Ubisoft komt met haar eigen Nintendogs
Na Nintendo met Nintendogs op de Nintendo Dual Screen (DS) komt ontwikkelaar en uitgever Ubisoft met 'Dogz'. Dit spel zal echter op de Game Boy Advance (GBA) verschijnen.
In het spel staat het opvoeden en verzorgen van je hond centraal. Het spel bevat 49 honden uit achttien rassen. Je zult je gekozen hond moeten voeren, uitlaten en wassen. Natuurlijk zul je ook met hem moeten spelen. Je kunt twee Game Boy Advance-systemen met Dogz aan elkaar linken zodat je hond kan spelen met een andere hond. Daarnaast bevat het spel een aantal minigames zoals 'Run Puppy Run!', 'Puppy Reversi' en 'Puppy Quiz'.
Dogz zal in november 2005 wereldwijd met uitzondering van Japan verschijnen voor de Game Boy Advance.
bron:www.insidegamer.nl
Ik vind dit echt een zielige aktie. Nintendo heeft een origineel spel ontwikkeld en binnen de kortste keren komt een andere ontwikkelaar met eenzelfde soort spel, weliswaar voor de GBA maar toch.
Nintendogs is in Japan en Amerika (in Europa is de verkoop pas een week aan de gang, maar het ziet er naar uit dat Nintendogs ook hier een groot succes word) een zeer groot succes en Ubisoft wil daar volgens mij gewoon een graantje van meepikken.
Maar, dat zal je helaas altijd blijven houden.
DS voert de Charts aan
Dat de DS het goed doet in Japan moge duidelijk zijn, maar zó duidelijk als we het je in dit artikel brengen waarschijnlijk nog niet...
Nintendo doet het op het moment aardig goed met de Nintendo DS. In Japan loopt de handheld ver voor op haar concurrent, in Amerika doet 'ie het allemaal wat minder en in Europa is de voorsprong nog steeds aanwezig.
Nu hebben we een overzicht uit de Famitsu van de totale verkopen van de DS, PSP, Micro en PS2 van september in Japan, en hieruit wordt toch wel duidelijk hoe ver Nintendo voor begint te lopen. Het is nog geen jaar na de release van beide handhelds, dus alles kan nog gebeuren, maar een sterke marktpositie zit er voor Nintendo zeker weten in.
Nintendo DS: 240.000
Game Boy Micro: 200.000
PlayStation Portable: 140.000
PlayStation2: 100.000
bron: www.m-gaming.nl
Ik had persoonlijk niet verwacht dat Nintendo in Japan zo'n grote voorsprong zouden hebben.
Japanners zijn nogal gek op gadgets ed. en daarom verbaast het me dat de PSP behoorlijk ver achter ligt, ook omdat Sony Playstation zo populair is in Japan.
De Game Boy Micro heeft zelfs nog meer verkocht dan de PSP.
Laatst bewerkt: 11 okt 2005