1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    jumpers heb ik net goed gezet en primare secundaire kanaal?
    al sla je me dood :p

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe :D

Je hebt twee van die connectors op je moederbord zitten (blauwe en een zwarte/witte) waar die bandkabels naar de hardeschijf e.d. op aangesloten zijn. De blauwe is het primaire IDE kanaal, en de zwarte of witte is het secundaire IDE kanaal.

Dus hoe zit het bij jou aangesloten? :cool:

Primaire IDE:
    HDD (windows) => Master (moet op master staan)
    CD speler => Slave

Secundaire IDE:
    DVD speler: Slave
    CD brander: Master

Zoiets 8)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    astu een plaatje :p

[plaatje]http://img112.exs.cx/img112/1959/IMG29.jpg[/plaatje]
    hier zie je en mijn connectors en mijn brander die contact maakt

ik zou het zo willen doen:
    primaire: HD
    secundaire: cd speler en cd brander

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    [plaatje]http://img72.exs.cx/img72/7223/IMG31.jpg[/plaatje]

Het blauwe pijltje wijst volgens mij de connector van je floppy drive aan.
    Het groene pijltje wijst het primaire kanaal aan, en de rode het secundaire kanaal.

Dus je hardeschijf moet op Master staan, en in ieder geval op het primaire kanaal. Als je de cd speler en de cd brander op één kanaal zet, kan je niet meer "on the fly" kopieren. Dus dan zou ik het als volgt doen:

Primair:
    HDD => Master
    CD speler => Slave

Secundair:
    CD brander => Master

Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    _O_ thx man
    ga het ff fixen :cool:

6. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Damn, arjan. Een 9200 128 mb? 8) Had jij trouwens ook die 6600GT killaz? Is ie relaxt?

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    jah cker wel :cool:
    doom 3 ownage :p

nfsu 2 ownage :p

en ik had hem zeker weten eerder dan jou als je een agp hebt :+
    (ik blijf er trots op dat ik de allereerste ben met agp in nederland)

8. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Haha, grapjas! :) Ik ga 'm ook kopen. Hoor er zoveel positieve dingen over! :)

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    het is zeker een goede kaart
    hele goede prijs/kwaliteits verhouding

10. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe duur was die dan? Ik ben er nml nog steeds niet uit welke kaart ik moet kopen :mad:

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    me pa heeft betaald ff vragen

*vraagt*

230 euri op de HCC

12. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    - Behuizing: AOpen H600B Supertower ATX2,350W Silent, zwart €94.-
    - Moederbord: MSI K8t neo 2 FIR, S939, K8T800Pro, 1394, GLAN 129,-
    - Processor: AMD Athlon 64 3000+, 1.8Ghz, 512Kb cache,S-939,Box €164,-
    - Geheugen: Dane-Elec 1Gb Dual-Channel Kit, 2x512Mb, PC3200 €169,-
    - Videokaart: XFX Geforce 6600GT 128Mb DDR3, 2xDVI, TVout, PCI-E €219,-
    - HDD: Maxtor DiamondMax 10, 200Gb, 7200rpm, 8Mb SATA150 €116,-
    - DVD brander: NEC ND-3500A Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart €72,-

verder:
    Proc. Cooler: Zalman cooler voor S939 €55,-
    Geluidskaart: Creative Soundblaster Live LS, Bulk €24,-
    Netwerkkaart: 3 Com 3C2000T Gigabit 10/100/1000 NIC PCI €55,-

en dan kom ik op €1132,-

maar wat zou jij dan doen voor die andere dingen trouwens, want je hebt er wel verstand van volgens mij?? (en de veranderingen komen omdat degene die jij zei niet beschikbaar zijn)

ook wil ik eigenlijk een Windows XP Home Media Center OS, moet ik dan eerst een Xp home kopen om daarna te upgraden of kun je HMC gelijk al installeren??

en waarom wachten tot december wat is er dan?? de NForce 4 ofzo??

Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    die geluids en netwerkaart heb je sowieso niet nodig, want die zitten al op je moederbord.
    In december komt als het goed is een nieuw moederbord uit met Nforce 4. Hiermee heb je PCI-E ook met amd 64 processors. PCI-E is de toekomst dus je kunt beter nog ff wachten. Ik doe dat ook.

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    the pulser : waarom eenn aparte zalman cooler.Je bereikt er qua prestaties weinig meer mee en de standard cooler die meegeleverd word is stil genoeg en houd de procesor goed cool.En als je perse een aparte netwerk kaart wil (heb ik ook ik heb het niet zo op die onboard onzin) waarom dan 1 voor 55 terwijl je net zogoed een gigabyte kaart hebt voor 20 euro.Dat zijn van die dingen die zonde zijn va het geld

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het geheugen staat op de website nog steeds voor €159,- :9 Het scheelt niet veel, maar alle kleine beetjes helpen :cool:.

De boxed koelers zijn vaak een compromis tussen koeling en geluidproductie. Zalman maakt inderdaad geweldige koelers, die de boel lekker op temperatuur houden, zonder dat ze daar een kabaal voor hoeven maken. Dat is hoofdzakelijk te danken aan de diameter van de ventilator (120mm). Dus deze koeler is zeker een goede keus.

Waarom heb je voor een aparte geluidskaart gekozen als ik vragen mag? Voor Dolby Digital o.i.d ? De onboard geluidskaart is namelijk 7.1 kanaals, maar geen Dolby Digital. (zeker weten doe ik het niet, want er zijn namelijk zat moederborden in omloop die een gevanceerde geluidschip hebben, die wel over Dolby Digital beschikken). Is het je niet om Dolby Digital te doen, dan zou ik het lekker bij de onboard kaart houden:)

De onboard netwerkkaart van het moederbord, kan hetzelfde als de door jou gekozen netwerkkaart. Deze biedt dus ook snelheden van 10, 100 en 1000 Mbps. Het zou erg zonde zijn om daarnaast nog eens €55,- over de balk te gooien 8).

Wat betreft Windows Media Center, ik zal er wel naast zitten, maar ik kan op internet maar twee versies vinden? Klopt dat? Het zijn namelijk de Windows MCE UK en NL versie. Het is zover ik weet een uitbreiding van Windows XP op multimedia gebied. Het is dus Windows XP + extra multimedia, dus heb je geen aparte versie van Windows XP nodig.

In december komen inderdaad de eerste nForce 4 moederborden uit voor de Athlon 64. Deze biedt ondersteuning voor PCI-E, wat het nieuwe platform wordt/is van de videokaarten. Het is dus best het wachten waard :cool:

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je met je pc wil je een stille pc? dan zal je nog veel meer dingen aan moeten schaffen aangezien (afgezien van die zalman cooler) je hardeschijf en video kaart ook veel herrie maken.

@arjan: ik weet niet of de prestatie van die zalman kooler perse beter is in vergelijking tot de standaard kooler.Voorzover ik weet gaat zalman meer voor stilte dan voor echt merkbaar betere kooling

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Op de eerste plaats gaat Zalman inderdaad voor de stilte. Op de koop toe koelt ie nog een aantal graden beter als de boxed koeler. Maar goed, je hebt ook weinig aan een goede koeler als je bijvoorbeeld slechte case koeling hebt, dus daar zou The Pulser ook rekening mee moeten houden. Case koeling is echt een must voor de onderdelen van tegenwoordig.

18. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is casecooling? :eek:

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Casefans :cool:, gewoon koelers die een luchtstroom creeren in de kast waardoor de warme lucht zoveel mogelijk uit de kast wordt verplaatst

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    cooling can je case opzich is idd een belangerijk punt waar je rekening mee moet houden.Je moet zorgen voor een goede circulatie van koele lucht.Bijv een case fan aan de zijkant die koele lucht aanzuigt een een fan boven in die afzuigt,dit doe je om een goeie "flow"van koude lucht over de componenten te blazen waardoor die coolers koude lucht aanzuigen inplaats van warme lucht die uit een ander component komt.Die zalman kooler zal je pc niet echt extreem veel stiller maken (mijn pa heeft ook een zalman cooler voor zijn p4 en afgezien dat die veel beter koelt dan de standaard p4 koeler is er weinig spraken van geluids mindering) stiller maken maar andere herrie makers zul je dan wel duidelijker horen dit zijn je video kaart en je harde schijf.Wil je een stil systeem zul je daar ook een passieve voeding (video kaart) harde schijf cooler/demper (welk product je voor laatste kiest is afhankelijk waar je het accent op wil leggen cooling of het dempen geluid kijk voor een goeie review hier :http://www.tweakers.net/reviews/545)
    die zalman kooling zal uiteindeliijk merkbaar weinig prestatie verschil leveren en qua geluid zul je de andere dingen ook goed moeten dempen .Mijn mening is dus waarom 55 euro voor iets betalen waar je in beginsel weinig profeit van hebt.Daarbij komt ook nog dat de casecooling ook flink wat "herrie" zal opleveren .

Laatst bewerkt: 22 nov 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina