1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo DS - Deel 3

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 28 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ubisoft komt met haar eigen Nintendogs

    Na Nintendo met Nintendogs op de Nintendo Dual Screen (DS) komt ontwikkelaar en uitgever Ubisoft met 'Dogz'. Dit spel zal echter op de Game Boy Advance (GBA) verschijnen.

    In het spel staat het opvoeden en verzorgen van je hond centraal. Het spel bevat 49 honden uit achttien rassen. Je zult je gekozen hond moeten voeren, uitlaten en wassen. Natuurlijk zul je ook met hem moeten spelen. Je kunt twee Game Boy Advance-systemen met Dogz aan elkaar linken zodat je hond kan spelen met een andere hond. Daarnaast bevat het spel een aantal minigames zoals 'Run Puppy Run!', 'Puppy Reversi' en 'Puppy Quiz'.

    Dogz zal in november 2005 wereldwijd met uitzondering van Japan verschijnen voor de Game Boy Advance.

    bron:www.insidegamer.nl

    Ik vind dit echt een zielige aktie. Nintendo heeft een origineel spel ontwikkeld en binnen de kortste keren komt een andere ontwikkelaar met eenzelfde soort spel, weliswaar voor de GBA maar toch.
    Nintendogs is in Japan en Amerika (in Europa is de verkoop pas een week aan de gang, maar het ziet er naar uit dat Nintendogs ook hier een groot succes word) een zeer groot succes en Ubisoft wil daar volgens mij gewoon een graantje van meepikken.
    Maar, dat zal je helaas altijd blijven houden.

    DS voert de Charts aan

    Dat de DS het goed doet in Japan moge duidelijk zijn, maar zó duidelijk als we het je in dit artikel brengen waarschijnlijk nog niet...

    Nintendo doet het op het moment aardig goed met de Nintendo DS. In Japan loopt de handheld ver voor op haar concurrent, in Amerika doet 'ie het allemaal wat minder en in Europa is de voorsprong nog steeds aanwezig.

    Nu hebben we een overzicht uit de Famitsu van de totale verkopen van de DS, PSP, Micro en PS2 van september in Japan, en hieruit wordt toch wel duidelijk hoe ver Nintendo voor begint te lopen. Het is nog geen jaar na de release van beide handhelds, dus alles kan nog gebeuren, maar een sterke marktpositie zit er voor Nintendo zeker weten in.


    Nintendo DS: 240.000

    Game Boy Micro: 200.000

    PlayStation Portable: 140.000

    PlayStation2: 100.000

    bron: www.m-gaming.nl

    Ik had persoonlijk niet verwacht dat Nintendo in Japan zo'n grote voorsprong zouden hebben.
    Japanners zijn nogal gek op gadgets ed. en daarom verbaast het me dat de PSP behoorlijk ver achter ligt, ook omdat Sony Playstation zo populair is in Japan.
    De Game Boy Micro heeft zelfs nog meer verkocht dan de PSP.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  2. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen bij Advance Wars. Het is maar 2 keer gebeurd, maar toch. Hopen dat ik er niet al te vaak meer last van ga krijgen.
     
  3. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu mn DS. (heel de dag maar boeie XD)
    En blauw is gewoon mooi blauw. :)

    Maar nu heb ik nóg 1 vraagje(ja nog 1 ;) ): een maat van mij heeft ook een DS en die woont in de rij achter mijn huis, dus wij dachten...kunnen we picto chat doen 's avonds ofzo.
    Nu hadden we het geprobeert en hij doet het alleen als ik uit mn kamers raam ga hangen(zolder) en hij bij hun achterop de plaats gaat staan.
    Nu is mn vraag... is er een manier om het WiFi signaal verder te laten gaan? door bijvoorbeeld een attenne van een draat te maken oid?
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ten eerste, gave aankoop, veel plezier ermee! :cool:

    Ten tweede, voor zover ik weet kun je dat signaal niet versterken (ik weet het niet 100% zeker). De maximum afstand voor de wifi functie van de DS is 30 meter. Denk dat je net buiten die 30 meter valt dan.

    Misschien dat andere mensen weten of je het wifi signaal van de DS kan versterken?
     
  5. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Welk spel heb je erbij genomen? Nintendogs Paket? :)
     
  6. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien dat je het met een draadloze router kunt versterken? Maar zeker weten doe ik het niet.

    Advance Wars is nog steeds te gek :D Really getting the hang of it again :D Nu ook voor het eerste de Megatank tegengekomen. What a wimp! =P

    Verder vind ik het nog steeds jammer dat je missies in de story mode niet opnieuw kan spelen. Mis ik soms 2 puntjes voor een S rank en dan wil ik het gewoon even over doen!
     
  7. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Na vrijdag Nintendogs gekocht te hebben, vond ik het toch tegenvallen...'t is leuk voor een uurtje, daarna niet meer.

    Ik heb Nintendogs (labrador & friends) dus ook tegen Advance Wars geruild, en daar heb ik absoluut geen spijt van!

    Advance Wars! _O_
     
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Mij lijkt Nintendogs ook niet echt een spel wat mij lang kan boeien. Ik heb op dit moment alleen Super Mario 64 DS als enigste spel, en een paar gba games. Enigste DS spel waar ik tot nu toe echt op zit te popelen is Metroid Hunters, ik vond die demo zo vet. En straks ook nog lekker online :p.


    Ik heb me eigenlijk niet echt in andere DS games verdiept, maar ik vond bij de launch alleen Mario 64 DS leuk. De rest was naar mijn mening poep. :)

    Hoe is de nieuwe advance wars eigenlijk vergeleken met de GBA versies? Die heb ik helemaal blauw gespeeld namelijk en ik zit eigenlijk niet te wachten op een iets ander spel.
     
  9. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb net Advance Wars: DS genomen en heb net ff gespeeld en ik vind het zoo jammer dat het met de Touch Screen zo ruk is. Ik was net van plan om uhm morgen te gaan ruilen. Hmm ik zal vanavond ff lekker lang spelen.
    Ow is het mischien leuk om hier anders ff wat zelf gemaakte maps te plaatsen?
     
  10. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat pakket, en ik heb nintendogs + advance wars en ik vind ze allebij cool, ik speel niet nintendogs heel de dag want dan sta je voor lul :+ maar voor de rest is het wel een leuk spel
     
  11. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Gameplay is grotendeels gelijk gebleven. Er zijn weer wat nieuwe units (3 of 4 dacht ik) en je komt af en toe een gevecht op het bovenste scherm tegen die je al dan niet zelf kan spelen (anders doet de AI het). Spelen met het touch screen doen ik eigenlijk bijna niet. Ik pak wel steeds mijn stylus erbij, maar ik blijf toch terug grijpen op de analoge controle. Verder is het gewoon een vette game. De tag powers zijn erg interessant om te gebruiken (eindelijk zoals ik het in deel 2 al wou zien!) en de CO's zijn weer interessant. Zeker een aanrader!

    @ HaloTrooperNL... Dat is zeker wel een leuk idee!!!
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Was te verwachten, maar toch:

    Nintendogs een succes in Europa

    Nintendo heeft bekend gemaakt dat zij in het eerste weekend dat Nintendogs op de Europese markt verkrijgbaar is meer dan 160.000 exemplaren hebben verkocht. Samen met de prijsdaling van de Nintendo Dual Screen naar 129,95 euro zorgde het spel er voor dat de verkoop van de NDS met 400% steeg.

    In totaal is Nintendogs wereldwijd meer dan 1,5 miljoen keer verkocht.

    www.insidegamer.nl

    Import versie Animal Crossing: WW online te spelen

    Hoewel Animal Crossing: Wild World hier nog wel eventjes op zich laat wachten, is er alvast nieuws bekend geworden die de toekomstige bezitters van de Amerikaanse import versie zal interesseren. Bezitters van de Amerikaanse versie van de game zullen ook in Nederland of welk ander land gebruik kunnen maken van Nintendo’s online WiFi netwerk.

    Dit maakt dat ook hier met 4 mensen tegelijk gespeeld kan worden in dezelfde game. En hoewel de game veel lijkt op de Gamecube versie, zal er ook in deze DS game vol op gebruik worden gemaakt van de dual- en touchscreen. Als het goed is zal de game in de VS op 4 december uiktomen. Wij zijn het eerste kwartaal van 2006 aan de beurt.

    www.gamer.nl
     
  13. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraagje: Kan je met Advance Wars DS maar 3 zelfgemaakte maps opslaan?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
  15. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd erg mooie screenshots. Of het spel wat wordt is natuurlijk iets anders. Ik zal de screens wel even hier posten. (voor de luie mensen onder ons die de link niet willen afgaan :))

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En kingkong op de ds, ook niet slecht ;):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Check btw ook de nieuwste kleur ds:
    [​IMG]

    Ik vind het eigenlijk altijd wel een beetje naai als Nintendo met speciale varianten op de markt komt van hun produkten. Dan heb jij als trouwe fan het ding allang in huis, komen ze weer aan met een nieuwere variant. Gelukkig vind ik de zilvere ds nog steeds de mooiste variant, die andere kleuren lijken allemaal wat meer op speelgoed als je het mij vraagt. :9
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Nog ff over die game van die screens:

    "Ash is een nieuwe Action-RPG in de maak bij het vrij onbekende Mistwalker."

    Mistwalker is toch de studio van de geestelijk vader van Final Fantasy die nu ook twee games voor de Xbox 360 in de maak heeft?
    Als dat het geval is ga ik zeker op deze game letten, want dan kan ie nog cool worden.
     
  17. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Fifa 06: 8,1 -IGN
    dat worden denk ik 2 games in november voor mij (Advanced Wars en Fifa, Mario Kart begin december)

    en een schitterende quote uit de review:

    ''What a shame for the American population that the best sports game on the Nintendo DS had to be soccer. Sorry, we yanks are just pigheaded that way.''



    Wellicht kunnen wij het spel dus nog wat hoger waarderen :) Amerikanen zijn nou eenmaal niet van het voetbal.

    Oja, en deze versie van het spel heeft géén last van framedrops :p
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  18. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Die nieuwe kleur DS is zeker wel mooi... Ik hoop eigenlijk dat Nintendo nog wat overig plastic van het apparaat afsnijdt zodat 'ie wat kleiner wordt. Spuit er dan nog een mooi kleurtje over en ik ga serieus nadenken over de aankoop!
     
  19. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet, nee ik weet bijna zeker, dat nintendo niet een stukje van de ds gaat afsnijden. Denk je nou echt dat ze het design ineens anders gaan maken? Of dat ze er zomaar eens stuk vanaf kunnen halen? :{
     
  20. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik weet niet of het je opgevallen is (of ik moet de enige zijn), maar er zit zoveel plastic aan, er kan makkelijk wat vanaf! Tenminste dat denk/vind ik. Want de GBA is nu ook al 2 keer veranderd. Laat ze nu maar wat aan de DS doen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina