Ninja gaiden

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nilamo, 22 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm daar gaan m'n laatste 50 euro...

2. Mc Nappy

Mc Nappy Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit nu zelf in chapter 14 (van de 16 in totaal), en mijns inziens wordt er veel te veel commotie gemaakt rond die moeilijkheidsgraad. De game is op sommige momenten pittig, maar niet op een frustrerende manier, integendeel. Het is niet dat je onmogelijke dingen moet doen, of dat geluk bepaalt of je het al dan niet haalt. Frustrerend zou ik het dus zeker niet noemen (doe je nu niet expliciet, maar mensen aanraden het eerst te huren impliceert al niet te veel positiefs), het is gewoon een uitdagende game, die mits wat helder nadenken zeker niet abnormaal moeilijk is. En al wie niet hersenloos button basht, en verstandig gebruik maakt van de block knop en counterattacks ondervindt weinig problemen.

Over die checkpoints ben ik het eigenlijk helemaal niet eens, deze liggen net ideaal vind ik persoonlijk, vlak voor de delen waar de kans op sterven reëel is staat er doorgaans een checkpoint, en al wie een beetje het leveldesign doorheeft weet ook goed gebruik te maken van oudere savepoints etc die dichtbij liggen. Zeker als je vordert in het spel kan je ook de oudere gedeeltes/chapters etc nog steeds betreden, en via een klein omweggetje kan je soms hele mooie zaken doen, bvb je game saven, of opnieuw een voorraad elixirs inslaan etc.

enfin, ik zou hem zelfs eerder AANraden ipv afraden vanwege sommige moeilijke stukken, eindelijk eens een game die je uitdaagt op een leuke manier. (Bij Splinter Cell kloegen ook veel mensen over de moeilijkheidsgraad, met als uiteindelijk resultaat een vervolg dat veel te makkelijk was, ik hoop van harte dat zoiets niet gebeurt bij een eventueel NG vervolg).

PS: vreemd dat de game hier zo duur is in aankoopprijs, heb hem zelf vanuit Canada laten overkomen, 42€ inclusief verzendingskosten was het, blij dat ik niet gewacht heb :)

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Mensen, als je via GCShop besteld, hoe wordt dat dan bezorgd? Wordt dat gewoon in de brievenbus gedaan of moet je dat persoonlijk aannemen? Want op 14 mei is er overdag niemand thuis hier. :eek:

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Je krijgt het spel dan gewoon in een bubbeltjes envelop in de brievenbus. Dus geen zorgen als er niemand thuis is :)

5. Towel

Towel Guest

Ik heb het spel 3 dagen terug uitgespeeld:'-( , en wat een topper is dit spel zeg. Zoals Mc Nappy al zei, kent het spel soms wel moeilijke stukjes. En dan heb ik het voornamelijk over de bosses die te vinden zijn in het spel. Maar op het internet is genoeg hulp te vinden over deze bosses. Het spel zit gewoon goed in elkaar en het upgrade systeem van de wapens is ook goed uitgewerkt.
    Ik heb er 28 uur over gedaan en dat is zeker mooi voor een adventure game. Iedereen moet dit dus checken!

6. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Aahh ik haat towel ofja ben er jaloers op had ik maar een import xbox!!!

7. Ajax

Ajax Guest

yoepi ik krijg ninja gaiden morgen

8. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand tot wanneer die pre-order geldig is?

9. deckzwabber

deckzwabber mooi

Leuk Bevonden:
    0
    nogal logisch he....tot 14mei natuurlijk want dan word het een gewone "order"

10. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ehh.. Kwam hij niet op 12 mei? Waar staat anders de 17e?

11. deckzwabber

deckzwabber mooi

Leuk Bevonden:
    0
    hoezo de 17de???? ik had 14mei van gcshop
    tenminste, dat stond in de factuur

12. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    foutje van mijn kant, moest 14 zijn. Maar op tothegame staat dat hij op 12 mei uitkomt, en met pre-order heb je 'm toch meestal op de dag v/d release?

13. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Op zich lijkt dit spel me wel leuk om te hebben en spelen, als het net zo mooi of mooier is dan DOA3 dan belooft het veel goeds. Ik ben echter ook een oude gamer met tijdgebrek (27) en raak vaak erg gefrustreerd over de moeilijkheidsgraad van een spel, vooral als dit betekent dat je steeds weer iets opnieuw moet doen omdat je niet kunt saven op een punt waar jij dat wil.

Ik heb ook Mortal Kombat op de Xbox, en ik kan echt niet al die moves en combo's onthouden (hoewel ze eigenlijk ook niet echt nodig zijn). Is het in NG ook zo dat je veel speciale moves moet onthouden? En hoe zit het met bv. puzzeltjes oplossen of moeten springen en precies ergens op uitkomen, dat vond ik in Tombraider op de PC altijd zo frustrerend. Daar had je een vervelend 3rd person en 3D perspectief, waar je (ik) vaak net mis sprong en weer helemaal van onderaf moest beginnen. Daar raak ik echt gefrustreerd van. Vooral als je dan weer een half uur bezig bent.

Is verder de besturing net zoals bij Oddworld, dat je dus de andere kant op moet gaan sturen als de camera draait?

Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  14. deckzwabber

deckzwabber mooi

Leuk Bevonden:
    0
    2 dagen maakt voor mij niet zo veel uit. dus we zullen zien maar tothegame moet je niet altijd geloven met CS op de xbox zeiden ze ook al dat ie een maand eerder uitkwam...

en bouncemeister...als je daar niet van houdt (geen willekeurige checkpoints, blablabla) dan kan je NG denk ik beter een keer even lenen en kijken hoe die is.

15. Mc Nappy

Mc Nappy Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Ninja Gaiden heb je per wapen een heel gama unieke moves die je KAN gebruiken, maar het is echt niet nodig al deze moves te kennen als je op normal speelt. Je moet gewoon enkele basisbewegingen onthouden (moet zelfs niet van alle wapens zijn, enkel van het "hoofdzwaard" is goed genoeg), en als je die kent (3/4 tal ofzo) dan kan je doorheen heel het spel komen. En gaande weg pik je waarschijnlijk toch weer een nieuwe move op etc.

De "puzzels" die je moet oplossen zijn allemaal relatief eenvoudig hoor, meestal gaat het erom dat je juiste sleutel of wat dan ook moet hebben om een bepaalde deur te openen, maar het is niet dat je dan eindeloos moet lopen zoeken ofzo, je verkent zoizo alle gebieden toch en die sleutels kom je automatisch dan tegen. De puzzelfs die iets meer denkwerk vereisen zijn ook allemaal logisch opgebouwd, en het is helemaal niet zo dat de oplossingen vergezocht zijn of moeilijk te vinden. Gewoon je gezond verstand erbij houden.

Wat die sprongen betreft, in al de chapters heb ik maar 1 enerverend stukje gevonden waar je allerlei sprongen achter elkaar moest doen. Ergens in de laatste levels moet je een puzzel oplossen en verschillende platformen naar de juiste plaats bewegen, en vervolgens moet je dan via al die platformen ergens geraken, door ook nog wall runs etc te gebruiken, en dat is echt het enige stukje dat kan irriteren, maar 't is niet zo dat je een hele weg opnieuw moet afleggen als je een sprong mist, het zijn maar wat platformen vlak boven de grond eigenlijk.

Wat die camera betreft: met de rechtertrigger kan je altijd je camera centreren achter het personage, en dat doe je na verloop van tijd bijna voortdurend automatisch, een erg simpele manier om steeds een ideaal overzicht te hebben dus.

16. Towel

Towel Guest

:D :p

Erg goed uitgelegd Mc Nappy! Maar je krijgt het wel lastig als je alleen met de dragon sword door het spel gaat. Sommige levelbosses vereizen een wat sneller wapen (vigorian flail) of de Daihilbro (ofzoiets). Soms werkt het camera niet mee en mis je weleens een sprong of dan gaat Ryu rotsen bewandelen of oplopen terwijl je dat niet wil. Dit kan een beetje frustratie veroorzaken maar dat is het waard. En de filmpjes door het spel heen zijn echt super mooi!
    Mc Nappy, als je trouwens later in het spel teruggaat naar die puzzle met die plateau's verschuiven, dan moet je tegen zo'n 100 rooie dino's vechten. Ben je wel even mee bezig maar is erg vet!

17. Mc Nappy

Mc Nappy Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    1
    zo heb je wel meer challenges in het spel hoor, als je bepaalde stukken "herbezoekt", worden dan uiteraard altijd beloond met speciale goodies :) heb er zo toch al wel een tiental gedaan denk ik in die stijl, een van de leukere was met die grote pissebedden-achtige wezens in aquaduct, daar kan je makkelijk 100+combo's scores :D

1 persoon vindt dit leuk.
  18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hier kun je nog een keer het stukje over Ninja Gaiden in Gammo zien

19. Towel

Towel Guest

Die was inderdaad ook leuk ja. Soms lastig dat ze ze laag op de grond zitten, maar die stroom ninpo is hierbij erg handig.
    Te makkelijk word het op het einde als je tegen die vissen moet. Daar komen zoveel rode essences vanaf dat je kan blijven ninpo'en:)

20. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat vinden jullie eigenlijk van de controls? Op sommige filmpjes ziet het er allemaal zo gemakkelijk uit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina