Eindelijk die gameplay movie gezien en ik ben positief verrast en teleurgesteld tegelijkertijd.
Dit is onmiskenbaar Ninja Gaiden. Het spel ziet er al best pittig uit (hoera!), met tegenstanders die je genadeloos afmaken. De moves zien er weer mega ruig uit (let vooral ook op die super aanval als Ryu klauwen draagt), mooi ook dat je ledematen bij die demonen kunt lossnijden.
Toch wel wat twijfels: dit is net Ninja Gaiden op de Xbox, met wat hogere resoluties. Nog steeds erg lege levels en tegenstanders die in het veld teleporteren (ze blijven deze keer wel liggen). De actie ziet er vet uit, maar ik verwacht van de 360 versie toch wel wat mooiere levels en ook veel meer interactie met deze levels. Ik vond het maar een kale bedoeling in dat filmpje. Dat er weinig verschil tussen deze versie en de Xbox versie is te bespeuren geeft natuurlijk ook wel aan hoe goed de Xbox versie er toen al uitzag. Een early build hoop ik.
Wapens: ik weet nu al dat ik die sikkel niet ga gebruiken. Jezus, wat een overdreven wapen zeg. En hoe gaat Ryu dat ding van 5 meter lang verbergen als hij als ninja een gebied moet infiltreren? Och ja, dat hoef je niet als je zo'n wapen draagt. Ik vind het er in ieder geval ontzettend niet-ninja-achtig uitzien. Two weapon combat ziet er wel vet uit, maar dat had de PS3 versie ook al. Wolverines klauwen; erg stoer! Dat is wat ik in een ninja wil zien! Snelheid en lenige moves!
Verder, veelbelovond en ik ben benieuwd in hoeverre dit spel de komende maanden zich nog gaat ontwikkelen.
EDIT: Ohja, Ninja Gaiden met Dynasty Warriors vergelijken? Ik heb nog nooit zo'n grove belediging gehoord. Stenig die ketter!
Laatst bewerkt: 17 sep 2007