Nintendo DS en Sony PSP onthuld!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 11 mei 2004.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Laat maar komen.
    Vind ze er beide wel goed uitzien, maarja, een handheld is niets zonder de games.

Dus die wil ik eerst wel eens zien. :cool:

Edit : Laat ik nu net een paar screens van de nieuwe Metal Gear Solid : Acid vinden, hier.

Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo hallo zeg!!!!!!!!! Dit ziet er wel heeeeel erg mooi uit!!! Het is onderhand mooier dan MGS Sons of Liberty op de PS2!!! Hulde aan Sony!
    Nou begin ik toch wel heel erg te twijfelen! De DS heeft wel meer functies en veel gave Nintendo games, maar de PSP heeft ook goede games en veel betere graphics.
    Weet iemand misschien de verwachte prijzen van beide apparaten?

3. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    ik denk dat de online mogelijkheden van de ds een reden zijn om voor de ds te kiezen ipv de psp.

ik heb wel interesse in enkele n64 poorts, en een online mario kart :)

4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik houd niet van hnadhelds, maar als ik de psp zo zie... Ben benieuwd:)

5. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    lees eens een paar posts terug :+ daar schreef ik: PSP 250 euro en DS 150 euro (verwachte prijzen he, Sony heeft gezegd tussen 200-300 euro)

6. Xelif

Xelif I'm born to be me

Leuk Bevonden:
    0
    mij gaat het niet echt om de looks en als ik ps2 spellen wil spelen koop ik wel een ps2 maar die nintendo DS ziet er strak uit en dat mobielgamen lijkt me echt een sweette optie. Denk dat de NDS zeker gaat winnen van de psp.

Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  7. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk kies ik toch voor DS als ik een nieuwe handheld zou kopen, want ook al heeft de psp meer functies heb ik toch het gevoel dat de DS echt voor de 'gamers' is en sony's psp meer voor de 'massa'.
    Een leuke column over dit onderwerp:
    Column: De N-GAGE gaat het maken

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    PictoChat: Up to 16 players (two in the E3 demo version) can use the wireless functions to link together and exchange instant messages or drawings. The bottom screen shows a standard keyboard, while instant messages from other users appear in the top screen. Players can type text messages using the keyboard, use the stylus to send messages in their own handwriting or simply draw and transmit a picture. If another user sends a picture, the recipient can modify it and send it back. Play a game of wireless virtual hangman or send covert messages to other users.

[​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]

Grappige spelletje :+
    Zou leuk zijn als ze bij elk spel een toetsenbord in het 2e schermpje, handiger als telkens met de pijltjestoetsen een letter kiezen.

9. Xelif

Xelif I'm born to be me

Leuk Bevonden:
    0
    zit toch een touch screen op de ds kan je toch gewoon op de toetsen drukken op het scherm

Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  10. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan me niet voorstellen dat gamers op dit soort crap zitten te wachten

11. X-Sarbon

X-Sarbon ..::de-Meester::..

Leuk Bevonden:
    0
    En waarom niet???
    nog nooit mario party gespeeld ??? dit is dan wel een andere game als mario party maar hoort thuis in de genre party games en geloof mij maar dat dit dikke pret is als je dit met wat vrienden speelt

plus het zijn games voor alle doelgroepen dat jij daar niet van houdt kan zijn zat mensen die dat geweldig vinden.

kijk er komen zat wredere games naar de DS maar dit soort games verkoopt
    zeker in japan

12. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
  13. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Die Nintendo DS is wel erg groot :eek:
    Ik denk dat als ik een Handheld haal is het de PSP, super grafics en super games! Daar kotm ook nog bij dat dat ik niet echt van Nintendo games hou :)

Edit//
    Nog iets, ik zie het nut van die 2 schermen echt niet in :confused:

Laatst bewerkt: 14 mei 2004
  14. X-Sarbon

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het nut dus wel
    platte grond op de ene game op de andere
    stel je nu eens voor dat metal gear op de ds zou zijn......
    vanboven alle items etc
    van onder het speel veld

dus niet meer zo een volgeperst scherm ideaal toch?

15. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Tja maar ik heb leiver de kleine mooie PSP dan die grote joekel van een N. DS :)

16. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Geloof dat ze allebei wat aan de grote kant zijn. :cool:

Maar wat me in dat filmpje wel opviel, in Metroid Hunters werd er d.m.v. een pen geschoten. Dat lijkt me dus wel weer bijzonder klote. Neem aan dat je ook normaal kan schieten d.m.v. knopjes.

17. X-Sarbon

Leuk Bevonden:
    0
    ja je kan ook door middel van knopjes schieten :)

kan beide heb ik op een ander filmpje gezien

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    PSP is ook niet de kleinste hoor :{.

Ik ga voor allebei. Maar als eerste de DS. Vanwege het nieuwe Double Screen concept wat me zeer vermakelijk lijkt. De games passen gewoon beter bij een handheld, imo. Ook zou ik nu geen game kunnen zeggen waarvoor ik de PSP zou kopen. (Ben niet 'opgegroeid' met een playstation :x)

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nintendo's Perrin Kaplan heeft in een interview met CubeIGN een aantal interssante uitspraken gedaan.

Zo zal de uiteindelijke versie van de DS verschillen van de versie die op de E3 getoond werd. Wat er precies anders zal zijn wil Kaplan nog niet kwijt.

De draadloze internetfunctie van de DS zal gratis zijn. De speler zal dus geen kosten hoeven te betalen voor het spelen via Nintendo's netwerk. Nintendo is principieel tegen het vragen van geld voor online services.

De levensduur van de DS batterij zal volgens Kaplan totaal verschillend zijn dan die van de PSP en vergelijkbaar met die van de Game Boy Advance SP. Kaplan snapt ook niet waarom Sony zegt dat de speelduur van de PSP tussen de twee en tien uur ligt. Dit zou volgens hem betekenen dat het apparaat er in sommige gevallen al na twee uur mee stopt.

bron: www.insidegamer.nl

Ja, je leest het goed, spelen via het netwerk van de DS is gratis!! En zo hoort het! Dit is toch samen met de prijs, de nintendo toppers en gratis online de reden dat ik op het moment meer met de DS heb dan met de PSP.
    Trouwens de PSP is pas speelbaar op de Tokyo Gameshow. De beelden die we nu op de E3 zien, zijn merendeel techdemo's.

20. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Goed nieuws @wouter xbox! Nu ben ik helemaal overtuigd.

Deel Deze Pagina