allemaal een standaard ontwerp van Ati gebruiken. De reden dat de Asus duurder is als de Club3D, is waarschijnlijk te wijten aan de meegeleverde extra's zoals software. De kale (en goedkopere) kaarten worden vaak verkocht onder de naam 'Bulk'. De uitgebreidere versies zijn de 'Retail' uitvoeringen. Het enige waar je nog naar kan kijken is de kwaliteit van de koeling. Daar kunnen soms grote verschillen in zitten.

Dat staat netjes aangegeven op de website/verpakking in de winkel.
    Of het staat zo aangegeven bij de specificaties: DVD+R9 (DL)

Laatst bewerkt: 21 okt 2004
  10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Meestal staat het er wel achter. En anders moet je naar de prijs kijken: een dual layer is ongeveer 80 euro.

11. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom een 9800xt ga gewoon voor een x800pro of een 6800(gt) zoveel meer ben je niet kwijt, maar je krijgt er zoveel meer voor terug ;)

12. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    worden die nog verkocht dan? Zie ze nergens meer sinds de introductie van de x800's.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Moederbord: Asus K8N s754, nForce3 250, 3x ddr LAN
    Processor: AMD Athlon 64 3000+ 2,0 ghz, 512 kb cahce S-754, Box
    Proc. cooler: CoolerMaster 1U Copper CPU Cooler, S478, 754, 940
    Harddisk: Western Digital 120GB, 7200 rpm, SATA 150 8Mb cache
    Geheugen: 2x Dane-elec Dimm 256Mb DDR SDram PC2700
    Videokaart: Club3D Radeon 9800 Pro 128 Mb, DVI, TVout, Retail

er staat in plaats van de 9800 pro ook nog de X600 of de X300. zijn deze beter dan 9800 pro of helemaal niet?

ik heb dit systeem gemaakt op informatique en het kost inclusief monitor en al die andere shit erbij 1296 euro.

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De front side bus van je processor is 400MHz, je geheugen is echter 333MHz. Ik zou dan PC3200 (400MHz) geheugen kiezen. De 9800 Pro is beter dan de x300 en de x600. De x300 kan je vergelijken met de Radeon 9000/9200, en de x600 met de Radeon 9600.

15. tyrox

tyrox X-Box Fragger

Leuk Bevonden:
    0

het legt eraan welke versie van de x600

Laatst bewerkt: 22 okt 2004
  16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, maar dan nog, een x600 XT presteerd een stuk minder dan een 9800 Pro :cool:.

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ok dank jewel

18. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze onderdelen gekozen voor mijn 'nieuwe' PC. Maar wat kan ik het beste nog veranderen eraan. Ik wil niet meer als € 500 uitgeven en het bij de HCC dagen bij elkaar sprokkelen(hopelijk kost het dan wat minder).

Moederbord: GigaByte GA-K8VT800 5*PCI, 1*AGP, 4*usb2, sound en LAN
    Processor: AMD Athlon 64 3000+
    Geheugen: DDR 512MB PC400
    Harddisk: Seagate 80GB 7200RPM SATA
    Videokaart: Ati Radeon 9600 Pro 128MB

Ik heb zelf nog wel een kast van me oude p3 en een 17''inch CRT monitor
    En ik wil ook een wat oudere cd writer en dvd overzetten.

Welke kaart en geheugen ik precies neem weet ik niet.

Ik speel vooral counterstrike dus wil ik dat goed kunnen spelen erop. Zeker nu met hl2 Maar het heeft niet allemaal het beste te zijn.

Alvast Bedankt

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    hm jah je vergeet een paar dingetjes:kast de ouwe kast die je nu hebt is waarschijnlijk qua voeding niet sterk genoeg meer.gehuegen het gehuegen moet samenwerken met het moederbord kijk op de site van gigabyte welk gehuegen dit moederbord onderstuent.Kijk dan even op de verschillende webwinkels wat de prijs daarvan is (reken zon 100 euro daarvoor).Verder moet je ook zeker weten dat je moederbord amd onderstuent ook dit vind je op de site van de fabrikant van het moederbord.Allemaal standaard dingen die je waarschijnlijk al hebt uitgezocht maar ik wijs je er toch even op :)

(als ik nog iets ben vergeten of iets niet goed zeg word er maar geroepen ik ben nog steeds aan het leren ;) )

20. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het mobo van alternate en hij is goedkoop dus daarom die( ik heb het nu al 3x gecontroleerd namelijk socket 754 ;) ).
    Het ondersteund ddr-sdram.
    En de voeding zal ik wel ff cotroleren maar ik hoef toch maar 300 Watt denk ik

edit:
    ik heb naar m'n voeding gekeken en die is maar 145 Watt 8) , maar weet iemand nog wat om te verbeteren?

Laatst bewerkt: 23 okt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina