1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn computer ga ik als het goed is bij NoRRoD kopen, iemand goede ervaringen met dit bedrijf?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Persoonlijk niet, maar hier worden ervaringen gedeeld.

3. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Op Tweakers.net wordt gezegd dat de 6600 GT zelfs beter is dan de 9800 pro. Ik wil die videokaart hebben, maar waar kan ik die kopen voor ca. €220. Mag ook meer zijn, als ze 'm maar ergens hebben. Wel de AGP-versie.

B.V.D.

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Informatique verwacht de XFX 6600GT AGP binnen één week. Deze kost op het moment €239,-

5. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Oke thnx! :)

6. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil graag een nieuwe PC kopen, maar weet niet welke, het moet wel alle games makkelijk aankunnen. (behalve Doom 3 :p)
    Het moet ook aan de lage prijs zijn. :)

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    waarom denkt iedereen dat doom 3 echt de standaard is.Maargoed.Hoed dan ook wel games willen spelen en toch niet te veel geld kwijt.Lastig dan ga je voor een amd systeem met ee 6800 kaart.Maar wat is je bugdet watzijn de preciese eisen

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het zou inderdaad makkelijker zijn als je even je eisen op een rijtje zou zetten inclusief het budget :9 Alles nieuw? Of wil je bepaalde onderdelen "hergebruiken" uit een andere pc?

Persoonlijk vind ik deze samenstelling prijs kwalitatief gezien erg interessant voor een budget van rond de €1000,- (gaat misschien niet voor jou op i.v.m. je eisen :) ):

- Behuizing: Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W) €125,-
    - Moederbord: Asus A8V Deluxe, S939,K8T800Pro €122,-
    - Processor: AMD Athlon 64 3000+, 1.8Ghz, 512Kb cache,S-939,Box €164,-
    - Geheugen: 2* Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz €174,-
    - Videokaart: XFX Geforce 6600GT 128Mb DDR3, AGP €239,-
    - HDD: Maxtor DiamondMax 10, 160Gb, 7200rpm, 8Mb SATA150 97,-
    - DVD brander: NEC ND-3500A Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart €72,-

Totaal bedrag incl. BTW €993,-

samengesteld bij Informatique

Laatst bewerkt: 17 nov 2004
  9. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Op Informatique is er een PCI-versie en een AGP-versie van de 6600GT. Wat is het verschil daar tussen en verschilt dat in prestaties? Er zit wel een prijsverschil van €20 in.

Hier trouwens mijn configuratie:

- Behuizing: AOpen H600B SuperTower ATX2, 350W Silent, zwart €94,-
    - Moederbord: MSI K8T NEO FSR,S754,K8T800,GLAN,SATA-RAID €96,-
    - Processor: AMD Athlon 64 3000+, 2.0Ghz, 512Kb cache,S-754,Box €159,-
    - Geheugen: 1* Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz €87,-
    - Videokaart: XFX Geforce 6600GT 128Mb DDR3, €239,- of €219,- AGP of PCI?
    - HDD: Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb, 7200rpm, 8Mb SATA150 €64,-
    - DVD brander: NEC ND-3500A Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart €72,-\

Totaalprijs: €863

Samengesteld op www.informatique.nl

Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Geen prestatieverschil :)

11. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Maar wat is het verschil er dan tussen? Tussen agp en pci?

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3

Het verschil tussen AGP en PCI-E zit hem op dit moment NIET in de prestaties. AGP is een "verouderde" techniek en PCI-E is daar de opvolger van. Tot het einde van 2005 zullen de videochip bakkers kaarten voor AGP uit blijven brengen. Daarna zal men overstappen op PCI-E. Kwa techniek is PCI-E velen malen sneller en efficienter. Alleen maken de huidige PCI-E kaarten daar geen goed gebruik van.

Het moederbord dat jij nu hebt gekozen, ondersteund enkel AGP kaarten. Voor PCI-E ondersteuning zal je nog even moeten wachten op het nForce 4 moederbord. Via zal er ook nog wel een aantal uitbrengen, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Als ik nu zou moeten investeren in een nieuwe pc, dan zou ik in ieder geval kiezen voor een PCI-E systeem. Kwa ondersteuning zit je dan veel beter als met AGP de komende periode.

13. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Dus moet ik dan een socket954 kopen of wachten? Want wanneer komt nforce 4 dan?

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De nForce 4 gebaseerde moederborden zouden rond december moeten opduiken in de winkels. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij moet je inderdaad een socket 939 moederbord kopen voor de nForce 4 chipset. Dat is opzich niet zo'n ramp, want recent is de Athlon 64 3000+ en 3200+ ook uitgebracht voor socket 939. En socket 939 is het toekomstige platform van AMD voor de 64 bit processor. Socket 754 is dat jammer genoeg niet.

15. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga mijn pc kopen bij: www.pcwereld.nl , omdat hij vlakbij mijn huis is, en hij goede service heeft, maar ik weet niet welke videokaart te nemen, ik zit al vlakbij mijn budget, welke videokaart moet ik nemen? ik heb nu een 9600 PRO 256 MB staan en een ASRock K8Combo moederbord, zal ik daar wat aan veranderen met een Athlon 64 3000+? een X500 kaart ofzo?

Laatst bewerkt: 19 nov 2004
  16. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Hoeveel eurootjes wil je uitgeven? En wil je echt dikke grafisch hoog spellen spelen? Ik heb nu zelf de 6600GT gekocht en hij is echt super. Lekkere allrounder en nog niet eens belachelijk duur. AGP is €239 en PCI is €219 (www.informatique.nl)

Edit: Ik heb ff gekeken en je winkel verkoopt die kaart niet. Als je het er echt voor over heb kan je 'm bestellen bij informatique. Maar anders is die 9800 pro 128 mb cker een hele goede keus qua allrounder.
    Edit2: Arjan, die AMD 64 3000+ voor socket-939 is de kloksnelheid 0,2 ghz lager. Maakt dat erg veel uit of niet? En er wordt trouwes gezegd dat een PCI platform dat AMD ondersteund er nog niet is en dat je voor Intel dan moet gaan. maar AMD scoort nu toch veel beter dus kan ik dan beter wachten?
    Edit3: Kan je btw met die NEC 3500A DVD-R(W) ook gewoon dvd's kijken?
    Edit4: Hier een benchmark om te zien hoe de 6600 GT nou scoort.

Laatst bewerkt: 19 nov 2004
  17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het zal niet héél veel uitmaken, maar wel iets:

[plaatje]http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/10/IMG0010337.gif[/plaatje]
    [plaatje]http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/10/IMG0010335.gif[/plaatje]

Zoals je ziet is het niet wereldschokkend voor 200MHz verschil. Rond december komen er moederborden uit met nVidia en Ati chipsets, die PCI-E ondersteuning bieden aan AMD systemen. Wil je perse nu een PCI-E systeem, dan zou je inderdaad voor Intel "moeten" gaan. Maar goed, voor het geld dat je uit gaat geven zou ik nog even geduld opbrengen en wachten :cool:. Intel's GHz strategie heeft d'r charme wel verloren, veelal wordt een 3.6GHz P4 er uitgepresteerd door een 64bit 3000+/3200+ in games. Ik zou persoonlijk even wachten tot de PCI-E moederborden voor AMD in de winkels liggen ;).

18. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand hier hoe je een sapphire ati radeon 9800 pro moet clocken?

19. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Jammer genoeg verkoopt pcwereld de 9800 Pro niet meer :mad:

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hij staat anders nog gewoon op de website? Ik kan hem ook in m'n winkelwagentje gooien :eek:?!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina