1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ben het helemaal met je eens, als je een stille pc wilt hebben, dan moet je alles goed aanpakken. Ik heb benenden een pc staan die aardig wat herrie maakt, terwijl m'n pc boven fluisterstil is (vergeleken met dat ding van benee). Verschil zit hem in de grotere diameter van de fans waardoor ze meer lucht verplaatsen op een lagere rotatiesnelheid, hdd's ontkoppeld d.m.v. rubbers en een Zalman CNPS7000B koeler.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    jah ik vind mijn systeem redelijk stil (maakt wel een herrie hoor maar ik heb ook nog werkelijk niks gedaaan om hem stil te maken)ik heb mijn harde schijf in een coolermaster 4 gehangen dit meer vanwege de koel kwaliteiten dan stilte (het maakt hem wel wat stiller maar die zalman van jou is natuurlijk helemaal the top qua geluid) ik ga zoiezo weinig aan de herrie doen tot dat ik weer geld heb :WATERKOELING :p das na mij id het enige wat qua prijs gemak van instalatie perstatie echt zin heeft *zwijmelt bij de gedachte van een zalman resator 1*

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is waterkoeling niks?

(Of je maakt gewoon een betonnen muur om je pc heen :+ )

4. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik gooi elke dag een 10 liter emmer water over me pc in...is dat ook net zoiets als waterkoeling? :cool:

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    waterkoeling is idd een goeie oplossing voor een stiller systeem al zijn sommige kits herrie makers van hier tot en met maar die gaan ook echt voor de koeling

6. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is ook weer waar, maar als het stil word gekoeld maakt het mij weinig uit of het 5 graden meer word gekoeld, qua performance zal het weinig schelen, maar voor die mensen is het vaak wel gewoon, alle kleine beetjes helpen.

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mwah 5 graden meer wil ik toch niet graag hebben op mijn procesor en een overklocker al helemaal niet hoe koeler hoe beter

8. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Als je niet overclockt is die 5 graden volgens mij wel te verwaarlozen.. of ben ik nou te optimistisch?

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mjah ligt er een beetje aan.Als ie standaard bij opstarten al een flinke warmte genereert en rond de 40 hangt dan is 5 graden voor de levensduur van je prosecor niet goed.en bij overclocken kan een te warme prosecor (die 5 graden) al zorgen voor een instabiel systeem

10. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Jah, misschien heb je wel gelijk, wat is de ideale temperatuur van de processor, weet jij dat?

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mijn amd hangt een beetje rond de 35 graden als ie flink aan het werk gezet is.Ik geloof voor een p4 dat de kritiek grens 50 is en alles daarboven te veel en daar onder hoe dikker der onder hoe beter.Hoe koeler hoe beter en hoe koel je hem kan krijgen licht aan je prosecor de koeler daar van de gem kast temp of je overclockt etc

12. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen bedankt trouwens ik wacht nog even op de Nforce 4....

geen netwerkkaart en Cooler en over die Geluidskaart moet ik nog even denken...

_0/

13. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn kaart word nog een AGP kaart, met PCI-E heeft geen haast, ik koop over een jaartje wel een moederbord met PCI-E en dan gelijk een nieuwe videokaart :)

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    M'n P4 3.0GHz met boxed koeler is standaard zo'n 36C, met Zalman koeler rond de 29C. Na een uurtje Half Life 2 is ie met boxed koeler meteen na het afsluiten 59C, en met Zalman is ie dan 51C. P4's kunnen best veel hebben, ze werken zonder problemen op 75C, na 75C wordt de kloksnelheid automatisch verlaagd zodat de temperatuur zakt. AMD 64's hebben dat tegenwoordig ook.

Net zo makkelijk ;), weet je in ieder geval zeker dat alle kinderziektes eruit zijn :D

Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    mijn kleine amdtje (thunderbird 1000 @ 1200) wordt stressed 35 graden :D
    en dat alleen met fans

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een amd 64 bit 3200 en die staat volgens de monitor software op dit moment 32 graden als ik hem flink aan het werk zet dan word ie ong 35/38 graden met standaard koeler.Dus daarben ik best tevreden over.Mijn pa`s p4 3ghz ht werd met de standaard fan zon 74 graden bij opstarten met de zalman hangt die zo rondde 40 geloof ik.Het heeft heel erg te maken met de case temp en andere omgevings factoren

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat dacht je van 3 casefans in een case die (bij mij dan) erg klein is :cool:

18. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil bij PCZaak Windows XP Home kopen, maar je moet er hardware bijkopen, ik wil aan me netwerk niet meer als 100 euro uitgeven liefst veel minder, maar is kabels aanleggen makkelijk?

19. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Mijn pc atm:

Moederbord
    CPU Type AMD Athlon XP, 2133 MHz (16 x 133 ) 2600+
    Moederbordnaam MSI KT4M (MS-6596) (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio)
    Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
    Systeemgeheugen 512 MB (PC2100 DDR SDRAM)
    BIOS Type Award (02/26/03 )

Scherm
    Video kaart GIGABYTE RADEON 9200 - Secondary (128 MB)
    Video kaart GIGABYTE RADEON 9200 (128 MB)
    3D-Versneller ATI Radeon 9200 (RV280)

Multimedia
    Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Harde schijf Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133 )
    Optische Station SAMSUNG DVD-ROM SD-616T (16x/48x DVD-ROM)
    Optische Station SONY DVD RW DW-U10A (DVD+RW:2.4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:8x, CD:24x/10x/32x DVD+RW/DVD-RW)

Moet hieraan iets aangepast worden?Iets wat hopeloos verouderd is.Zo ja wat en hoeveel gaat dit kosten?

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er 2 :p vrij kleine kast aleen der komt wel een herrie af

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina