[XOne] Ninja Gaiden 3

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 28 feb 2011.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    IGN geeft een 3. 8)

http://uk.xbox360.ign.com/articles/122/1221032p1.html

Nu vind ik hun review wel extreem kort (door de bocht). De multiplayer wordt nauwelijks toegelicht en ik mis uitleg over andere aspecten van het spel. Ben nu extra benieuwd naar andere reviews.

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Wow, dat had ik ook niet verwacht.
    Ik hoop toch wel dat Dead Or Alive 5 wel goed wordt.
    Het vertrek van Itagaki hebben ze dan toch niet goed kunnen opvangen.

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Tja, Itagaki was de creatieve leider, de kerel die nu de leiding heeft genomen houdt blijkbaar meer van die casual shit. Beetje jammer. Het team is denk ik nog altijd super, maar ze moeten iemand aannemen die de juiste beslissinge neemt.

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Kan me niet meer herinneren wanneer een game daadwerkelijk een "3" heeft gekregen, sorry maar kan deze review nauwelijks serieus nemen. Misschien is de game belabberd, maar dit lijkt sterk overdreven.

5. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Ik denk niet dat het punt (veel) hoger zou zijn geweest als ze zich meer hadden verdiept in de multiplayer 8)

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Goed van IGN dat ze niet recht proberen te praten wat krom is.

normaal gesproken ben ik helemaal voor het proberen van nieuwe dingen maar de aantrekkingskracht van Ninja Gaiden zat in zn moeilijkheid en complexiteit van de combat.

1 van de spellen die je nog echt moest 'masteren'

Dat ze niet doorhebben dat ze door dat af te schaffen de fans precies dat geven wat ze NIET willen mag ze wat mij betreft goed duidelijk gemaakt worden.

Dit is nou echt 1 van de weinige franchises die (los van een matige camera) geen grote veranderingen behoefde

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik denk dat de reviewer erg teleurgesteld is omdat die het juist vergelijkt met deel 1 en 2. Schrap je die delen uit je geheugen, dan heb je heus nog wel een leuk hack and slash spel. Maar blijkbaar heb je geen skills meer nodig, waar Ninja Gaiden juist 1 van de weinige series was waar je nog wel skills voor moest hebben. Zeker met deel 1. Deel 3 is vast de naam Ninja Gaiden onwaardig, maar ik denk niet dat het spel overal 3-en gaat scoren.

8. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Dat ligt er inderdaad aan of de reviewers naar de vorige delen kijken. Kijken ze daar wel naar dan krijg deel 3 een (erg) laag cijfer. Kijken ze daar niet naar dan scoort ie best hoog.. Op een van de vorige pagina's staat een review die dus niet naar de vorige delen kijkt. De game krijgt daar dan ook een 9.

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Een 3 is natuurlijk zwaar en zwaar overdreven, een 3 is voor games wat gewoon eigenlijk bijna troep is. Ik weet niet welke games nog meer onder 3's valt bij IGN, maar dit is zoals de laatste tijd bij IGN behoorlijk overdreven aan het worden.

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    I Am Alive en Silent hill Downpour, beide games goed ontvangen door andere reviewers, wat geeft IGN ze, een 4.5

Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
  11. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Hte lijkt me vrij duidelijk: vond je voorheen de Ninja Gaiden games niks omdat ze TE moeilijk waren, dan vind je deze nieuwe Ninja Gaiden waarschijnlijk eindelijk WEL tof, want je kunt vrij makkelijk indrukwekkende combinaties maken en de game gewoon uitspelen.

Als je wel een groot fan was van Ninja Gaiden Black en/of NG2, en je wilt meer van hetzelfde, dan zul je dat niet vinden in NG3. Sterker nog, dan zul je flink pissed off zijn over de veranderingen die gemaakt zijn.

Oftewel, ik begrijp zowel de reviews die het een 8 ofzo geven, alswel de reviews die het een 3 geven.

Ik ga die game niet spelen omdat alles wat ik er al over gelezen heb me ongelooflijk tegenstaat, als groot fan van Ninja Gaiden Black, maar juist daarom weet ik al dat ik die game ook nooit hoog zou scoren.

Het echte probleem is natuurlijk dat deze game beoordeeld wordt als NINJA GAIDEN GAME.

Als deze game gewoon een originele IP was geweest, dan had je nu niet die negatieve reviews gehad die een Ninja Gaiden game verwachtten, maar blanco aan die game waren begonnen en gewoon een aardige ninja game hadden gespeeld.

Nu overheerst gewoon de teleurstelling over hoe die serie compleet verneukt is.

12. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ja precies die games, daarom...IGN vond ik al niet meer geloofwaardig maar nu echt al helemaal niet meer. Het zal ongetwijfeld voor een Ninja Gaiden game een tegenvaller zijn , maar een 3 is gewoon lachwekkend.

Maar dat is ook hardstikke zonde, ze hadden gewoon een goede balans moeten vinden. Gewoon ook verschillende moeilijkheidsgraden. Eentje voor de echt hardcore NG spelers, die het zo moelijk krijgen als voorheen en gewoon zoals de game nu is voor de mensen die het wat makkelijker willen. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Want het zou me niet raar lijken als trouwe NG fans dit deel misschien niet eens halen.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
  13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Los van het cijfer, wat in de tekst van de review van IGN staat vind ik echt matig. Zo is het spel niks voor mij.

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hierboven is het al gezegd en dit hadden velen van ons al verwacht. Was je een fan van Ninja Gaiden "oude stijl", dan is dit nieuwe deel een ontzettende tegenvaller (vandaar het lage punt bij sommige review sites). Had je echter nooit wat met deze serie op, of heb je er zelfs niet van gehoord, dan is NG3 misschien wel een heel leuke en goede game (vandaar het relatief hoge punt bij andere review sites). Het ligt er dus maar net aan in welk kamp je zit bij deze serie.

Voor mij was dit alles niet verrassend. Ik ga NG3 zelfs niet in de budgetbak kopen, tenzij ik echt uitgehongerd ben naar een hack'n slash game.

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Kortom een matige hack'n slash met de ninja gaiden naam erop geplakt?

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, dat gevoel heb ik wel ja.

"Ninja Gaiden 3 is a gash on the face of the franchise and one of the worst games the action genre has yet suffered. It has no consideration for its fans’ wants or what a new audience may have enjoyed. It’s a nightmare that’s as easy as it is uninteresting, and it abandons what used to work for awful new ideas that don’t work together. Under no circumstance should you ever waste your time on this self-indulgent and abysmal wreck. "

Als IGN al aangeeft dat zelfs voor de *nieuwe* groep spelers NG3 een twijfelgevalletje is, dan vraag je jezelf toch echt af wat Team Ninja al die tijd heeft zitten doen.

17. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Nou jongens, dit is dus het einde van de Ninja Gaiden franchise :mad:

Achterlijke Ninja Dog developers...

18. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Epic Fail dus.

19. LocKuM