Ik heb um hier liggen en als Resident Evil fan kan ik hem zeker wel waarderen
Je kunt kiezen tussen Classic Mode en Rebirth Mode als je het spel gaat spelen. Die eerste is gewoon een exacte poort van de PS1 versie, en aan de tweede is wat meer actie toegevoegd evenals wat nieuwe puzzels en heeft je stylus echt een functie gekregen. Denk aan het gebruiken van je stylus als mes om in bepaalde scenes zombies e.d. vanuit first-person view te moeten neerslashen, erg leuk gedaan vind ik
Wel oppassen dat je niet te fanatiek aan het slashen gaat, want voor je het weet heb je krassen op je Touch Screen
Nee maar dat is ook niet nodig, want het scherpje is gevoelig genoeg en reageert prima op zachte bewegingen. Enkele puzzels dien je ook met je stylus op te lossen, en je kunt alles in je Status scherm ook met de stylus doen (herbs combineren e.d.).
De controls heb ik persoonlijk totaal geen problemen mee, maar dat heb ik nooit gehad in die serie dus daar kan het verschil in zitten. Verder is het gewoon in principe RE1 van de PS1, maar dan met wat leuke aanpassinkjes voor de DS. Als je RE een beetje kunt waarderen heb je hieraan voor 20 euro echt geen miskoop, zeker niet omdat RE1 nog steeds als een van de beste spellen uit de serie wordt gezien. En nu kun je hem altijd en overal spelen, how cool is that ?
Klik om te vergroten...