1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    als ie hem kan kiezen is hij niet zo lastig te krijgen als je denkt :cool:
    tog zou ik er wat geld bijleggen en een 6600 Gt kopen zoals ik gedaan heb :cool:

2. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    6600 GT is leuk.

6800 LE is kicken _O_

Miss 50 euro duurder, maar als je het mij vraagt elke euro waard voor zo'n snelle kaart.

3. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0

en ik ... ik krijg em morgen O-)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als je kunt flashen en nu Nvidia een soort nieuwe beveliging (of wat ook) heeft ingebouwd in de nieuwe LE's wordt het heel wat moeilijk om te flashen. Anders is ie zijn geld niet waard.

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    @ killaz.
    ik ben van plan om in mijn nieuwe pc ook een 6600 GT te zetten, alleen kreeg jij er ook nog andere dingen bij zoals een spel bijvoorbeeld? ik krijg alleen wel de pci express versie zou dit wat uit kunnen maken??

6. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Hmpf, die 6600 GT is wel een stuk duurder... maar zeer aantrekkelijk. Ik denk dat ik de pc eind januari ga kopen, moet ff kijken wat m'n budget op dat moment is. Áls het lukt ga ik idd voor de 6600 GT.

Iig iedereen bedankt voor de info ;).

/edit: Ik heb wel een probleempje ontdekt... die 6600GT werkt op PCI, en aangezien ik een moederbord koop zonder PCI-zorr moet ik dat ook weer gaan vervangen. Resultaat: stinkend duur :9.

Laatst bewerkt: 6 dec 2004
  7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat hangt er vanaf welk merk.

In januari is de Nforce 4 normaal beschikbaar en die ondersteunt PCI-Express. Maar dan zal je wel minstens een AMD 64 3000+ moeten nemen omdat de Nforce 4 socket 939 is.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @mcief: ik kreeg commandos 3 en nog 2 spellen erbij, verder standaard installatie disks en 2 adapters voor dvi (=tft)naar crt stekker
    is wel handig :cool:
    ik heb de agp versie trouwens dus mezzz je hoeft je moederboard niet te veranderen

9. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Maarre, hoe duur is die dan? Want ik heb de AGP versie nog nergens kunnen vinden...

10. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  11. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0

Tsja, ik zit toch nog te twijfelen... opzich wil ik wel fatsoenlijke GFX kaart, maar dan wordt het wel een stuk duurder dan dat ik eigenlijk in gedachte had. Moeilijk, moeilijk.....

Laatst bewerkt: 6 dec 2004
  12. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat dacht je, alles is tweakbaar :D:D:D

De BIOS-unlock-Mod

Je kan hiermee je unlock permanent maken en hoef je NVStrap van RT niet meer te gebruiken. Dit kan handig zijn als er nieuwe drivers uitkomen waar het misschien (tijdelijk) niet meer mee werkt of dat je niet steeds hoeft te unlocken na een herinstallatie van Windows bv.
    Het grote voordeel is dat je nu geen soldeerbout meer nodig hebt waar je de garantie mee om zeep helpt. De Linux gebruikers onder ons kunnen hierdoor ook van de extra pipes/vertex shaders gebruik maken.

Hoe werkt het?

In de BIOS zit een Mask-check. Deze check is True (1) voor de pu's en vs's die HW-masked zijn. Echter, als deze check op False (0) wordt gezet, wordt daar niet meer naar gekeken en is de pu of vs enabled by default. Het ding is dan nog wel HW-masked, er wordt alleen simpelweg niet naar gekeken.
    Kort gezegd: NVStrap zonder NVStrap.

}:]

Mensen; het verschil tussen PCI-e en AGP is bandbreedte en hoeveel stroom de kaart krijgt (op de PCIe versie van de X800 pro zit bijv. geen extra molex connector *)).

Een PCIe kaart past niet in een AGP slot en vice versa, je hebt dus een speciaal moederbord nodig voor deze kaarten!

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    vergis je niet mvdstam.Nvidia heeft wel degelijk een niuew lock systeem wat softmodde (op dit moment) onmogelijk maakt.Tweake dus pipelines openzetten is niet meer mogelijk via riva tuner.De maker van riva tuner is al bezig met het zoeken na een oplossing aleen weet ie niet of het hem ook werkelijk gaat lukken omdat ie zelf geen gelockte kaart heeft.De bios mod waar jij over praat is "vrij rigoreus" en ook niet aan te raden aan "noobs" .Daarom is een 6800 LE minder rendabel geworden in vergelijking tot de 6600 gt.Op tweakers zijn er nu een aantal van deze kaarten opgedoken.De niuewe leveringen zullen hoogstwaarschijnlijk veel van deze kaarten bevatten.

14. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik neem bijna dezelfde pc als Lt Mezz, maar wel gewoon 9600 pro, zoals ik eerder heb gezegd, ga ik later mijn moederbord en videokaart updaten.
    Ik zal de komende tijd toch alleen maar World Of Warcraft spelen,en dat heeft geen goede videokaart nodig, hij draait al op een Geforce 2, 32 MB 8)

15. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry volkoren, maar kheb de mijne nog iets aangepast ;).

Ik DENK dat dit em gaat worden:

Western Digital WD800JD, 80 GB - € 70,00
    3,5" diskettestation, 1,44 MB (zwart) - € 8,00
    Corsair 512 MB DDR PC400 - € 99,00
    Aopen 9800LE - € 199,00
    Asus K8N - € 86,00
    AMD Athlon 64 3000+ - € 173,00
    AOpen QF50A - € 50,00

Totaal: € 686,00

In januarie is ´ie hopelijk van mij O-) _O_.

16. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik neem nog een muis en toetsenbord en TFT Scherm bij, dus dan komt mijne boven de 1000 uit, en er moet ook nog netwerk bij, dus daar heb ik even geen zin in :)

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Klopt, die mod is best ingewikkeld en niet voor iedereen weggelegd. Op zich kan een kaart alleen maar hardwarematig gelocked zijn dmv een bruggensysteem zoals wij dit kennen bij de AMD processoren. Dit is weer op te lossen dmv wat conductive paint en een naaldje ;)

Zo zijn de X800 Pro's dus 100% te modden naar een X800 XT-PE, etc.

We praten hier over het softwarematig modden van een 6800 LE, namelijk het openzetten van pipelines met rivatuner en NVstrap. Omdat de kaart zogenaamd "gelocked" is moet je bij elke boot eerst in NVStrap dit ongedaan maken en dan pas kun je weer verder. Een vrij ingewikkelde bios mod lost dit dus op.

Ik weet zeker dat hier iets op gevonden zal worden, er is altijd wel een truukje om die kaart te unlocken/overklokken.

Zo werd na een paar weken bekend dat alleen X800 Pro kaarten met een GA-xxxxx core unlockbaar waren naar een X800 XT-PE maar even later werd bekend dat de X800 Pro ViVo wél 100% lukten. En toen was half GoT natuurlijk aan de X800 Pro ViVo ;)

Met andere woorden, gewoon lekker afwachten en anderen de fouten voor je laten maken; het wordt vanzelf bekend wat je allemaal moet doen ;)

18. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, snap ik :). Muis en toetsenbord heb ik gelukkig nog... een TFT´tje zou ik graag nog willen, maar ik vind dit belangrijker, als ik hierna nog een keer wat geld over heb dan zou een TFT´tje een aantrekkelijke optie zijn.

19. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    waarom geen pro is een paar euro duurder..

20. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, moet je niet aan mij vragen, maar geloof me... ik zit nu al ruim over mn ingeplande budget heen. Dus die "paar extra euro" heb ik weinig zin in ;) snapt u?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina