Zoals je wel ziet ben ik splinternieuw hier, en ik ben van plan een nieuwe tv te gaan kopen, zou dit wat zijn? http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pr...lieID=43991&ArtikelNummer=783167&AantalArt=15 Heeft iemand ervaring met het merk "finlux" ? Heb er namelijk nog nooit eerder van gehoord, wel lekker goedkoop
Ik weet niet wat voor ervaringen je hebt met 2e hands spul (ik koop zelf ook liever nieuw, dat geef ik toe) maar me pa heeft een hele mooie Philips Matchline (70cm, goed als flakke beeldbuis, 50hz) voor me gekocht bij een tv reparatie zaak. Hij kreeg er nog gewoon 3 maanden garantie op (de tv was toen al 3 jaar oud), er zat alleen geen handleiding bij. Heeft ie toen iets van fl 400,- voor betaald ofzo. Ding werkt perfect, goed beeld enzo. Je kunt dus best 2e hands kopen, je moet alleen uitkijken waar je koopt en vanwie je koopt... Als je trouwens een Advanced Scart koopt (ik wil er een halen voor de 5.1 functies) en je tv ondersteund geen RGB scart, krijg je dan wel beeld? Want het enige nadeel van deze tv is dat ie geen RGB scart heeft (zover ik kan zien tenminste).
Shit? heb ik iets gemist? Wat is het verschil tussen een gewone scart en een rgb scart??? Dacht dat dat hetzelfde was
Ik weet dus niet wat voor aansluiting er precies op zit, ik moet nog ff gaan informeren bij een TV zaak. Ik hoop Adv, Scart en RGB!
RGB scart geeft de kleuren Rood Groen en Blauw door via aparte pinnen. Hierdoor lopen de kleuren niet over en dit geeft een beter beeld. Ik heb twee weken geleden een nieuwe TV gekocht. Philips 28pw8807 een breedbeeld 70cm 100 Hz Natural Motion enz. Breedbeeld is wel goed vind ik vooral om DVD te kijken. Er zijn alleen veel problemen met de instellingen van die TVs. Het beeld loopt meestal een beetje bol en scheef.
rgb bepaalt het video signaal. Het is beter dan s-vhs, wat weer beter is dan het (gewone) composiet signaal. scart is een standaard aansluiting die de verschillende video signalen ondersteund. Zoek maar op de forums naar die termen. Is al zo vaak uitgelegd. Als je tv een scart aansluiting heeft die rgb ondersteund moet je gelijk die advanced kabel van MS scoren. Is zeker de moeite waard. Ik heb m pas gehaald en zat met verbazing naar het verschil te kijken. Alle trillingen zijn foetsie en het beeld is scherper.
ah dus bij rgb scart gaat het roodgroenblauw alledrie langs een apart pinnetje en bij een gewone allemaal langs 1 pinnetje? Of toch iets in die aard?
Jep, je hebt hem door (het signaal gaat natuurlijk door meer dan 1 pinnetje, maar da's maar een klein detail) Maar ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag of een RGB Scart beeld geeft op een normale scart ingang
Ik heb nergens gezien dat het vereist is dat je tv rgb moet ondersteunen, ook niet in de handleiding van de ms kabel.
Ik zal voor de zkerheid ff navragen wat voor kabels kunnen worden aangsloten. Maar volgens jou kan RGB altijd wel? Ik hoop het, dan kan ik misschien nog kiezen, wat is het beste Adv. Scart of RGB?
Naj ik heb het niet zo op de wat goedkopere tv's. Ik heb altijd zoiets, bij een tv bijvoorbeeld, dan maar wat duurder maar dan hebbie wel un goeie. Ik heb nu een LG 51 cm (zoiets geloof ik, ergus in 50 in ieder geval) met digital eye, teletext, ab, 100% vlakke beeldbuis, koste me vorig jaar augustus 1100 gulden. Dus is nog te doen, maar wel verrekt mooie beeldbuis
Heb verleden week een LOEWE Xelos media breedbeeld tv gekocht. Prachtig toestel zeg! Welke Kabel moet ik nou kopen voor het BESTE kwaliteit. De ene zegt s-video en de ander RGB-scart. Ik weet het niet meer. Misschien heeft iemand ervaring met beiden? !!!HELP ME PLEASE!!!
Slik, Loewe tv's zijn supermooi. Damn die gasten hebbuh zulk mooi spul, net als Bang & Olufsen!! Dat is helemaal strak. Maja ben ook tevreden met mun superstrakke LG!! Ik zal nog ff mijn specifieke specificaties van mun tv erop zetten, komen ze: LG CB-21Q60ET 'FLATRON™ True Flat' 55 cm beeldscherm 100 Hz 100 voorkeuzezenders 'Digital EYE' A2 stereo/Nicam geluid 'Surround Sound' 'Super Dome'-luidspreker Teletekst (TOP/FLOF) 2 x 12 W uitgangsvermogen (RMS) Automatische aanpassing geluidsniveau Trendy design in zilver
Rgb kabel absoluut de kleuren worden echt veel mooier en de details worden nog gedetaileerder. Off-topic: ik zie dat je in vlaardingen woont, misschien leuk om een keertje een lan te houden, dit is namelijk wel erg dichtbij mij, heb je msn?
Overmorgen ga ik (zeer waarschijnlijk) een nieuwe tv halen. Een samsung 71 cm breedbeeld voor € 400.- Want heb namelijk mijn ps2 verkocht Dan ook nog even een creative 3500 setje erbij halen, en dan ben ik ook weer klaar