PoP WW is niet vernieuwend (wel voor die game, maar niet in het algemeen). Bij Ninja Gaiden was het helemaal vernieuwend. Mooie graphics, heel goed combat systeem, en dan vooral dat je een beetje je eigen gang klon gaan (in die stad etc) was toch wel gaaf. Ze deden alles in een keer goed. En bij PoP WW word alles nog een beetje voorgekauwd, en is ook het combat systeem niet vernieuwend, en word het in-game ook niet geupdate. Dat je met 2 handen je wapens kan dragen is wel vet, maar het is ook niet helemaal perfect uitgewerkt. Maar begrijp me niet verkeerd, het zijn alle 2 vette games. *)
en daar heb je het mis! Ninja Gaiden blijft leuk, er zijn genoeg dingen/combo's die je nog nooit hebt gezien en er is genoeg te ontdekken bij een tweede keer, én je hebt Hurricane Packs, die de speelduur aanzienlijk verlengen. en bij PopWW hebje ok van die arena's, maar das wel beetje minder dan Hurricane Pack Trouwens: ik vind dat Prince of Persia erg veel op Ninja Gaiden probeert te lijken, met al die eindbazen die moeilijk zijn, en die online scoreboards... tjah is ook wel logisch, welk spel wil nou niet lijken op Ninja Gaiden *) BTW: dash rabbit: het spel heet niet Ninaja Gaiden, maar Ninja Gaiden... ennuh, ook al isset oud isset niet slecht :{ dat slaat dus nergens op, hoe vaak spelen wij nog Halo (althans voordat Halo2 er was, hoe vaak speel ik nog Dead or Alive3? hoevaak spelen mensen nog Counter Strike 1.6 ipv Counter Strike source? nieuw=niet altijd beter!
En wat dachten jullie van Tenchu? ik hoor echt niks van dat spel.. niet dat ik het ooit op de xbox heb gespeeld maar op de playstation vond ik dat echt een masterlijk spel.
ik wil alleen maar zeggen dat het in het rijtje hoort van dit 'ninja genre' en dat het niet onderschat moet worden, en het gerust tussen deze 2 andere titels kan staan.
Tenchu hoort hier totaal NIET bij, het is een stealth/action game en kan zich helemaal niet meten met toppers als Ninja Gaiden of Prince of Persia of Splinter Cell (als je het over stealth hebt) ik hebbem thuis en de enige reden omdat ik hem leuk vind is omdat het Ninja Stealth actie heeft, verder is het een kutspel
Tja, Ninja Gaiden of PoP WW??? In het begin vond ik NG echt te vet.... Totdat ik monsters tegenkwam. Ik dacht echt: WTF, monsters??? Dat verpestte imo echt het gehele sfeertje. Freaking monsters horen niet in een Ninja Gaiden game. Uberhaubt niet in een game gebaseerd op Ninja's. Echt jammer was dat. Ik ga dan ook voor PoP WW omdat ik de moves lekkerder en stoerder vind en de puzzels in PoP WW zijn imo beter. Maar omdat nou meteen te roepen dat ik een beginnende gamer ben? Haha nee hoor. Op Hard is PoP WW echt niet supermakkelijk ofzo. Okay NG is moeilijker en ook zeker een topgame, maar ik kies dan toch voor PoP WW. Wel een moeilijke keuze maar goed, het moet dan maar.
Ninja Gaiden is HET spel van 2004. No discussion! Dit spel is een voorbeeld waar andere gamemakers naar moeten kijken: goed verhaal ('sterk verhaal' is wat overdreven), prachtige graphics, ontzagwekkende gameplay,...en ik kan nog uren doorgaan. Oké, het heeft één nadeel. Gedurende de eerste levels is de camerabeweging kut, maar eenmaal je de besturing gewoon bent is dat ook weer verholpen. Echte kenners kiezen voor Ninja Gaiden (in die genre toch). En je kan niets aanhalen dat me van mening doet veranderen. Nu wil ik Pop:WW niet in de grond boren, want het is voor mij de grootste verassing van 2004, het staat zelfs in mijn persoonlijke top 3. Alle elementen van een topspel zijn aanwezig, dus petje af voor Ubisoft. Maar, en je hoort me afkomen, het tipt (net) niet aan Ninja Gaiden. Nog een laatste punt: als alle games het niveau haalden van PoP:WW zou mijn (Xbox)wereld zoveel mooier zijn.
Echte kenners? Nu voel ik mij toch ietwat aangesproken vriend. Sorry maar ik eis toch nederige excuses . Ik hoor je niets zeggen over de afschuwelijke misser van monsters in een Ninja Gaiden game. Kan niet, hoort niet en verpest het sfeertje toch wel enigzins. Ja, ik vind NG zeker een topper, een klassieker en een van de betere games van het jaar. Maar ik ben van mening dat PoP WW daar toch overheen gaat, zij het miniem maar toch. De puzzelelementen in NG maken geen schijn van kans tegenover die van PoP WW. Nu vind ik het vechtsysteem in NG wel ietwat beter en lekkerder, maar het verschil in puzzels in het voordeel van PoP WW is groter dus vandaar mijn keuze voor PoP WW. But I am to much of a gentlemen om te gaan roepen dat zij die er een andere mening op nahouden geen echte kenners zijn. Vind ik niet zo netjes en een klein beetje overschatting van je eigen kennersblik .
Het puzzel element in Ninja gaiden ownen de shit! Dan lees je eerst dat er een beeld is zonder hoofd, dan loop je door en dan ligt er een hoofd. Dan breng ik hem terug en dan heb ik het gevoel vet da ownage te zijn omdat ik het hoofd gevonden had vandaar, maar ik heb prince of persia nooit gespeeld(behalve dan in 2d, maar dat was kut)
Jouw argumenten houden steek maar kunnen me niet overtuigen. Ninja Gaiden is het beste XBoxspel van 2004. De meeste (degene die het helemaal aan flarden hebben gespeeld tenminste) zijn het er mee eens, er zijn weinig games die je zo lang achter je console doen blijven zijn. Dit spel heeft gewoon alles. Moeilijkheidsgraad is eveneens een essentieel element die hier als een belangrijk punt aan bod komt. Btw, doe geen dingen uitschijnen die ik niet heb gezegd aub. Ik zeg niet dat 'anderen' geen kenners zijn, hooguit onwetenden... grapje grapje... Iedereen heeft een mening en ik respecteer die. Misschien heb ik me hierboven wat laten gaan. Maar IK (is het goed als ik het met hoofdletters schrijf?) vind dat Ninja Gaiden een topper is, beter dan PoP:WW. Ga eens alle lijsten na van top X en je ziet Ninja Gaiden steeds weer terugkomen met een zeer hoog cijfer. Toevallig denk je??
Ik vond PoP vanaf het begin af aan frustrerend, Ninja Gaiden boeide mij juist al van het begin af aan. Ik heb PoP toch maar 'n kans gegeven en me door een flink stuk heen geworsteld, maar het bleef naar mijn idee vooral knoppen rammen. In Ninja Gaiden kies je op 'n gegeven moment voor bepaalde combo's omdat je weet dat dat goed werkt, in PoP lette ik d'r niet eens op omdat dat kutventje toch uiteindelijk in het ravijn zou springen.
Ik doe geen dingen uitschijnen die jij niet gezegd, want ik gebruik jouw eigen woorden. Enfin, daar hebben het niet meer over goed . Het zijn imo beide topgames, en ik persoonlijk vind PoP WW de iets betere game. En over die lijsten? Dat heeft imo niet zo heel veel te maken met wat ik vind. We kunnen urenlang gaan discussiëren over welke game het beste is, maar het blijven meningen (wel van kenners anyway). Ik respecteer jouw mening maar ik deel hem niet. Laten we maar lekker genieten van die twee topgames.
Daar heb ik persoonlijk niet zoveel last van. De combo's in PoP WW werken voor mij perfect. Even een beetje oefenen en het gaat super.
Voolà, dat is hoe het hoort. Ik bezit NG en Pop:WW en geniet van beide games. In plaats van de discussiëren welke game de betere is, moeten we blij zijn dat beide games op de Xbox bestaan, en waarvan één game Xbox exclusive is. Enjoy the things we have. In dit geval, twee ijzersterke games waar iedereen jaloers op is (die het niet bezit wel te verstaan).
ik vond pop ww beter... bij ninja gaiden kun je veel te ver en te onrealistisch over die muren lopen... en pop ww is uitgebreider.. en de special effects beter bij combo's... als je iemand doormidden hakt krijg je het in slow motion te zien... dat is wel mooi...
@Cyrax77: Voor mij hoeven die puzzels er helemaal niet in. Ik vind het alleen maar irritant. Het is toch een action game. Daarom ben ik ook blij dat het in NG reuze meevalt. Dat vond ik POP 1 ook al zo vervelend. Die stomme puzzels. Ik ga toch zeker voor Ninja gaiden. De wapens zijn er ook veel origineler. In POP zitten er wel meer maar ze zijn zo eenzijdig. En wat de filmpjes betreft. Zijn die van Ninja gaiden onverslaanbaar. Ik heb nog nooit zo'n mooie filmpjes gezien. Daarom krijg je nog die Movie theater als je hem hebt uitgespeeld. En kan je lekker al die prachtige filmpjes opnieuw zien. NG the best!
ik moet zeggen: iedereen die PoPWW beter vindt dan Ninja Gaiden heeft ongelijk Ninja Gaiden IS beter dan PoPWW [Punt] Uit
Kort en krachtig. Goed gezegt Zepryus. Mischien zijn de special effects ietsje beter maar Ninja gaiden's filmpjes zijn niet te harden! Die zijn te mooi voor woorden. Bij POP zitten ook eindbazen van niks.