1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met CPU-Z kan je niet achterhalen wat voor'n voeding er in je PC zit. Om dat te achterhalen zal je toch de kast open moeten maken. Kijk vervolgens even op de sticker die op de zijkant v.d voeding zit voor het vermogen. En kijk ook even hoe groot de waarden Imax zijn op de +12V, +5V en de 3.3V lijn.

Deze waarden bedoel ik:

[plaatje]http://img101.exs.cx/img101/1359/b_sticker.jpg[/plaatje]

@the only ego,

300W zou afdoende moeten zijn om een X800XT te voeden, afhankelijk van de kwaliteit (merk) en de overige onderdelen in de pc. Ik draai hem stabiel met een 300W voeding (Sony Vaio prul). Toch raad Ati voor de XT 350W of hoger aan, maar dat deden ze ook al voor de 9800 Pro dus... :cool:

Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    LOL dat weet ik maar als dat zo zou zijn kan je er vanuit gaan dat ie wel weet wat voor voeding hij er dan bij koopt ;) .

@ arjan dat vind ik knap.Mijn standaard 300 watt trok het niet of nouwlijks.En ik heb een 6800 LE 128 mb.Dus my respect dan :)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    he arjan klopt het dat die qtec's en die sweex echt prul is?
    (voedingen dan)

4. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    sweex vind ik jah ronduit kl*te heb nu qtech en dat bevalt me wel zeker qua prijs kwaliteit kan je niet klagen

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    :cool:, De ene 300W is de andere niet natuurlijk. Het wattage op de doos wordt door fabrikanten veelal gebruikt als promotie middel. Het zegt niets over de kwaliteit/stabiliteit van een voeding. Zo zijn merken als Sweex, Q-tec en erger vaak erg slecht, maar meer kan je ook niet verwachten voor wat ze kosten. Een Enermax 350W voeding van 85,- euro is beter als een 450W Q-tec voeding van 49,- euro.

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    maarzoals ik al eerder zij ik heb nu een qtech (dat ga ik aangezien ik nooit tevreden ben met mijn pc nog wel vervangen ,de kast ook)maar ik moet zeggen ik ben er heel tevreden over. De fans die er inzitten zorgen voor een goeie luchtcirculatie in mijn kast.En er zal zeker een verschill in kwaliteit merkbaar zijn .Maar of je dat merkt als je systeem net draait en je verder nog niks hebt gedaan aan overclokken of iets dergelijks? dat vraag ik me even af.

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je merkt het enkel wanneer de processor en of videokaart vol vermogen opnemen.

Ik heb zelf een 450W Q-tec voeding gehad, daar was ik opzich ook tevreden over. Het systeem draaide gewoon stabiel in Windows e.d. Alleen wanneer ik een videokaart/processor intensief programma ging draaien liep de pc al héél snel vast.

Achteraf had de +12V lijn slechts 12A maximaal. Dat komt neer op 100W, terwijl m'n P4 3,0GHz al max. 96W opneemt. Tel daarbij de belasting van de optische drives en de hdd's bij op en je hebt een crash :9.

Edit:

Ik zal even een vergelijking geven tussen een tweetal Q-tec voedingen van 450W en 550W en een tweetal Enermax voedingen van 300W en 350W.

Code:
    [b]Q-tec 450W[/b]
    +3.3V = 18A
    +5V = 25A
    +12V = 12A
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V = [b][i]129W[/b][/i]
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V & +12V = [b][i]229W[/b][/i]
    Prijs: [b][i]€45,-[/b][/i]

[b]Q-tec 550W[/b]
    +3.3V = 20A
    +5V = 35A
    +12V = 14A
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V = [b][i]168W[/b][/i]
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V & +12V = [b][i]286W[/b][/i]
    Prijs: [b][i]€55,-[/b][/i]

[b]Enermax 300W[/b]
    +3.3V = 28A
    +5V = 30A
    +12V = 15A
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V = [b][i]169W[/b][/i]
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V & +12V = [b][i]295W[/b][/i]
    Prijs: [b][i]€49,-[/b][/i]

[b]Enermax 350W[/b]
    +3.3V = 32A
    +5V = 32A
    +12V = 17A
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V = [b][i]185W[/b][/i]
    Gecombineerd vermogen +3.3V & +5V & +12V = [b][i]328W[/b][/i]
    Prijs: [b][i]€64,-[/b][/i]

Zoals je waarschijnlijk al hebt gezien, kan je beter een Enermax 300W voeding kopen die zelfs een paar euro's goedkoper is als een "550W" Q-tec voeding.

Laatst bewerkt: 27 okt 2004
  8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    jah och hij draait tot nu toe heel soepel ook als ik veel vraag maar ik wel een andere voeding hebben.Ik hoop dat die ultra x naar NL komt das wel zo makkelijk met die draden bende want das in mijn kast echt een ramp (de psu helpt er ook aan mee)

Maar je hebt gelijk :)

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is inderdaad reuze handig :cool:. Bij mij is het ook zo'n bende in m'n kast dankzij de voeding :eek:

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ach ik heb er een prijzige hobby bij.Vandaag weer een fan er bij 3 ddagen geleden coolermaster aangeschaft.En als ik weer geld heb na mijn verjaardag (ben daar een beetje afhankelijk van :mad:)wil ik watercooling aanschaffen.Miss dat ik die koolance liqiud cooled kast koop.MAar watervoeding wil ik hoe dan ook.En zo blijf je bezig :p

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    he arjan bedankt!
    ik weet welke voeding ik ga kope op hcc
    (kom je ook? :p)

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    En van welke voeding mag jij straks de gelukkige eigenaar zijn? :9
    Nee, ik denk niet dat ik er naar toe ga dit keer :'-(, ik heb te weinig tijd, en ik ben (nog O-) ) niet toe aan nieuwe onderdelen. Ik ken mezelf, dus het is verstandiger om niet te gaan :cool:.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    is de ATI X600XT 256 mb beter of even goed als de ATI 9800 pro??? want die 9800 pro is erg moeilijk leverbaar.

EDIT/ weet iemand waarom de 128 mb versie van de X600XT duurder is dan de 256 mb versie. is de 128 mb versie sneller ofzo?

Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    arjan: ik koop denk ik zon enermax 350 watt
    tis voor de game pc waar of een x700 pro of een 660 gt in komt
    (hopen dat die er dan zijn in agp versie)
    mcief: x600xt is geen agp dacht ik, maar volgens mij is de 9800 pro beter

15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De 6600 GT en de X700 Pro komen ook in AGP versie uit, maar dat is waarschijnlijk pas binnene enkele maanden.

De 9800 Pro is beter dan de X600 XT. De X600 XT presteert hetzelfde als een 9600 XT (en de X600 Pro als een 9600 Pro). De X600 komt niet in AGP versie uit.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ok en wat is dan het verschil tussen AGP en PCI-E??? want ik heb nu ook een 6600GT gezien maar dat is PCI-E.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    pci zit alleen op de nieuwere moederboarden
    agp zit op de oudere (de meeste nog steeds)

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    is dit moederbord: Asus K8N, S754, nForce3 250, 3xDDR, LAN een pci moederbord of een agp moederbord?

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is een AGP moederbord. De nForce 4 zal ondersteuning bieden voor PCI-E.

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    maar PCI-E kaarten doen het wel gewoon op een AGP moederbord??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina