1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ninja Gaiden 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik had geen moeite met de camara in deel 1, dus zou hier ook wel goed komen hoop ik :D
    Kan ook niet wachten!!

2. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben we ook al zo vaak gelezen over het 1e deel.
    Ik had zelden problemen met de camera. Ik denk dat die reviewers een gaar argument zoeken, want zo klaagt Eurogamer dat het te moeilijk is ... |:-

3. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nou ik zal je eerlijk zeggen dat ik in het begin ook dacht dat de reviewers gewoon een beetje moeilijk doen.
    Maar hoe meer reviews ik lees,hoe meer ik denk dat de camera in deel 2 gewoon echt zwaar &$#% is!

Het word namelijk in bijna iedere review als grootste minpunt beschouwt.
    En als ze zelfs zeggen dat de cam erger is dan in deel 1...

En ja dat ze klagen over de moeilijkheid,zie ik persoonlijk alleen maar als een pluspunt!

4. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Maar weet jij of er net als in deel 1 weer een knop is om die camera te centreren?
    Als je daar eenmaal mee overweg kan zijn er weinig cameraproblemen meer denk ik.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ja die is er (RT)

jammer dat ze niet een perfect werkende camera hebben kunnen maken en dat er soms wat goedkope trial en error stukjes inzitten maar dit is waar t voor mij uiteindelijk om gaat:

Up against ninja-type enemies, or even some of the better-designed demons, the game flows like liquid silk. Every weapon becomes a joy to use, with its own strengths and weaknesses to master, and every encounter becomes a delicious trial of your reflexes, skill, timing and positioning.

None of which is to say that you shouldn't go out and buy the most balletic, explosive combat game we've seen in years

Bring it on zou ik zeggen :D

6. Atton

Atton Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die review van Shacknews wel goed:

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Mooie conclusie. "Slechte camera" was ook een kritiekpunt in deel 1 en daar kon het me echt geen zak schelen. Ik vond het zelfs wel meevallen.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ook geen problemen met de camera uit eerdere delen. Dus ik maak me er niet druk om.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Alleen pro's hadden er geen last van, noobies wel. ;)

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Maar niet als je in kleine gangetjes etc loopt;)

Maarja verder maak ik me er ook niet te druk om.
    Mischien valt het allemaal wel mee.
    Laat maar komen die game!

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik kan mij vaak vinden in de conclusies van Eurogamer en ik denk dat ze deze keer er ook niet ver naast zitten.

Nee, Eurogamer vond het spel niet te moeilijk (goed lezen!), ze vonden de moeilijkheidsgraad vaak cheap!

Wat ik altijd zo goed aan NG vond is dat je goed moest worden in het spel. Tot die tijd lag de moeilijkheidsgraad hoog, maar daardoor leerde je wel het spel meesteren. Resultaat: extra voldoening.

Als ik zo de Eurogamer review lees gaat de moeilijkheidsgraad bij NG2 op en neer. De moeilijke stukken zijn niet zozeer irritant omdat ze lastig zijn, maar vooral omdat dat sommige encounters meer van geluk afhangen dan van wijsheid en skills als je klappen weet te ontduiken. Eurogamer noemt een voorbeeld waarbij een boss op het einde uit elkaar spat, waarna je nog een keer health verliest. Pech voor jou als je al weinig health over had. Je kunt het blijkbaar voor een gedeelte afblokken, maar nooit helemaal. En die actie komt direct na een cutscene, dus word je de eerste keer verrast dan kun je mooi twee bosses overnieuw doen.

"In a sense, it's the knowledge that Team Ninja knows how to do this right that makes it so frustrating when it goes wrong. Some lengthy sections of truly excellent play, combined with genuinely great boss battles - which are still spikes in the difficulty curve, but encourage you to grit your teeth and try again rather than howl in frustration and smash your 360 pad - just make it even more painful when it all goes to pot."

Eurogamer geeft duidelijk aan dat Team Ninja met NG1 een meesterwerk heeft afgeleverd. Daarom vinden ze het ook zo frustrerend dat één van de geweldige punten van deel 1, die geweldig gebalanceerde moelijkheidsgraad en filisofie daarachter (pure skill over geluk) bij vlagen nergens te bekennen is. Ik denk dat ik ook meer frustratie zou voelen met dit soort cheap shots... en balangrijker nog: minder voldoening. Want dat was wat NG1 zo geweldig maakte. Hoe beter je werd, hoe minder lastig het spel werd, hoe meer voldoening je voelde als je weer met een parry en perfect combo een tegenstander totaal vernietigde.

Dat trouwens de framerate op 1080P vaak wegzakt (toch belangrijk bij zo'n spel als dit) vind ik erg opvallend. Was Team Ninja niet de meester over de Xbox (360)? Gelukkig (nou ja, gelukkig...) kan mijn TV dat net niet aan, dus ik hou het wel bij 1080I.

Nog steeds een must-have voor mij (ook Eurogamer is ondanks alle kritiek nog steeds enthousiast over het spel)... maar ik heb het gevoel dat NG2 het uiteindelijk niet gaat halen bij de klassieker NG1.

Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @Zifnap

helemaal mee eens.
    Ik wil het eigenlijk niet horen,maar ben inderdaad ook bang dat dit niet de kwaliteit van NG1 gaat halen.

13. kid h0tsh0t

kid h0tsh0t Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige irritante aan deel 1 is dat er geen checkpoints in zitten. Dus als je net zo ver bent en je bent dood dan moet je een heel stuk lopen voordat je weer terug bent waar je was.

Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  14. masterspy

masterspy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop wel dat de demo morgen verschijnt

15. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Oo, mijn fout sorry.
    En ik denk dat we misschien gewoon even af moeten wachten.
    Aangezien de game pas van het weekend "gold" is gegaan weet ik niet of ze nu al kunnen bepalen dat je er totaal geen skill voor nodig hebt.

En over de framerate stond er op teamxbox.com (als ik het goed heb) dat het komt omdat het niet de final build was, zoals we die in de winkel vinden.
    Dat bericht heeft Team Ninja ook rondgestuurd, maar is blijkbaar genegeerd.

16. Atton

Atton Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Masterspy
    de demo komt mogelijk pas 5 juni...als er nog een demo komt omdat er niks meer is over gezegt.

@SuxxeR
    heb dat ook gehoord over die Framerate. Ik denk zelf ook dat Team Ninja niet zo stom is geweest om de game met Framerate problemen te verkopen, omdat ze zelf weten dat je de game moet spelen om 60FPS, waar hij wss ook op gelocked is.

Laatst bewerkt: 27 mei 2008
  17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ooh, het was niet gericht op jou SuxxeR. Het ging mij vooral om het Eurogamer artikel, wat ik best interessant vond. Er staan gewoon een aantal goede punten in. Ik hoop dat het, zoals Atton suggereert, pre-final build issues zijn.

18. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees nu op verschillende fora dat het gaat om een build van 1 maand geleden.
    Dus lekker spannend, alleen laf dat sommige sites anderhalve week voor de release al reviews willen geven die waarschijnlijk gebaseerd zijn op het halve spel.

Ook wel grappig is het feit dat GTA4 vol zit met framedrops, en alsnog goed beoordeelt word, en dit spelletje al de grond in geboord word bij een build van 1 maand geleden.

19. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    want in een maand word er zo verschrikkelijk veel veranderd?:confused:

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nou ik weet niet hoeveel luitjes er bij team ninja werken.
    Maar denk wel dat er in een maand tijd nog het een en ander verbeterd kan worden.

Daarom respecteer ik Teamxbox.com ook doordat zij gewoon wachten totdat ze de volledige versie kunnen reviewen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina