1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    mwah 2 grafische kaaten is wel redelijk het gehuegen en de harde schijf zijn de meest verouderde dingen wat dat kost ligt een beetje aan je moederbord wat daar voor gehuegen en harde schijf op kan

2. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hm wat raad je aan om met het geheugen te doen?Wat voor soort geheugen erop?En neem aan dat zowat elke kaart compatible is, of hoe kom ik hierachter.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kabels aanleggen is niet zo moeilijk. Je moet alleen weten wat je voor een netwerk wilt hebben, en zo de spullen bij elkaar zoeken. Als je er hardware bij moet kopen, heb je het dus over een OEM versie. Ik heb me door Microsoft NL laten vertellen dat je gewoon een upgrade kan kopen van Win. XP zonder dat je er hardware bij moet kopen, zolang je een originele versie van bijv. Windows 98 hebt. Dat heb ik ook gedaan, en had ik Win. XP Prof. voor 189,- bij Office Centre. Ik zou dus even contact opnemen met PCZaak en vragen hoe dat bij hun zit.

Dat maakt echt veel uit ja 8)

Ik heb zo'n grote Thermaltake Xaser kast met vijf 80mm casefans op 2100rpm, een voeding met twee 80mm fans en een boxed Intel koeler. Standaard cpu temp. is nu 36C, case temp. is 31C (kamer temp. is 19C). M'n andere pc is van Sony, en die past twee keer in die Themaltake :cool:. Alleen heeft deze één 120mm casefan op 1000rpm, een voeding met één 120mm fan en dan die Zalman cpu koeler. De cpu word standaard nu 29C en de kast 24C.
    Klein maar fijn :cool:

Er kan in ieder geval DDR op. Verder maakt het niet uit of je er nu 266MHz, 333MHz of 400MHz in zet, aangezien de geheugenmodule zichzelf aanpast aan de capaciteit van het moederbord.

Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe krijg ik dan die kabels door de muren heen?

Maar als ik hardware zoals een netwerk koop, kan ik dan ook gelijk Windows erbij kopen, de OEM versie?

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mjah ik heb hier een simpel sweex kastje 2 case fans 2 fans op mijn voeding amd boxed fan en dan die van mijn grafische kaart hij word in de kast zon 29 graden.

@destruckt.Ik zou gaan voor een snellere 512 mb ddr pc 3200 400 mhz of het zelfde gehuegen upgrade naar 1024 en qua harde schijf een s-ata qua prijs is het nouwlijksverschillend aleen veel sneller als ide en ook veel toekomst.Voor de rest heb je een redelijk pctje maar waarom 2 grafische kaarten? heb je 2 beeldschermen ofzow

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Moeten de kabels dan over verschillende verdiepingen?

Als het goed is lopen er leidingen door de wanden heen voor o.a. elektra en telecom. Als hier nog genoeg ruimte in zit, dan kan je ze daar in kwijt. Vaak kom je ook loze leidingen tegen, daar zit helemaal niks in, dus ruimte zat. Anders moet je het even aan je ouders vragen of dat mogelijk is.

Vaak verkopen ze alleen OEM software i.c.m. een nieuw systeem. Niet als je met een kabeltje aan komt. Alhoewel dat verschilt per winkel, niet iedereen neemt het nauw met de regeltjes, geld is immers geld :9. Anders moet je ze even mailen?

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    rolling gewoon door de muur een gat boren en kabel trekken en verder een netwerk wat heb je in ged8te je hebt zoiezo iets als een router nodig en via xp pro (weet niet of dit zo werkt met home) kan je een netwerk creeren (heb ik met mijn pa gedaan) je hebt daar niet perse extra hardware voor nodig en software matig ook niet eht

8. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Een netwerk maken kan ik wel, maar ik zit vooral in welke router, maar als je een gat boort is het contactl toch te groot om daar doorheen te komen?

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Komt door de dubbele RAMDAC chip op die kaarten. Dan geeft ie hem aan als primaire en secundaire videokaart.

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan zelf gewoon netwerk kabels kopen zonder stekkers. Die stekkers kan je zelf los kopen en op de kabel persen d.m.v een aparte tang. Kan je gewoon bij een Gamma of Praxis kopen.

11. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je dan ook gelijk dubbele snelheid van de videokaart?

12. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Hoe belangrijk is de snelheid van je harde schijf, heeft het invloed op gamen en fps?
    En nee geen 2 beeldschermen, ik wilde eerst zelf een pc kopen maar toen was k jarig en stond deze pc voor me op de stoep :cool:.En everest home( ownage programma )gaf dus deze resultaten die ik gekopieerd heb.

M.a.w. ik weet weinig van hardware af en heb dus geen idee wat te doen, als jij zegt upgraden naar*zoveel*, nog geen idee welke kaart het is etc.
    Toch leuk dat je me helpt;)

13. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3

Ok, het word dus een gewone router, enige aanraders? ik heb Planet ADSL comfort en straks misschien nog Xbox live.

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nee helaas niet, het staat helemaal los van de prestaties in 3D :'-(

Dat maakt best veel uit ja. Als hardeschijf zou ik in ieder geval zorgen dat ie 7200 toeren draaid, en dat ie 8MB cache heeft. Dit kun je makkelijk op de websites/winkels terug vinden. Wanneer je hardeschijf te langzaam is, dan ervaar je dus stotteringen tijdens het gamen om dat ie de gegevensoverdracht niet bij kan benen.

Op deze website kan je vinden wat je moederbord ondersteund. Zo ondersteund je moederbord maximaal 400MHz geheugen (PC3200) en een Athlon XP 3000+. Van de 3000+ zijn er twee versie, één met een 166MHz FSB en één met een 200MHz FSB. Jouw moederbord ondersteund alleen de 166MHz versie. CPU Support

15. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Dus als ik jouw vraag wat voor geheugen ik moet kopen voor een redelijk prijs/kwaliteits verhouding, wat voor geheugen stel je me dan voor, waar te halen, en voor hoeveel.

b.v.d.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    gehuegen is een "kaartje" maar bij kaartje denkt iedere computer (nerd) aan een geluids video of netwerk kaartje.

de upgrades zijn zoals arjan dus al zegt afhankelijk van je moederbord je moederbord kan dus pc 3200 400 mhz gehuegen aan (dat geeft de snelheid aan) je kan er voor kiezen om er een zelfde type ge3huegen bank bij te kopen als je nu hebt dan zal je het verschil merken.Of je kan dnog steeds 512 blijven maar met een sneller type (pc 3200 400 mhz) ook dit vershil zal je duidelijk merken.Op de site die arjan je heeft aangereik staat waarscijnlijk ook welke merken je moederbord allemaal pakt dit staat waarschijnlijk aangegeven in merk en partnbr beide staan vrijwel alteid aangegeven op de verschillende inet retailers.Die harde schijf zal zeker weten een verschil uitmkaen om dat de data transfer veel hoger ligt.Wat arjan zegt gaan voor een harde schijf met 8 mb cahce en 7200 rpm.Dit is ondertussen de standaard gewonden.Voor een 200 gig ide betaal je zon 100 voor een sata betaal je ong 15 euro meer maar je schijf zal langer houdbaar zijn en ook beter op andere moederborden aanj te sluiten zijn.

edit ik zie dat je weer wat gepost heb ik zal ook wel ff kijken voor je

edit 2: als je voor een niuewe gehuegen upgrade gaat zou ik voor deze gaan :kingston value ram 512 ddr ram pc 3200 400 mhz http://www.informatique.nl/ hier te krijgen voor 89 euro (op de site te vinden als :Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz)
    Ik weet aleen niet zeker of je moederbord dit merk pakt aangezien er op de site van msi geen duidelijke beschrijving staat.Qua snelheid en alles kan ie hem gewoon aan.Miss dat arjan duidelijkheid kan geven.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens de website heeft je moederbord ruimte voor twee geheugenmodules. Ik weet niet hoeveel geheugen je pc nu heeft? Dan kan je daar je upgrade op baseren.

- 512MB DDR-SDRAM Kingston PC3200 400MHz €79,-
    Bij Alternate

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    LOL arjan heeft het zelfde type gehuegen aleen goedkoper :p
    dus dan kopen bij die van arjan

19. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    512 MB (PC2100 DDR SDRAM)heb ik atm, en harde schijf, ach ruimte niet echt nodig maar me meer zorgen om de snelheid, maar i.i.g. allebei bedankt.
    En ego, heb veel geleerd van je geheugenpost _O_
    Maar hij past dus ook op mijn moederbotd, geweldig.
    Krijg vandaag ook nog mijn nieuwe logitech 510 mx muis binnen samen met steelpad mat.Game on! :cool:

20. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Pfff, meestal rond de 40-50 graden, dan is het goed volgens mij, maar lager is nog beter. En waterkoeling is handig, maar ook voor de 'mooi', een gewone koeler is qua prijs/kwaliteit beter.

(kennelijk heb ik een oude post gequote)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina