1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ninja gaiden

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nilamo, 22 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

nee dat is klote....

2. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    ok..ut zal hier vast wel een x gevraagd zijn maar tog...hoe versla je die klotebloemkool in level 5? ik hoor ut wel de hele tijd van die tentakels af slaan maar da lukt me bijna nie...heel soms wel...maar dan die 2e egt nie hoor...en als je gwoon op hem in gaat haken gaat dr niks van af:mad: iemand tips?:p

3. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

alle 2 de tentakels eraf doen snel op hem in hakken hij is dan zeeeer kwetsbaar die tentakels kun je het beste overheeen springen succ6

4. Dik KlootWijk

Dik KlootWijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    springen en dan y drukken (maakt ie zon vliegende hakbeweging
    _O_ ) gaan die tentakels er vrij makkelijk af. En als die 2 de tentakel eraf is houd je Y in en dan doet die een lekkere ultimate attack _O_

5. Newbie

Newbie Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, ik heb een hele domme vraag, maar... hoe gebruik je die Ninpo?! Ik snap er niets van, het hoort volgens mij te gaan door X en Y in te drukken, maar dat doet ie bij mij niet!!

6. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

y en b tegelijk indrukken...

7. PrimePigmee

PrimePigmee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL, je hebt precies 1 dag gespeeld zonder hulp!!
    Eerst zeggen dat je hier niet gaat kijken en dan bij lvl2 al om hulp vragen, HAHAHAAHAAHAHAAHAHAAAAAAAAAA!

8. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    idd Primepigmee. haha! maarja, kzal je maar helpen dan. gebruk je art of the fire wheels!! dat helpt egt heel veel< dan spring je als je dat hebt gedaan tegen hem op en dan staat ie in de fik, en probeer die 2 mannetjes steeds dood te maken, krijg je essence. en gewoon veel springen en rollen. dan zal het tog wel lukken.;)

9. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    ben nu op verry hard bij levil 5, wel heel gruwlijk moeilijk

10. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    very hard, krijg je dat gewoon als je 'm uitspeelt?? kzit nu in chapter 15 egt wel vet nu.:)

11. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog steeds bij Alma...

12. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Alma valt bes wel mee, gewoon je ijsstorm ninpo gebruiken en veel springen en rollen.;)

13. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
    ehm... een vraagje, hoeveel chapters zijn er in heel het spel
    ik ben nu in level 3 met die mini-gun zonder hulp uit xbm en ik wil weten hoeveel chapters er dus zijn... alvast bedankt

14. $martgun

$martgun kzie je L!VE

Leuk Bevonden:
    0
  15. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
  16. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    ja, very hard krijg je als je hem 1x uitspeelt, die bazen lijken op de één of andere manier niet moeilijker te worden :confused: . de gewone vijanden wel :eek:

17. TimL

TimL val dood teef

Leuk Bevonden:
    0
    Titel: Ninja Gaiden
    Ontwikkelaar: Tecmo
    Uitgever: Microsoft
    Genre: Actie
    Aantal Spelers: 1
    Website: www.ninjagaidengame.com

De Review:

Geschiedenis:

Iedereen kent ongetwijfeld de Ninja Gaiden reeks. Meeste mensen herkennen dit spel als de arcade versie uit 1988. De eerste versie heette Ninja Ryukenden, de legende van het ninja-drakenzwaard. Sinds dat spel is er voor vrijwel elke spelconsole een deel verschenen. Andere delen van deze reeks zijn onder andere : Ninja Gaiden : The Dark Sword of Chaos en Ninja Gaiden : The Ancient Ship of Doom. Toen kwam er in 1995 een Ninja Gaiden Trilogy uit. Maar helaas werd het toen stil rond Ryu Hayabusa. Hij heeft nog wel in de Dead or Alive reeks gespeeld, maar er waren geen spannende avonturen voor hem erbij. Maar toen.....

Het verhaal van Ryu:

Ryu is na een reeks vijanden bij zijn meester aangekomen. Tijdens zijn bezoek word er verteld dat zijn dorp word aangevallen door gemakserde ninja's. Ryu gaat natuurlijk zo snel als hij kan weer terug naar het dorp. Maar helaas, voor de inwoners was het al te laat. Iedereen is uitgemoord. Maar dan ziet hij een meisje staan bij een brandend huis. Hij rent er naartoe en staat voor het huis. Maar tevergeefs, het meisje valt neer en een gigantische bepantserde ninja stapt uit het huis nadat hij een ninja op brute wijze vermoord heeft. Hij zet zijn masker op en stapt naar Ryu toe. Zo dapper als Ryu is, gaat hij een gevecht aan. Maar hij is niet opgewassen tegen zo'n Ninja. Ze staan tegen elkaar aan. En dan valt Ryu op de grond, bloedend als een gek. De Ninja lacht en vertrekt en Ryu word gedumpt in het bos. Is dit het einde alweer?? Nee, er komt een vogel aan en die zit op een tak en kijkt neer op Ryu. Daarna vliegt hij weg en word het beeld zwart. Echt niet het einde?? Nee, want dan zien we onze Ryu weer terug. Hij heeft een totaal ander pak aan en is klaar voor wraak. En dan gaat Ryu op pad, op naar degene die dit heeft aangericht.

Hoe doe je dat toch Ryu

Zoals elke ninja beschikt Ryu ook over een zwaard. Het Drakenzwaard om precies te zijn. Dit is het zwaard dat hij heeft gekregen van zijn vader. Verder heeft hij ook shuriken (werpsterren), waarmee hij ook oneindig mee kan gooien. Maar het coolste aan Ryu zijn toch zijn atletische skills. Hij kan over muren lopen, doet een salto tegen de muur en kan van muur naar muur springen. Allemaal geweldige skills. Maar toch vraag ik me af steeds, hoe doe je dat toch Ryu? Maar zover zijn atletische kant. Over naar zijn vechtskills. Meeste ninja's, zoals wij dat weten, sneaken eerst de hele tijd en pakken vijanden 1 voor 1 aan. Maar deze ninja dus niet. Het maakt Ryu niet uit hoeveel vijanden er zijn, hij gaat er toch op af. En dat is pech voor hun. Want voordat zij hun zwaarden hebben gepakt, heeft Ryu al op hun gesprongen, shuriken gewerpt, en in 1 klap een vijand neergemaaid. En dan blijft de rest daar over. Wetend wat hun te wachten staat. En dat geeft je toch een aardige kick. Steeds maar weer lekker die vijanden neerslachten met je zwaard is echt geweldig. Team Ninja heeft dit ook heel goed uitgewerkt, want geen een moment gaat het vervelen. Mede dankzij de verschillende wapens.

Jaja, en dan altijd zeggen tegen je vrienden dat je ninja's in de pan hakt. Tss!

Watjes

In het begin zijn de vijanden nog vrij makkelijk. Binnen een paar tellen heb je er meer dan 5 uitgeroeid. En al snel zal je schreeuwen: watjes. Maar dan komen de demonen eraan. De eerste demonische ontmoeting op je pad is een Fiend. Er komt opeens een draak op je af. Oh eentje maar denk je. Nee niet een, maar wel 5. En dan zal je niet gauw schreeuwen dat ze watjes zijn.
    Want de rest van het spel bevat nog meer van die demonische wezens. Vooral de eindbazen zijn heel pittig. Niks even in een keertje verslaan, maar wel minstens 10 keer. Van slijmerige beesten tot een elektronische man met een supergun, tot een bottendraak en ga zo maar door. Soms wordt het wel een beetje frustrerend als je net de eindbaas niet verslagen hebt. Keer op keer maar weer die eindbaas verslaan. Maar daarna krijg je er wel weer wat voor terug.

Af Fikkie! Af!

Drugs voor Ryu

Verder zijn er ook uiteraard de nodige potions en dingen. Van bolletjes energie tot scarabs die je kan inruilen voor magische voorwerpen. Die bolletjes dienen als een soort van upgrade voor je aanvallen. Drugs voor Ryu dus, om weer sterker te worden. Want als je die bolletjes absorbeert tijdens een gevecht, zal je 'Ultimate' techniek tevoorschijn komen. Dit is werkelijk geweldig. In 10 klappen achter elkaar je vijanden neer timmeren. Toppie!
    Verder zijn er ook nog armbanden om je aanvallen te versterken en ook nog de special attacks. Deze aanvallen zijn gepaard met vuur en wind en ijs. Geen zin om weer iemand neer te hakken? Gooi dan een vuurbal om diegene af, of doe een wervelwind om je heen. Nog een leuke manier om ze af te maken.

Grafische kwaliteit

Ninja Gaiden is zonder twijfel een van de mooiste spellen op dit moment. De grafische kwaliteit is echt heel hoog. De omgevingen zien er super uit, de cutscénes zijn al helemaal geweldig. Helaas krijgen wij geen onthoofdingen voorgeschoteld, maar toch vloeit er het nodige bloed. En dat is mooi gemaakt, heel mooi. De eindbazen zijn heel mooi gemaakt. Al het nodige detail zit erop. Echt een grafisch kunstje van Team Ninja.

I like big butts and I cannot lie!

Geluid

Het geluid is ook toppie. Nooit valt het geluid je in de rede. Leuke achtergrond muziek en de muziek past zich aan aan de omgeving. Modern stadje met moderne instrumenten en oud stadje met wat simpelere instrumenten. En op de legerbasis, soort rock muziek en in dungeons weer zo'n mysterieus tintje eraan. Soundeffects zijn ook in orde. Het staal dat op elkaar knalt, de kreten van de ninja's en de eindbazen. Allemaal goed.

Moeilijkheidsgraad

Maar hier komt het aan. De moeilijkheidsgraad. Dit spel zal je ongetwijfeld minstens 24 uur bezig houden. Het is echt heel moeilijk. In het begin kan je nog wel button-bashen, maar daarna kom je er niet ver mee. Je moet ook echt doorzetten en de combo's uit je hoofd weten om dit spel echt uit te spelen. Niet bepaald een spel voor watjes dus. Soms is het toch echter wel frustrerend dat je gewoon keer op keer iets moet doen. Maar aan de andere kant heb je er wel wat aan, want dan doe je er wel lang over met dit spel. Maar toch blijft het altijd moeilijk, hoe goed je er nou ook in bent.

Conclusie

Ninja Gaiden is denk ik wel een van de mooiste ninjaspellen ooit. Maar tegelijkertijd ook weer een van de moeilijkste spellen die er nu zijn. Het zal niet meevallen om dit spel uit te spelen en je zal er ook lang mee bezig zijn. Maar je krijgt wel waar voor je geld. Het is een grafisch spectakel en de gevechten zijn echt geweldig. Maar maak wel je borst maar nat, want het zal je niet gemakkelijk gemaakt worden.

Graphics: 10
    Geluid: 9
    Gameplay: 10
    Replay-waarde: 9

Overall: 9,5

Sinds ie op de site zo gaar deed, heb ik 'm hier maar gepost. Maar bij voorbaat al 1 ding. Dat watjes gedoe heb ik niet van Xboxmagazine/Xboxworld.nl gejat.

18. Bombermania

Bombermania New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo moeilijk is het toch niet :confused:

Laatst bewerkt: 20 jun 2004
  19. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    very hard wel

20. jojolo

jojolo MX1000+MX3100=DeBest

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je ALMA kan verslaan zonder dat je enkele van die life powerups hebt en maar 3 keer nimpo kan gebruiken.
    Want ik heb echt de neiging mijn controller in elkaar te meppen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina