1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ninja gaiden 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nightbringer, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    In de demo kon je met je ninpo krachten meerdere vijanden in 1x uitschakelen. Waar kan je dat upgraden in de full game? Kom je die vanzelf tegen ofzo want ik zit nu in het begin van lvl 3 en die upgrades zijn nog niet te vinden in de shop.

    Hehe over toeval gesproken ik kom nu net een soort orb tegen waardoor ik 1 van die ninpo's sterker kan maken:p

    Dan een andere vraag waar ik het antwoord nog niet op weet: Hoe versla je die kleine vleermuizen die met zijn alle op je duiken het makkelijkst? En dan bedoel ik die vleermuizen in lvl 3.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2008
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ok, dat heb ik gemist. Maar daar heb je een goed punt. 8) Maar ik blijf erbij dat het verhaal in NG1 iets serieuzer gebracht wordt. Het verhaal was óók filterdun, maar Ninja Gaiden 2 wil in mijn ogen te hard proberen om cool te zijn. Ze gooien er maar van die Japanse manga-achtige figuren in, maar ze missen een eigen gezicht zoals Doku, Alma of Ayane. Nu vlieg ik de wereld over om een of andere vrouw te achtervolgen die met een beeldje de Archfiend wil resurrecten. Eeh...ok?

    Maar nu klink ik te negatief. Ik vind het verhaal slechter dan deel 1. Echter weten wij allemaal dat het om de gameplay draait hier. En over de actie ben ik wel erg te spreken:)
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben nu inmiddels in het derde level in New York. Grafisch vind ik de game er super uitzien, snap niet zozeer de kritiek op de graphics. Verder is de game ook echt super tof. Hele dikke actie en hele toffe moves.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat men de stap van Ninja Gaiden 1 naar 2 te klein vind ofzo... Het eerste deel op de Xbox was namelijk één van de mooiste games. Misschien dat men nu ook een bepaalde verwachting had..?

    Ninja Gaiden 2 is mijn ogen ook mooi, strak en vooral erg vet :thumbs:
    De level 3 eindbaas is wel weer ouderwets moeilijk overigens! Ik zit net ff voor de laptop om op adem te komen :b:
     
  5. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm dat beloof niet echt iets goeds. De eindbaas van lvl 2 vond ik ook best pittig:)
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind de eindbazen wel erg tof gedaan hoor! Vind de game lekker uitdagend. Het hakken op vijanden is echt heel erg tof. Je slaat echt iedereen aan stront. :cool:
     
  7. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    De eindbazen vind ik behoorlijk pittig. Die eindbaas in lvl 1 was behoorlijk simpel maar die van lvl 2 vond ik toch best pittig. Hun aanvallen zijn altijd zo sterk zodat je behoorlijk snel dood bent.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik zet dit niet in een spoiler, omdat dit niet de manier is om te winnen... maar een goede taktiek tegen de boss in chapter 2 (en tegen veel vijanden) is de block inhouden en dan dodgen als hij naar voren vliegt. Daarmee ontwijk je zijn aanvallen en kun je snel zelf een paar klappen uitdelen.

    Inmiddels ben ik in chapter vijf. Erg vette game, maar ik snap de kritieken goed. Grafisch stijgt het niet ver boven de Xbox versie uit; dat wil niet zeggen dat NG2 lelijk is, maar dat vooral de NG op de Xbox er al behoorlijk goed uit zag. Toch tegenvallend als ik eerlijk ben. Let vooral op de omgevingen; behoorlijk doods en weinig detail. Een mooie vergelijking: Hayabusa village in level 2 ziet er eigenlijk niet veel mooier uit als hetzelfde level in deel 1. Aan de andere kant is het ook niet echt nodig, het gaat immers vooral om het vechten.

    De camera... tja, die is slechter dan in deel 1. Hij zit in ieder geval vaker in de weg. Het maakt het spel soms onnodig moeilijk, maar er valt mee te leven. Perfect is het zeker niet.

    Verder: kick ass game! Ik vind de cutscenes een beetje tegenvallen en wacht op een "Alma (Reborn)" moment... hoop dat dat nog gaat komen. Vooral de obliteration moves zijn erg ruig gedaan en zorgen voor veel snelle kills. :thumbs:

    EDIT: Trouwens, had zojuist bij een test een Thousand Lives talisman gewonnen... alleen werkt die niet? Bij Alexei ging ik dood, terwijl de talisman mij volgens mij een tweede leven moest geven? Iemand anders die ook dit probleem heeft?
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2008
  9. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Die talisman moet je toch wel van te voren activeren/selecteren in het start menu voordat hij werkt.
    en komt Alma weer terug? 8) ik vond haar vreselijk moeilijk in deel 1 :'-(
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ehh nee, ik had het over mooie cutscenes?

    Bedankt voor de tip, het werkte nu wel. Totaal niet eraan gedacht dat ding te equipen. :b:
     
  11. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ohh ahah :9 ik las te snel.. ja jammer dat de cutscenes op de ingame engine draaien, in deel 1 waren ze super mooi animated.
    In deel 1 gebruikte het die talisman automatisch, maar dat hebben ze veranderd in deeltje 2 :cool:
     
  12. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Damn lees ik net dat je de weapons achievements gewoon kan halen zolang je met geen 1 ander wapen een killing blow maakt. Jullie zeiden 1 hit dus toen heb ik erna gewoon ff gekloot met de Blade of the Archfiend hehe omdat ik toch al dacht dat ik de achievement kwijt was :9

    Moet zeggen dat de laatste 3 Boss-fights redelijk moeilijk zijn. Niet omdat de bazen zelf zo moeilijk zijn maar omdat je er 3 achter elkaar moet verslaan zonder de kans te krijgen potions te halen. Voor mensen die tactics willen.

    Dagra'Dai : Kill de minions eerst want in het begin blijft Dagra toch in de lucht en is ie niet te raken. Blijf dash-jumpen om die paarse stralen te ontwijken en kijk al helemaal uit voor die witte straal. Wanneer ie naar de grond komt raak hem met een flying swallow en sla even op hem in. Ga hier niet te lang mee door want als ie je raakt dan ben je meestal 1/5 van je health kwijt. Veel van z'n attacks breken je block maar aangezien hij niet te snel slaat zul je weinig problemen met hem hebben.

    Archfiend : Heel erg simpel zolang je maar goed uitkijkt. Richt voor z'n hoofd met een lvl ( 3? ) UT boog-schot en spring dan meteen weg want hij kotst dan bloed dat nogal veel schade doet als je blijft staan. Schiet nou meteen weer in z'n buik met een UT boog-schot hij gaat nou weer bloed kotsen. Wanneer je ziet dat hij gaat slaan dan kun je ervoor kiezen om een ninpo te gebruiken hierdoor kan je niet geraakt worden door zijn klap ( die nogal veel schade doet ) En doe je hem ook nog eens wat damage wat me ook opviel was dat wanneer je dit doet dat de orb soms gewoon blauw blijft waardoor je hem gewoon nog een keer kan raken. Als hij zijn spoken op je afstuurt moet je gewoon Dash-jumpen hierdoor verlies je geen leven.

    Archfiend Reborn : In het begin zal ie zich vasthouden aan de riggel wat ik hier deed was gewoon : Jump - Flying Swallow - Jump - Flying swallow Enz enz hierdoor kon ie me bijna nooit raken. Wanneer ie zijn laser doet kun je een ninpo doen om geen leven te verliezen of snel naar achter dash-jumpen en de straal te ontwijken. Hij zal soms teleporteren en naar je toe vliegen dit kun je makkelijk ontwijken met een dash-jump hetzelfde geld voor die vuurballen die kun je ook gewoon met dash-jump ontwijken.

    Wat is jullie favoriete wapen eigenlijk? Aangezien ik heel de game met de DS heb gedaan kon ik niet veel andere wapens uitproberen maar had gisteren nog snel even lvl 1 op succesive play gedaan en moet zeggen dat de blade of the archfiend en de kusari-gama echt bruut zijn *)
     
  13. luigy

    luigy Active Member

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben alleen met mun zwaard bezig. omdat ik daarvan nog wel wat moves weet van deel 1 (izumadrop doet het altijd goed :) )en het is het enigste wapen wat k al level 3 heb.
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb nu die fangs, die puntige schoenen en wolverine klauwen. Heb ze nu op level drie, zit bij chapter 5 en kan er al aardig wat combo's mee. Echt brute dingen, net ook btw dat mes aan een ketting gevonden, of zijn het meerdere messen?
     
  15. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Izuna drop is altijd lekker om te doen haha.

    Kusari : Wapen slacht gewoon alles af. Dichtbij kun je gewoon X combo's gebruiken en als ze veraf zijn kun je Y aanvallen gebruiken.

    Blade of the Archfiend : Bruut wapen die ik toch zeker wil meesteren. Vind die ene aanval wel nice dat ie iemand de lucht in schopt en dan omhoog springt en hem vastpakt naar beneden gooit en hem daarna met een opwaardse slag onthoofd :)

    Tonfa's : Nog niet echt veel mee gedaan.

    Vigoorian flail's : Ken ik nog goed genoeg uit deel 1 O-)

    Scythe : Vind het zeker een fijn wapen. Die UT slacht alles af haha.

    Lunar : Gewoon leuk om mee te slaan wanneer er veel enemies zijn }:]

    DS - TDS : Makkelijkste wapen om te gebruiken ook vooral omdat je in deel 1 bijna alles met dit wapen deed en combo's zijn nauwelijks veranderd.

    Falcon Talons : ->xxx totdat je de lucht in vliegt en dan YYYYY dan sla je 1 gastje helemaal kapot en wanneer je op de grond komt laad ie ook nog is 1 keer een UT op.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2008
  16. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kom je als eerste een Test of Valor tegen? En hoe zien die er dan uit? Want ik zit nu in lvl 4 maar ben er nog geen 1 tegen gekomen.
     
  17. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zit nu in chapter 7, dat vliegtuig. Ik gebruik nu de hele tijd die zeis, omdat er nu allemaal van die lompe monster komen met van die machineguns. Daarnaast gebruik ik het dragonsword ook vaak. Hebben jullie die Dragon's claw en tiger's fang (dat dubbele zwaard) ook opgepakt? Je kunt hem namelijk zo voorbij lopen, hij zit in het vrijheidsbeeld in dat museumachtig gedeelte. Als ik niet dat glas had ingeslagen was ik hem misgelopen. Net ook de vijfde test of valor gedaan, was behoorlijk hard met machinegunninja's,rocketlauncherninja's en van die machinegunmonsters. Waar je bij de eerdere tests steeds een schatkist kreeg als beloning, kreeg je er nu opeens twee. Ik dacht mooi, weer wat items (die test had me de nodige healthitems gekost), zat er in een van die kisten een bende ghostfishes, gelukkig wel allemaal afgemaakt, maar ik haat die vissen.

    Heb je in chapter 2 wel de rod of trials in level 2 gehaald. Anders kun je die tests niet doen(dacht ik). Er zit er al een in level 3 vlakbij de eindboss en in chapter 4 zit er een in het vrijheidsbeeld waar ook een savepoint en die dubbele zwaarden liggen.

    sorry voor de dubbelpost.

    /Mod Is gefixed ;) - Pegas
     
  18. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal ik die "Rod of Trails" wel gemist hebben:confused:. Hoe ziet die er uit en waar lag die ongeveer?
     
  19. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Wanneer je in chapter 2 het Falcon's talon wapen hebt gevonden, ga je wat verder. Dan kom je op een pleintje uit, waarbij je via je een trap naar boven kunt. Wanneer je bij die trap komt, komen er wat ninja's tevoorschijn(als het niet eerder is), ook ninja's die pijl en boog schieten. Deze versla je allemaal, het duurt even want er komen steeds nieuwe. Als je ze allemaal dood hebt, komt er een kleine cutscene, waarbij wat op een altaar komt te liggen. Dat ding is die rod of trials.
     
  20. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    He kut die heb ik dan zeker niet. En je kan niet meer een chapter overnieuw spelen he?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina