Nintendo DS en Sony PSP onthuld!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 11 mei 2004.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Zeker goed nieuws, nu begin ik toch te twijfelen om een handheld te halen :eek: Hoewel ik wel eerst wil weten hoe het bereik ligt van de DS, lag-gevoelig en b.v. wat er gebeurt met stats bij een spel als de verbinding wegvalt. Gratis is goed maar kwaliteit gaat bij mij voor.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nog een stukje over de multiplayer:

De Nintendo DS heeft features waar we alleen van konden dromen. En eentje hiervan is het draadloos gamesharing waarbij het zonder probleem kan, mits de game het ondersteunt, om met iemand anders te spelen terwijl alleen jij of je medespeler het spel heeft.

Je kent het vast al van de GBA. Soms is 1 game genoeg om even lekker de multiplay optie te gebruiken om tegen of met elkaar te spelen. De Nintendo DS maakt deze functie nu nog aantrekkelijker door het zogenaamde wireless gamesharing.

Bij sommige spellen voldoet 1 cartridge en je zend de data naar je maatje zodat hij/zij zonder dat deze de game heeft toch tegen of met jou het spel kan spelen. Dit opent perspectieven als je dat doortrekt naar het wereldwijd kunnen spelen.

Naast de zeer uitgebreide specs is deze functie er eentje die het geheel nog leuker maakt, zeker wanneer je iemand omnverwachts wil uitdagen voor een rondje pokemon. De DS wordt met de minuut aantrekkelijker.

bron: www.dgs-online.nl

En ook nog wat nieuwe foto's van de DS:

Kijk hier voor twee hele strakke filmpjes:
    HTML:
    http://www.dgs-online.nl/news_display.asp?id=13688
    Btw, vlak voor het einde bij het 2e filmpje kan je alvast een glimp opvangen van Sonic op de DS.
    Bij Metroid Prime Hunters, laten ze heel goed de mogelijkheden van het touchscreen zien. Echt geweldig dit _O_

Laatst bewerkt: 14 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Graphics my ass, de mogelijkheden van de DS doen de PSP echt wel de das om. Dat game-sharing gedoe + de aantrekkelijkere prijs in vergelijking met de PSP zal vool meer meer mensen de doorslag geven bij een keuze tussen deze 2.

4. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Die psp ziet er egt niet uit...
    hebben ze daar niet gehoord van styling ofzo? zon vierkant ding(ze weten toch dat de gc niet goed verkocht?)
    en wat dioga zei, ik denk dat mensen niet zitten te wachten om een film te kijken op hun psp (waarom zou je dat doen?), die mp3 functie is cker wel beter, maar de double screen richt zich meer op het spelen, om dat leuker te maken

5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    ik ga ook voor de ds, wordt er steeds enthousiaster over!

lekker mario karten met 16 man, en nog gratis ook :)

ik denk dat voorlopig de handheld markt stevig in de handen van nintendo blijft

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik de PSP boven de DS prefereer zal ik het zeker niet laten om ze allebei te kopen als ze hun beloftes kunnen waarmaken. En welke de grootste wordt boeit me eerlijk gezegt niet zo, ik zie niet in waarom er voor beiden niet genoeg plaats zou zijn in de handheldmarkt. Ze delen hem maar gewoon netjes :cool: Er is echter wel al een tijdje het gerucht dat de Final Fantasy 7 : Advent Children film mogelijk (of iig misschien tijdelijk) exclusief voor de PSP zou worden uitgebracht. Als ze die samen in een pakket gaan uitbrengen dan zou dat wel eens goed kunnen gaan uitpakken in de verkoop denk ik.

7. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ooh, wat moet ik kiezen. De PSP of de DS? Ik heb gehoord dat de PSP ook een onlinefunctie heeft maar je moet er iets voor bij kopen (net als bij de ps2- de netwerkadapter). Online gamen zal ook wel gratis zijn (PS2 is ook gratis) dus de DS kiezen omdat die gratis multiplayer heeft ( _O_ zo hoort het!) vind ik een slecht argument. Tenzij de PSP geen (gratis) online functie heeft want het online gebeuren is nog niet bevestigd.

Ik denk dat ik toch voor de PSP ga, natuurlijk zal ik eerst luisteren naar de kritieken van de pers.

8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    En een DS'je voor mij ook, ik vind de houding van Sony bijzonder arrogant deze E3. Ze roepen wel dat ze in alles de beste en het vetse zijn maar dat heeft wel de consequenties dat de handehled niet zo lang meegaat qua batterijen (en je koopt toch een handheld voor langdurig mobiel gebruik) en te duur wordt.
    Bovendien heeft niemand een PSP nog in werking gezien tot nu toe, erg matig van Sony, vooral als het product eind dit jaar in de schappen wil hebben.

Wel moet de DS met goede vernieuwende games komen om het gebrek aan rekenkracht te compenseren, ports van Mario 64 gaan er bij mij dus niet in want die heb ik al zo vaak gespeeld.

Edit:/Bovendien lijkt de DS me gewoon iets praktischer qua multiplayer (Bluetooth LAN en WiFi).
    Wat mij trouwens echt het einde lijkt is een Advance Wars achtige game die gebruik maakt van de twee schermen van de DS. Gaaf. Heeft de DS eigenlijk wel L en R knoppen?

Overigens snap ik niet hoe Nintendo kan zeggen dat de DS NIET ipv. de GBA (SP) komt, wie wil nou een GBA als je de DS kan kopen :9 Behalve voor Advance Wars 1 & 2 natuurlijk.....

Laatst bewerkt: 14 mei 2004
  9. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    http://psp.ign.com/articles/514/514135p1.html

^^hij is dus wel werkend te zien 8)

10. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap idd het verhaal van nintendo ook niet helemaal van het DS en GBA gebeuren. want ze zeggen dat de DS niet voor dezelfde markt is als de GBA maar ondertussen doen ze er wel een gba slot in voor gba games :confused:

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Ik zat zo na te denken en video van DS te bekijken maar vraagje. Misschien weet iemand het. Op filmpje van de Ds word DS vastgeklempt op standaard en hoef je em zelf niet vast te houden. Nu kan je mooi 1 hand voor links gebruiken om te richten en rechts met dat pennetje te gebruiken. Maar wat nu als dat ding uitkomt. Dan zal je toch 2 handen nodig hebben om de DS vast te houden? Of niet dan, hoe in de hel moet je dan dat pennetje gebruiken? Ja je zou de DS in 1 hand kunnen houden met je linker hand, maar je moet ook met links knopjes indrukken dus ik denk niet dat dat gaat werken. Euh weet iemand hoe dit moet? 8)

12. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9

Deel Deze Pagina