1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe xbazar regel helpt niks

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Q-Dancer, 29 jan 2004.

1. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    IK vindt het presoonlijk wel goed zo maar als het dan anders moet wordt gewoon kicken doe je het te vroeg dan een week geblokt.
    maar het is ook heel vaag want de klok van de site en de gewone thuis is heel anders daar zit een paar uur tussen dus dan kijk je op de site en dan denk je ik mag maar dan moet je eigenlijk nog wachten dat is gewoon vaag daardoor had ik laatst ook te vroeg gekickt:mad:

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De klok loopt wel eens vreemd, maar dat is gewoon een kwestie van even refreshen. In principe loopt deze namelijk gewoong gelijk met de echte tijd, mits je deze in je profiel goed hebt ingesteld op deze tijdregione.

3. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Hierboven ben ik het mee eens. Blokken is veel efectiever dan sluiten. Maar geen week. Dan heb ik geen leven meer :'-(

4. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    dat pm'en kan op zich wel werken als de threadstarter zijn thread kan updaten kan hij erbij zetten wat er al geboden is en dan kan je wel overbieden alleen via pm.

5. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Dat vraag ik me af, als ik over het algemeen zeg dat ik 'érgens mee bezig ben' dan zit ik gewoon op me luie reet een bak chips te vreten :)

Ik ben idd ook benieuwd wat een DWD en een Dioga bijv. aan het doen zijn als ze voor xbw bezig zijn behalve het modderen op het forum...:{

Maar goed, daar gaat deze thread niet over :)

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dezelfde discussies die híer vaak worden gehouden, worden ook binnenskamers besproken hoor. Niet altijd komt daar direct wat concreets uit, maar geloof me, hier zijn we nu al een tijdje mee bezig en lijken nu dichterbij een oplossing te zijn :)

7. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hoe doe je dat dan want ik wil niet weer dat mijn tread gesloten
    wordt:)

Ik heb het al das wel handiger als + 3 uur

Laatst bewerkt: 30 jan 2004
  8. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    profiel>edit options>Date&Time GMT +1.00 hours. Dat is de instelling voor de tijd zoals die geldt in Nederland.

Als je een tijd krijgt die niet klopt (zes uur verschil), druk op ctrl+F5 (hard refresh) en je hebt de goede tijd weer.

Maar het is niet zo interessant of je de goede tijd ziet. Je ziet de tijd van je laatste post (links onderin bij elke post) en je kijkt op de tijd vd main-index. Deze moeten dus voor een kick tenminste 24 uur verschillen. Ben je bang dat je te vroeg bent? Wacht je gewoon even.

9. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    ja maar ik vind wel dat de mod's nu niet moeten mierenneuken. Bijvoorbeeld als je na 23 uur kickt dat je thread dan gesloten word.

10. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou ja das ook bij mij zo maar eigenlijk s is het zo dat je regels hebt om je aan te houden dus 24 uur is 24 uur

11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dit werkt 2 kanten op. Een mod reageert. Dit betekent dus dat jij (moedwillig of niet) je niet hebt gehouden aan de door ons gestelde regels. Dan heb je ook maar met de consequenties te leven.

Bovendien, als je het geduld hebt weten op te brengen om 23 uur te wachten, vanwaar plots de haast? De regels zijn niet moeilijk of uitgebreid, houd je er dan aan.

Mierenneuken vind ik moetwillig de regels overtreden om er vervolgens over te gaan zeuren dat regels gelden, enkel niet voor jou.

12. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    misschien komt die haast omdat je ergens naartoe moet gaan en dat je dus even de tijd hebt om te kijken en te kicken.

Ik heb het niet over moedwillig de regels overtreden, maar soms gebeurt het dat je denkt dat de 24 uur voorbij zijn zonder naar de tijd te kijken dus kick je de thread.

Bij mij is het zelf nog nooit voorgekomen maar ik zag dat bij verschillende threads wel het geval was en wou graag even wat duidelijkheid die bij deze dus is gegeven.

13. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Weet niet of we niet een slim programmeermannetje hebben die het xbazar deel van het forum zo kan maken dat daar de topic niet naar boven gaat bij een nieuwe post maar dat lijkt me toch niet al te moeilijk. Een forum is immers ook gewoon maar een stukje code. En anders gewoon hard beleid instellen. 1x kicken waarschuwen. 2e keer de account verwijderen. Dat ontmoedigt wel in ieder geval ook al kunnen ze een nieuwe aanmaken. Ip blokkeren heeft geen nut aangezien veel mensen kabel hebben en dus een steeds wisselend ip adres.

14. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met je eens! Als er een uurtje, half uurtje of zo tussen zit, kan je thread alsnog worden gesloten..:{

15. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Details....?

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat slaat ook nergens op, maar iedereen kickt steeds waardoor het gewoon een molentje is geworden waarbij zo'n 15 (?) active xbazar topics per dag steeds worden gerouleerd over dat scherm. Dat schiet niet op.

Je moet gewoon de regel die er nou is streng handhaven of anders kicken helemaal niet meer toestaan.

Oplossingen: |:- |:-

Het meest praktisch is misschien nog wel alles sticky maken en na 7 dagen verwijderen als je niet aan de code wil komen. Maarre er is toch al een hele tijd iemand bezig met een nieuw xboxworld? Die zou zulke dingen dan ook codetechnisch kunnen aanpakken. Als die het niet kan mail je een hogeschool/universiteit en vraag je daar aan zo'n mannetje of ze dit kunnen fixen voor lichte vergoeding. We hebben toch ook 10000 leden. anders plaats je een oproepje op de website/forum of er programmeurs zijn op xbw die hier wel aan willen werken... Ik doe maar paar suggesties maar ja mayb had je die zelf ook allemaal al wel bedacht. Er gebeurt alleen niet echt veel dus vandaar dat ik ook even mijn mening geef

17. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Via een script kan je bijna alles oplossen inderdaad.
    Tis eigenlijk nog behoorlijk simpel ook.

Ik denk dat je dit allemaal wel zou kunnen maken:

-Een topic in Xbazaar schiet niet omhoog als er gereageerd wordt.

-Een topic in Xbazaar wordt automatisch sticky als die geopent wordt.

Misschien wel een hele mooie:
    -Een topic gaat meteen opslot nadat die is aangemaakt in Xbazaar.Reactie's hierop gaan via PM,en deze kunnen via een nieuw gemaakt knopje in het Pm menu toegevoegt worden aan 1 van je gemaakte berichten in het Xbazaar forum.
    Dit is ook meteen het bewijs van andere kopers dat er daadwerkelijk gereageerd op een aanbod is,waarna di persoon weer een pm kan versturen met een beter bod en die ook weer toegevoegt kan worden.

-Automatisch een topic verwijderen na een X aantal dagen

En ik denk dat ik er zo nog wel een aantal kan verzinnen.

Mocht jullie scripter,geen idee wie het is,er hulp bij nodig hebben pm me maar ff.

Greetz en uiteraard fijn weekend mensen,
    Angelo

-

18. Crosis-nl

Crosis-nl lurking around

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de regels van xbazar wel prima zo.

De mensen moeten niet gaan zeiken dat ook hun thread gesloten word als je hem een uurtje te vroeg kicked.

Als je dat toelaat dan krijg je weer het gezeik dat b.v. bij de een een thread gesloten word omdat die persoon hem een uurtje en 2 minuten te vroeg heeft gekicked terwijl bij een ander die hem dan 2 minuutjes later post wel gewoon blijft staan terwijl deze eigenlijk ook gesloten zou moeten worden.

Ik bedoel de mensen blijven die regel toch steeds overtreden want het is dan toch nooit goed.

WEL zou het mooi zijn als je net als bij EBAY een feedback zou kunnen geven als je met andere members een deal hebt gemaakt.

Verder heb ik niets te zeiken :p

Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  19. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hoe bedoel je feedback ken ebay niet tenminsten nooit iets op gedaan bedoel je gewoon hoet het is gegaan dan ofzo

Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  20. Crosis-nl

Crosis-nl lurking around

Leuk Bevonden:
    0
    Kolere man...... hoe moet ik dit lezen :confused:

Als je op de link klikt dan zie je de reacties van mensen die met mij deals hebben geloten.
    Dat kan dus Positief/Negatief of Neutraal zijn.
    Hiernaast kunnen ze ook wat extra informatie aangeven.

Zoals b.v.

Negatief- Die eikel heeft pas na 10 jaar het spel opgestuurd 8)

Natuurlijk heb ik alleen maar Positive reacties O-)

Deel Deze Pagina