1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga een geheel nieuwe pc kopen (kast) dus vandaar mijn vragen.

Hoop dat iemand ze weet :)

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    weet iemand waar je goedkoop aan een flat panel kan komen??liefst 17"

[font=arial,helvetica]128 MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE with DVI/VGA - TV out via S-video port and dual monitor support---->goede grafische kaart???[/font]

Laatst bewerkt: 28 jul 2004
  3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @Masterchief: Ik dacht dat je een Radeon moest overclocken met een programma (vind je wel op Guru 3D). Wat je ook kan doen is je 9800 Pro flashen naar een XT, maar je moet weten dat ie nooit zo goed als een XT zal presteren omdat ie maar 256MB geheugen heeft.

Er zijn inderdaad meerdere moederborden, maar er zijn 2 chipsets I875P en I865PE. I865PE is goedkoper en presteert iets slechter dan da I875P.

Als je AMD 64 socket 754 neemt dan heeft 2 latjes eigenlijk geen nut omdat die socket geen dual channel ondersteunt. Als je AMD 64 socket 939 of P4 neemt dan heeft 2 latjes wel nut want daar wordt dual channel ondersteunt. Maar wat je niet moet doen is 1 latje van 1024MB kopen, die latency is veel te hoog (heeft vooral invloed bij AMD systemen).

@elgee: Die kaart is maar iets beter dan de 9200 SE, m.a.w. pure rommel als je af en toe wilt gamen. Ook is die kaart PCI-Express wat je momenteel verplicht een nieuw P4 systeem te nemen (zie op de vorige pagina's, daar heeft Arjan84 het uitgelegd enzo).

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    nou toch bedankt voor de antwoorden. ik denk dat het toch een geheel nieuw systeem wordt. Dat zal dus rond de 1250 gaan kosten aangezien die 350 voeding erop moet. Beetje jammer is ook dat bij alternate de 40 gig kaart ineens weg is, wordt het sowieso duurder :mad:. Maar ben er denkik wel uit.

Nog een vraag aan jou awnser, zou je ff in mijn opstelling zoals ik die eerder poste even willen kijken of alles het zo zal doen. Ik las net iets over dual channeling etc, iets waar ik echt geen vertand van heb. Als alles zo zal werken zal het waarschijnlijk die opstelling worden en een 2de hands 19 of 21 inch beeldscherm worden.

En nog een vraag. Ik kan dit beeldscherm kopen voor 125,-:
    * 21" monitor + flatscreen (platte beeldbuis)
    * resolutie 1.920 x 1.440
    * dpi 0,24 – 0,25 mm.
    * De Compaq 1100 kleurenmonitor is voorzien van een lichtsensor en
    een ingebouwde USB Hub 4x
    * aansluiten van twee pc’s op één enkele monitor

Waar moet ik hierbij op letten of die goed werkt. Bestaat er een proggie die ik op flop kan zetten die dan een testrun doet zodat je kunt zien of deze goed werkt ofzo??? Ik weet het, wat een vragen allemaal |:- .

Alvbast bedankt, groet.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    In je laatst genoemde systeem (zie hier boven) zaten 2 latjes van 512MB in wat je alvast nodig hebt voor dual channel.

Dit is het moederbord dat bij jouw systeem zit.
    Zie je vanonder die blauwe en zwarte "balkjes" met die witte "haakjes" aan de uiteinden? Je moet allebij de geheugen latjes in een blauw of zwart balkje steken (als je 1 in blauw en 1 in zwart steekt, gaat dual channel niet).

Nu weet ik niet of je ook nog iets moet veranderen in je bios. Dat zal je eens aan iemand anders moeten vragen.

Nog iets over dat systeem. Neem misschien i.p.v. een NEC 2500 en NEC 2510. Deze is een dual layer schrijver (zijn dvdtjes met dubbel zoveel opslag capaciteit), maar zal ook wel €10-€30 meer kosten.
    Wat je ook kan doen is je NEC 2500 firmware flashen naar een NEC 2510, maar daar zit een zeker gevaar bij.

Dat scherm ziet er goed uit, maar ik heb bijna geen verstand van schermen (alleen een beetje van TFT schermen) dus het kan zijn dat ik totaal fout zit :D.

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6

ik neem toch wel een beetje aan dat die gasten bij alternate daar voor zorgen dat wat je koopt met 'assemblagekosten' ook wel werkt of niet??

edit: is het bij deze dvd schrijver niet mogelijk om bijv dvdtjes te schrijven?? Wat is uiteindelijk zoveel beter / anders aan die duurdere??

Laatst bewerkt: 29 jul 2004
  7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De twee kaarten kan je niet met elkaar vergelijken.
    9800pro - 5900Ultra
    9800XT - 5950Ultra

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog wat zit veranderen hier en daar van het systeempie en ben hier op uitgekomen:

Processor: Pentium 4 3.0 Ghz
    [font=verdana, arial, helvetica]1MB cache, 800MHz FSB[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Geheugen: 1024MB Dual Channel DDR (2 x 512MB DIMM)
    Harde schijf: 160 gb
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Grafische kaart: 128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Monitor: Dell E152FPB Flatpanel LCD 15"
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]8x DVD+R/RW (DVD Rewriter)

kom nu op 1271€ uit
    er zitten nog wat meer fratsen aan maar die zijn standaard

monitor is wat aan de kleine kant mssien dat ik die nog wat verander of ergens anders haal

Vraagje aan The Answer:
    wat denk je??? beter als eerst???
    [/font]

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @SyKeS1: Normaal gezien zou Alternate er voor moeten zorgen dat alles werkt.

Met de NEC 2500 kan je gewone dvd+r(w) en -r(w) schrijven. Met de NEC 2510 kan je gewone dvd+r(w) en -r(w) schrijven én ook dulal layer dvd's schrijven (dubbel zoveel opslag capaciteit als een gewone dvd). Maar de dual layer dvd's zijn momenteel nog niet op de markt te vinden (of zijn zijn veeel te duur).

@wouter xbox: Waarom niet? Uit de benchmarks blijkt dat de 9800 XT ongeveer 10% sneller is dan dan de 9800 Pro. Ook blijkt dat de 9800 XT iets sneller is dan de 5950 Ultra en de 5950 Ultra is sneller dan de 9800 Pro. Dus vandaar schat ik dat de 5950 Ultra 5-10% sneller is dan de 9800 Pro.

@elgee: Beter als eerst en de monitor is aan de kleine kant. Maar ik vind het toch nog veel te duur voor die onderdelen. Als ik jouw was zou ik ook een pc samenstellen bij Alternate ofzo, komt goedkoper en beter uit.

10. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is dit een beetje een goed systeem?
    Moederbord en dvd-brander heb ik niet veel verstand van. Iemand nog tips?
    hij is samengesteld op www.alternate.nl

Intel Pentium 4 (3.2 GHz)
    Processor koelers 1 x
    De-activeren
    € 295,00

Moederbord:
    Asus P4P800 SE
    IDE Controller 1 x
    De-activeren
    Controller SATA 1 x
    De-activeren
    Controller USB 1 x
    De-activeren
    Geluidskaart 1 x
    De-activeren
    Netwerkkaart 1 x
    De-activeren
    € 99,00

Geheugen:
    DIMM 512 MB
    € 78,00

Behuizing:
    AOpen H600B
    Voeding 1 x
    De-activeren
    Case-fan 1 x
    De-activeren
    € 129,00

Harddisk (IDE):
    Hitachi Deskstar 7K250 (120 GB)
    € 85,00

Grafische kaart :
    Sapphire Radeon Atlantis X800 Pro
    € 439,00

DVD-brander :
    LiteOn SOHW-1213
    € 85,00

Geluidskaart:
    Creative SoundBlaster 5.1 Digital
    € 49,00

Floppy:
    NEC Floppydrive
    € 15,00

Keyboard:
    Logitech Cordless Desktop
    € 49,00

Muis:
    BenQ optical mini Wireless Mouse
    € 35,00

Totaal: 1503 euro

11. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    wat is alternate? want ik heb nu ongeveer 1100 a 1200 en wil vooral

- Online shooters spelen met veel man: (Counter-Strike, Battlefield, Joint Operations, half-Life 2, Call of Duty etc.)

- een PC dat zeker nog 4 a 5 jaar mee kan

- Niet heel duur.

dank u wel voor het antwoord :)

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Alternate is een pc-winkel. Heb je een complete nieuwe pc nodig? Of ga je dingen zoals toetsenbord, monitor, muis en of behuizing opnieuw gebruiken? Een pc die 4 tot 5 jaar meegaat bestaat helaas niet meer, tegenwoordig gaat alles zo snel, dat je al blij kan zijn als je pc 3 jaar meegaat.

Mocht je een nieuwe monitor nemen, wil je dan een CRT of een TFT?
    Een goede videokaart + snelle processor + bij voorbeeld 17" TFT is al snel zo'n €900,- á €1000,-.

13. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    monitor is niet nodig.. dat komt later wel.. deze die ik hier heb is ook wel goed

Toetsenbord en muis zijn niet super meer.. die moet ik dan vervangen. maar dat moet niet verbazingwekkend duur zijn denk ik :)

maar weet jij een leuk PCtje dat dan nog lang mee gaat. en waar je Half Life 2 en andere spellen van de toekomst mee op ''High'' kan draaien? terwijl je met veel man online speelt? :)

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    als ik bij alternate een pc samenstel kom ik nie egt goedkoper uit
    Bij dell bestaal ik nie alleen voor die onderdelen die ik net vermelde.
    Dan zal ik ze allemaal maar ff melden voor de duidelijkheid
    [font=verdana, arial, helvetica]

Dimension 4600 Standard Features:
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Intel® 865G chipset met support voor Dual Channel DDR
    Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
    Support voor Intel® Pentium® 4 processors met 533MHz FSB
    Midnight grey mini-tower: 8 USB 2.0 ports, 3 PCI slots , AGP 8x slot
    Geïntegreerde 10/100MB Netwerk kaart
    Dell Solution Center
    Norton Internet Security (NIS) 2004 (90 day trial)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Operating System: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Microsoft® Windows® XP Home (NL)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Services: [/font][font=verdana, arial, helvetica]1 jaar European Collect and Return (-EUR - 139.23 EUR)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Processor: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Intel® Pentium® 4 Processor met HT Technology ( 3.0GHz, 1MB cache, 800MHz FSB)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Online Aktie - Dimension Geheugen: [/font][font=verdana, arial, helvetica]1024MB Dual Channel DDR (2 x 512MB DIMM) (+ EUR 130.90 EUR)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Harde Schijven: [/font][font=verdana, arial, helvetica]160GB (7200 rpm) IDE Hard Drive with 8MB DataBurst cache
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Grafische Kaart: [/font][font=verdana, arial, helvetica]128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support (+ EUR 142.80 EUR)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Monitor: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell E152FPB Flatpanel LCD 15" ( no DVI )
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Optical drives: [/font][font=verdana, arial, helvetica]8x DVD+R/RW (DVD Rewriter)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Speakers: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell 215 Stereo Speakers
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension FireWire (i-Link): [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension TV kaart: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Geluidskaart: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geïntegreerde geluidskaart
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell Picture studio: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Paint Shop Pro 8.0 & Paint Shop Photo Album 4.0
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Modem: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Keyboards: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Slimline US PS/2 Keyboard (Qwerty Nederland)
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Muis: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell USB Optical muis
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Systeemdocumentatie: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Engelstalige systeemdocumentatie
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Software: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Microsoft® Works 7.0
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Installatie op locatie: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Digitale Camera's: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Not Included
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell Printers: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell Printer Service Upgrades: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen Printer Service Upgrade
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Scanners: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Not Included
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension - Online training: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Data Transfer / Migration: [/font][font=verdana, arial, helvetica]No Transfer
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Security Software: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Norton Internet Security (NIS) 2004 [/font]

de prijzen die erachter staan worden bij het beginbedrag gedaan of eraf gehaald. (Je krijgt namelijk een pc en die mag je veranderen)

@The Answer
    vind je het nu nog steeds te duur of nie???

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ alders40: Misschien een P4 3.0GHz nemen en (als je wilt) een Geforce 6800 GT nemen, een X800 Pro is (als je geen GT wilt) ook goed. Voor de rest lijkt mij je systeem in orde.

@Jaywalker: Het systeem dat SyKeS1 gaat nemen ziet er ook iets goed uit voor jou.

@elgee: Nu valt het mee, maar als je het vergelijkt met het systeem dat SyKeS1 heeft samen gesteld is het nog altijd aan de dure kant.

Arjan84, wat denk jij ervan?

16. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, Waarom een 3.0 ghz? Is de prestatiewinst van een 3.2 te weinig?
    en is een 6800 GT veel beter dan die X800 PRO? Ik kon die volgens mij niet eens kiezen op alternate.nl Alleen de geforce 6800 dus zonder GT erachter of is dat hetzelfde? Hij was wel een stukje goedkoper. Iig bedankt voor je tips

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Een 3.0 GHz is veel goedkoper, terwijl ie maar iets slechter presteert. Imo is een 2.8 GHz het beste kwa prijs/prestatie.

Een 6800 GT is niet zoveel beter (1 à 2%) als een X800 Pro, maar is imo beter toekomstgericht als door hun ondersteuning van SM 3.0. Ook kan je de GT gemakkelijk overclocken naar een Ultra.
    De X800 heeft maar ondersteuning voor MS 2.0b en kan je niet gemakkelijk overclocken naar een XT.

Op alternate vind wel een GT. Dit is hem.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jaywalker,

Dit heb ik bij Informatique samengesteld:

AMD Athlon 64 3200+ €255,-
    MSI K8TM ILSRB €89,-
    2x512MB Dane Elec PC3200 €178,-
    Maxtor 160GB 7200rpm P-ATA €101,-
    NEC ND-2510 Dual Layer DVD brander (zwart) €84,-
    Antec Sonata case (zwart), incl. Antec True Power 380W, 120mm Casefan €125,-
    Logitech Premium Desktop Optical muis + keyboard (zwart) €38,-
    Sapphire Radeon x800 Pro 256MB €459,-
    Totaal: €1329,-

In plaats van de x800 Pro, zou je ook een XFX GeForce 6800 GT 256MB kunnen nemen, deze kost €449,-. Momenteel zit er nog maar weining verschil tussen de x800 Pro en de 6800 GT. Maar ik denk dat je dat al op korte termijn gaat zien.

- Processor: AMD 64bit is momenteel de snellere processor voor games, dus vandaar mijn keuze.
    - Moederboard: MSI heeft een zeer goede reputatie voor hoge kwaliteit en stabiliteit.
    - Geheugen: 512MB is voor een aantal games tegenwoordig wat matig, dus vandaar 1024MB. Dane Elec is geheugen van top kwaliteit, valt in dezelfde klasse als Kingston, Corsair en Geil (ja je leest het goed 8), ik heb het niet bedacht).
    - Hardeschijf: Persoonlijk heb ik altijd goede ervaringen met Maxtor en Western Digital gehad, dit type Maxtor is vaak de snelste in de reviews.
    - DVD-brander: Dual Layer brander, kan je dus 8,5GB op één schijfje prakken. Deze heb ik in het zwart gekozen vanwege de kleur van de behuizing.
    - Behuizing: Antec behuizingen staan bekend om hun hoge kwaliteit. Deze is in het zwart (glans) uitgevoerd, en wordt geleverd inclusief 380W voeding en een 120mm casefan. De voedingen van Antec zijn ook van zeer hoge kwaliteit. Hun voedingen zijn vaak duurder als de behuizingen.
    - Muis/toetsenbord: Mooi zwart :), optische muis.
    - Videokaart: Dat heb ik eigenlijk al uitgelegd, momenteel weinig verschil, maar dat komt nog wel. Ondanks dat zal je aan beide een hoop plezier kunnen beleven.

19. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok harstikke bedankt The Answer _O_, maar een probleempje, ik kon bij het samenstellen van de pc bij alternate niet voor de Aopen 6800 GT kiezen.. ik kon alleen voor de 6800 Ultra kiezen die nog een stukje duurder was. Ik kon de pc ook niet zonder videokaart bestellen en de 6800 GT los erbij doen, er moest perse een videokaart bij. Mja nu maar bij informatique besteld.

Dus nu heb ik:

Aopen MiddleTower ATX 350W
    Asus P4P800SE
    Intel Pentium 4 3.00 ghz 800 Mhz
    Zalman CNPS7000B-Cu CPU cooler
    Kingston Dual-Channel 512 MB kit,2x256MB,PC3200
    MSI Geforce NX6800 GT 256 MB DDR3
    Logitech Cordless Desktop Optical Deluxe
    Creative Soundblaster Digital 5.1
    NEC ND-2510 Dual-layer DVD+/-R(W)
    Microsoft Windows XP Home edition

Totaal: 1530 euro

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom neem je een aparte cpu cooler en waarom neem je een aparte geluidskaart?

Het systeem dat Arjan84 hierboven heeft samengesteld is beter en goedkoper (zelfs al zet je er Windows XP Pro OEM bij) dan jouw samengesteld systeem.
    Bij het systeem van Arjan84 rest je alleen nog de keuze of je een X800 Pro of 6800 GT gaat nemen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina