1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ninja gaiden 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nightbringer, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Enkel jij bent daar bezig. :+

    Mooi dat je hier post, ben ik ff benieuwd naar jouw mening. Jij hebt BLACK (of de updates van NG1) toch ook op Master Ninja uitgespeeld? En veel van de Missions gedaan (misschien allemaal?). Ik vond die stukken makkelijker dan sommige frustrerende stukken op Warrior in NG2! :eek: Zonder items kom je er vaak niet, wat in NG1 goed mogelijk was. Ervaar jij dat ook zo?
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoe versla je de 2e versie van de Arch Fiend? Welke wapens, welke dodge, welke aanvallen. Ik heb GEEN items.

    Ik vond de 1e versie van de Arch Fiend een leuke boss. Je moet veel ontwijken, aanvallen tijdens 'n opening. Je kan die boss verslaan zonder ook maar één keer geraakt te worden, mits je het goed doet. Zo hoort het vind ik. Bij veel andere bosses heb ik het idee afhankelijk te zijn van items.
     
  3. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    als hij aan de rand gaat hangen, kan je met de scyte op hem gaan inslaan. de laser die hij doet kan je ontwijken door helemaal naar de zijkant te gaan (binnen zijn armen), naar voren en naar de zijkant dus.
    verder moet je als hij gaat slaan, naar de zijkant schuiven. (blokken en bewegen).

    Verder kan je wachten tot hij op het plateau springt, en dan kan je met de scyte geloof ik 3x op zijn benen slaan, voordat hij reageert.

    Verder kun je de ninpo met die paars/zwarte bal hier ook goed gebruiken (als je hem op lvl 3 hebt).
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Had het spel al uitgspeeld voor ik antwoord kreeg, maar deze eindbaas is dus een goed voorbeeld waarom ik NG2 maar niks vind vergeleken met Ninja Gaiden 1.

    Wat ik deed:

    Zo gauw de bossfight begint spring ik tussen zijn benen. De draak doet dan automatisch eerst die straal, ik doe ninpo, word niet geraakt en doe damage. Dan mash ik op Y met Schythe en doe erg veel schade. Zo gauw hij een aanval doet doe ik weer Ninpo (Art of the Inferno lvl. 3 ). Omdat ik zo dicht bij hem ben en constant aanval, vliegt hij niet op. Deze tacktiek herhaal ik tot ik geen ninpo heb, en door hem gegrepen word. Nou, op dat moment kan ik naar hem toe vliegen, een Y aanval, en dan op de grond nog 3 Y aanvallen en hij is dood.

    Slaat dus nergens op, want van enige skills is geen sprake. Maar een wel-skills manier, veel dodgen, patroon zoeken en op het juiste moment aanvallen voelt zo nutteloos aan, omdat je alsnog vaak geraakt word.
     
  5. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik word echt helemaal gek van die fucking genshin.

    Zou iemand een beetje duidelijk kunnen uitleggen hoe je die klootzak verslaat?
    Hij hakt nu een paar keer op me in, daar kom ik dan niet uit, en dan ben ik dood :confused:
    Ik kan hem misschien een paar keer raken maar meer ook niet.

    Ook lees ik vanalles over combo's, wat voor combo's moet je tegen die gast gebruiken dan?

    alvast bedankt
     
  6. Smooth Criminal

    Smooth Criminal Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    veel blocken en dodgen en na zijn aanval een combo van 2 of 3 slagen en ook je healing items gebruiken ninpo doet niets bij die ket :9
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Je zit in chapter 2?

    De truc is om eerst op afstand te blijven. Kijk welke moves hij doet. Wanneer je ziet dat er aan zijn reeks moves (combo) een einde komt, vlieg je op hem af. Je moet dus goed doorhebben hoe ver je van hem af kan blijven, om zijn aanvallen te ontwijken maar ook dicht genoeg te zijn om direct een tegenaanval in te kunnen zetten. Als wapen raad ik je het Dragon Sword aan, een simpele Y-combo volstaat.
     
  8. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep hij is te easy.... had hem binnen 10 seconden gedood met die scythe op die manier.

    ninja gaiden 2 moet het gewoon meer hebben van zijn gewone gevechten dan van zijn boss fights.. want die slaan echt nergens op ( met de baas van level 3 als toppunt ). Had de 1e 3 chapters op 2e run zonder 1x dood gaan gedaan.. kom je die tegen en gelijk 5x dood en al me potions kwijt puur omdat hij gewoon cheap is...
     
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Klopt, nu moet ik zeggen dat een Scythe echt overpowered is. Een gewone strong attack-spam doet al genoeg damage om jezelf een beetje trots te voelen. Na een boss-fight in NG: Black ben ik altijd behoorlijk blij en tevreden, bij NG2 denk ik toch meer "Oh, leuk, achievement. Next!".

    Nu moet ik zeggen dat ik de gewone gevechten tot aan de boss bij NG 2 leuker en beter zijn. De actie is sneller, je ziet de combo's die je een beetje ingestudeerd heb terug, je ziet dat blokken zin heeft en wanneer dat geen zin heeft en soms is het toch nog redelijk pittig.

    Ook de tests of valor vind ik leuk. Het is vaak een hele opgave, maar de achievement en het item maken het dan vaak toch ook wel weer waar. En de muziek is vaak goed :).

    De graphics vind ik trouwens ook super voor dit type spel, de filmpjes net iets minder.
     
  10. luigy

    luigy Active Member

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik vond deze eindbaas beter als die uit deel 1, in deel 1 was dat een van de makelijkste die je in het spel tegen kwam.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Moet je je voorstellen hoe het voor mij was toen ik zonder dood te gaan op m'n 1e run op Warrior (geen Acolyte gedaan) bij die boss kwam. :emo: Frustraties. :'-(
     
  12. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Alhoewel, niets krijgt me zo aan het vloeken als die Tests of Valor's met AAAL die RPG mannekes.

    Je zou het bijna leuk vinden, maar als je het haalt geeft het toch een goed gevoel :).
     
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb de Test of Valor 6 maar overgeslagen, die pak ik straks wel op Acoylte.

    Ik was nu trouwens even begonnen op Acoylte (Damn, that is easy). En kwam erachter dat je die ninja's op Acoylte heel makkelijk kan olibiraten. Maar stel nou dat ik halverwege Warrior ben en halverwege Acoylte (je kunt 2 saved games hebben~) worden al die skulls, OT&UT-count's etc allemaal samen gerekend voor de achievements? Ik vind het namelijk op easy leuker om het zo te doen als op Warrior, maar als er een achievement aan vast zit maakt het misschien nog leuker :p.

    En hoe krijg je de achievements: Annihilated [vul naam in Great Fiend]. Hem dood maken zonder damage?
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2008
  14. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    geen idee, ik weet alleen wel dat toen ik op warrior mode uitgespeeld had en ten acoylte ging doen, ik me aantal skulls die ik gevonden had nog steeds had, en die OT-achievement ook bleef doortellen, kreeg em toen in die 1e chapter.

    en de achievement voor Annihilated ... etc, die krijg je in de latere chapters vanzelf, daar vertel ik niet teveel over anders kan het een spoiler zijn :)
     
  15. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    iemand nog tips voor de einbaas in chapter 3?
    krijg hem maar niet voormekaar
     
  16. Smooth Criminal

    Smooth Criminal Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    de train demon?

    pijl en boog gebruiken
    pijlen chargen en vol op het hoofd raken is maximum damage
    en die vliegende beestjes moet je met een Lunar combo doodmaken (YYYY) en die geven blauwe essence wat wel handig is :9
     
  17. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    En zodra hij op zijn kop gaat vliegen kan je hem wel aanvalen met je zwaard of wat je ook gebruikt. Te minsten zo heb ik hem snel dood gekregen :)
     
  18. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    bedankt mensen. maar ik had hem gisteren toch gehaald na erg veel keer;)
    ik bleef maar doodgaan bij die eindbaas:)
    vliegt die ook op zn kop dan?
    heb ik helemaal niet gezien:{:9
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Je moet met de bow op zen kop schieten, als hij die beestjes stuurt, dan moet je de flame ninpo gebruiken. En een paar potions kopen.
     
  20. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft hem gehaald :)

    Ik heb van de week voor het eerst een controller kapot gegooid, het moest er ook wel een keer van komen met dit bij vlagen frustrerende spel.. Anyway, ik zit bij een stuk in volgens mij Chapter 9. Hutjes en slootjes/meertjes bestaat de omgeving uit en op een gegeven moment kom je bij een meertje waar aan de overkant allemaal ventjes met van die kanonnen staan. Je krijgt pijlen maar buiten dat ik niet echt goed overweg kan met die pijl en boog is het ook best lastig om tussen die ontploffingen door raak te schieten. Dus ging ik proberen om naar ze toe te gaan over het water. Sowieso haat ik het als je iets met water moet want die besturing vind ik zo irritant.. Maar goed, terwijl je wordt beschoten naar die ventjes toerennen, af en toe word je het water in geschoten en als je in de buurt van de hutjes komt moet je ook nog eens via een trappetje erop, je kunt er niet op springen. Word je ondertussen weer geraakt natuurlijk, flikker je weer in het water, probeer je af te weren, lukt niet.. Ben je eindelijk bij dat hutje, doe je Flying Sparrow, mis je, schiet dat ventje je van 2 meter voor je donder.. Heb je hem eindelijk dood beginnen ze vanaf de andere kant te schieten, ren je daarheen, komt er weer een nieuw ventje op die oude plek. Ik werd er echt helemaal gek van. Wat is volgens jullie de beste manier? Toch van afstand met pijl en boog? Of kun je iets vanaf het water doen, Shuriken? Thanks
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina