1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    je krijgt er zoveel betere prestaties voor terug.. dan kan 5 tot 15 euro ook nog wel. je kunt beter nu een beter videokaart kopen voor 15 euro meer, dan dat je over een jaar alweer een nieuwe moet kopen van 250 euro.

2. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Come on mensen, niet doen :9 ik wilde eerst een 9600 Pro doen dus ik heb al een hele vooruitgang gemaakt... en als ik deze 9800LE overklok heeft ie een prima snelheid, naar mijn mening.

/edit: De 9800 PRO is ongeveer misschien maar 30 euri duurder... maar ik heb mn budget al aardig vergroot en ik heb weinig zin om er nóg meer aan uit te geven :9.

Laatst bewerkt: 6 dec 2004
  3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    LT mezzz vergis je niet in het feit dat overclocke niet zo makkelijk is als het lijkt.Pipelines openzetten is het makkelijst van al maar daaar voor heb je geluk nodig dat ze goed zijn en dus niet kapot.Als je aan de mem/core speed gaat hannissen (dit wat ZEKER niet voor de spreeekwoordelijke noobs is)Heb je hoe dan ook een niuewe koeling nodig (reken hiervoor 25-30 euro)Aangezien de stock koeler niet goed genoeg zal koelen.Overclocke brengt redelijke risicos met zich mee.Verder zal de behaaalde snelheid nooit helemaal over komen met de xt bijv.Dit omdat de LE versie gemaakt is van 9800 pro`s en xt die afgedankt zijn omdat ze niet door de tsts heen zijn gekomen.Ik weet wel dat de 9800 pro vrij makkelijke te tweaken valt naar een xt.IK ben trouwens niet bekend met de eventueele problemen hieermee maar deze kan je hoogstwaarschijnlijk wel vinden in de destbreffende topics op tweakers.net

4. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de info Ego... maar ik heb een paar goede vrinden die er echt wel verstand van hebben, dus áls ik ga overklokken doe ik dat met hun hulp. Toch zit ik nog te twijfelen om een 9800 PRO te kopen, hij is dan weliswaar 30 euro duurder maar dan heb je ook iets waar je héél lang mee vooruit kan, nietwaar?

5. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    hey jongens welke videokaart is beter de 9800 pro of de 6800 LE ?

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    hij kan zeker mee heel lang is de pc wereld maar relatief.Maar ook al heb je verstand van overclocke:its still risci buisniss.En wat ik al zij een andere koeler is van belang als je gaat overclocke.Het is hoe dan ook leuk werk om te doen het overclocke maar het is iets wat je kaart niet alteid tengoede komt zeker het klooien aan de Mem/core speed zal de levensduur niet goed doen.Dingen als er teveel volt door jagen de de core speed te hoog zetten etc kunnen de pipelines te veel belasten en kapot maken.Dit kan je nog wel verhalen op de garantie (let wel je kan een winkel hebben waar ze dit uitgebreid gaan testen en dan je geen garantie geven)Ik kan je trouwens aanraden als je toch die 30 euro meer wil betalen een 6600 gt te kopen hier aan hoef je niet te overclocken de prestatie van deze kaart is een beter als die van de 9800 pro.

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    pharzmix het vershil tussen de 2 kaarten is miniem ik denk dat door de iets niuewere serie die de 6800 is deze kaart iets beter zal presteren (ik kan me vergissen hoor)Maar de 6800 LE heeft veel meer potentie.Al daalt deze potentie per dag omdat er steeds meer niuewe kaarten opduiken waar tweaken op dit moment niet mogelijk is.Ik zal zo wel even wat tests bekijken welke zonder mods en tweaks het beste presteert. Ik edit mijn post zo wel ff.

edit de kaart door jou gepost in pm is imo beter als de 9800 pro

Laatst bewerkt: 7 dec 2004
  8. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, je bent een prima gozer en je hebt er veel verstand van... maar probeer je posts aub met iets meer zorg te schrijven, want dit is verschrikkelijk irritant lezen.

En uiteindelijk heb ik (waarschijnlijk :9) een definitieve keuze kunnen maken: ik neem toch de 9800 LE. Waarom? Omdat een goede vrind van me er vertrouwen in heeft aangezien hij de kaart zelf ook heeft. Daarnaast heb ik geen zin om er nóg meer geld aan uit te geven. Ten slotte is de kaart volgens hem goed te overklokken, maar misschien doe ik dit niet eens aangezien ik al blij ben met deze kaart zelf. _0/

9. pharzimx

Leuk Bevonden:
    1
    hoe jij denkt dacht ik precies hetzelfde toen ik mijn vorige pc samenstelde.. maar ik had ongelijk de onderdelen waren na een paar maanden niks meer waard, dus ik zou zeggen denk er goed over na en die paar tientallen euros extra voor alle onderdelen deste langer kan je vooruit geloof me.

10. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    hey der is iets vaags ik heb net mijn 6600 GT videokaart geinstalleerd in plaats van mijn Fx 5700.... maar nu blijf ik bij call of duty dezelfde FPS houden.... weet iemand wat?

11. pharzimx

Leuk Bevonden:
    1
    cod opnieuw installeren?

12. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    werkt dat:confused:?

13. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    6800 LE ;)

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Komt door "Vsync". Dus even uitschakelen in CoD. Vsync is een optie die de FPS synchroniseerd met de refreshrate van je monitor. Dus speel jij met een refreshrate van 60Hz, zal je FPS niet boven 60 uit komen.

Een voordeel is dat je niet van die irritante strepen (tearing, nee geen tering :cool: ) door het beeld hebt tijdens het bewegen.
    Nadeel is dat wanneer je fps niet boven de 60 uitkomt, er dan wordt teruggeschakeld naar 45 fps of lager... exacte waarden weet ik zo snel even niet. Het kan wel irritant zijn in ieder geval.

15. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek nog een virusscanner, want ik heb net een nieuwe pc en wil natuurlijk niet onbeveiligd het internet op. Het liefst gratis natuurlijk, iemand tips?

ps, ik zit op internet via een netwerk, beneden staat de hoofd computer die wel beveiligd is met norton 2004 geloof ik

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hier kan je wel wat vinden :)

Zorg in ieder geval ook voor een goede firewall. Je hebt een netwerk, dus waarschijnlijk heeft de router al een hardwarematige firewall aan boord. Dat scheelt al enorm. Toch zou ik ook nog een software firewall draaien zoals ZoneAlarm (ook gratis dacht ik, alleen geen updates).

@Lt Mezzz,
    Waar ga je de onderdelen eigenlijk kopen? :)

17. pharzimx

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb de Asus V9999 6800 TD die blijkt beter te zijn dan LE..:)

18. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0

als je bedoeld: synchronise everyt frame... staat op NO dus das et niet..... maar.... ik heb 91 fps

19. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk bij de MyCom, aangezien ik daar een kortinkje krijg ;).

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dus hij komt niet boven de 91 fps uit? Kijk eens naar de grond of naar de lucht?! Dan zou je fps omhoog moeten schieten :). Als dat niets opleverd, zou ik even kijken of Vsync in je beeldschermeigenschappen menu in Windows op "Application-Controlled" staat, en niet op "On". Verder is het geen ramp toch met 91 fps? :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina