1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Nintendo DS

Discussie in 'Games' gestart door VliegtuigNL, 26 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Oke omdat ik nu ff de tijd heb...ik heb helemaal niks tegen de nintendo DS, alleen tegen dat movieplayer, niet die play-yan maar die oude versie.
    (ik weet dat je een liefhebber van NDS bent).

*Dit heeft dus niks met anti-nds te maken whatsoever alleen met dat movieplayer ding (vanwege de gevoelige liefhebbers van Nintendo producten)*

Ik had dus een NDS gekocht heel blij natuurlijk, maar ik had nog geen mp3 speler. Dus ik dacht laat me dat movieplayer (die oude versie / rode kleur) van lik-sang aanschaffen.

Ik ontvang dat ding dus, ziet er leuk uit etc. Gewoon een stuk vierkant plastic
    ding, als je hem in je NDS of GBA sp steekt. Steekt ongeveer 1,5 CM uit je onderkant. Dus gaat niet meer in je speciale gameboy tasje passen. Minpunt dus.

Je moet dus wel een CF reader & writer hebben anders kan je er niks mee. Dus ik heb dat ook gekocht, + een CF card van 512MB. Ten eerste als je een mp3 op je NDS/GBA wil luisteren, moet je hem omzetten naar .GBS formaat. Het omzetten is zo gedaan, maar als je veel (stuk of 10?) liedjes, op een CF card zet. Gaat het scrollen van nummers erg langzaam, en niet heel de titel + zanger/band kan je lezen. Dus heb je bijvoorbeeld veel nummers van dezelfde band/zanger dan moet je dat dus afkorten om de verschillende nummers van elkaar af te scheiden. Eenmaal gedaan, kan je gewoon favoriete nummers luisteren. Probleem is alleen dat NDS/GBA de geluiden 8:1 Stereo eigenlijk hetzelfde is als mono 11:1, ook de Bass geluiden kraken omdat de soundchip geen lagere frequentie kan zenden. En dat is erg hinderlijk, want het geluidskwaliteit is dan stuk minder want niet plezierig is om te luisteren. Je kan het beetje vergelijken als een GSM op handsfree mode zit te luisteren. Niet zuiver dus. Was een tegenvaller dus, maar nu wou ik dus de videofunctie uitproberen. Divx van 700MB past makkelijk, alleen het probleem is dat de converter bijgeleverd. Vanuit Mpeg converteert naar .GBS formaat. Dus je moet je divx omzetten naar mpeg-1 of mpeg-2. Ik deed dat met behulp van Tmpeng (bekend videoconverter), eenmaal gedaan kan je via je .gbs converter programma omzetten, wat bij een file van 700MB, ongeveer 1,5 uur/ 2uur duurt...het gaat per frame converteren dus kan je wel verwachten dat het nogal lang gaat duren.
    Bij het converteren kan je ervoor kiezen wat je wilt, er staan preset settings, low medium en high. Helaas is high een leuke preset setting, maar het is te hoge setting voor NDS/GBA, zodra je een film van High settting heb geconvert, heb je een vrij strak beeld van het filmpje. Alleen het probleem is dat het afspelen van de video .gbs formaat teveel ram van de NDS/GBA gaat kosten dat het geluid gbs audio formaat, gaat haperen. En dat is nogal annoying, want je hoort steeds een tik erdoorheen. Dat is algemeen bekend, je kan dat lezen op de lik-sang forum. De enigste settings die enige videokwaliteit kan bieden is, de medium setting. Het geluid hapert niet, en het beeld is redelijk te doen, tijdens het afspelen zie je enige vertraging van de beelden maar het is nog vlot. Alleen de kleuren en bewegingen zie je enige pixels die vertragen, dus het is allemaal minder scherp. Het geluid hapert niet, maar je hebt dan een ander probleem. Op een gegeven moment loopt het geluid niet synchroom meer met het video beeld. Je hebt dan de schouderknoppen, waarmee je dan het geluid stream steeds een seconde naar voren of naar achteren kan trekken, maar je komt nooit precies terecht bij de tijd waar je moet zijn.
    Wat een ander minpunt is, is dat de movieplayer advance wel kan gebruiken voor de NDS, maar het beeld is verkleint. Het is oorspronkelijk gemaakt voor de GBA en dat schermpje heeft een resolutie van 270 x 140 (zoiets). En bij NDS zie je dus zwarte balken eromheen. Wat erg jammer is, het liefst zou je gewoon gebruik willen maken van het hele scherm.
    Hier geldt hetzelfde hoe meer filmpjes hoe trager je menu van je movieplayer. En uiteindelijk loopt die gewoon vast als je steen heen en weer scrollt. Ook hierbij geldt dat het geluid tijdens het filmkijken van minder kwaliteit is. Het is niet zuiver en het kraakt.
    Ik heb bij de settings van de movieplayer niet alleen de presets gebruikt, maar ik heb ook handmatig geprobeert om de beste setting te vinden, maar uiteindelijk komt je toch op de medium settings te terecht, want als je echt gewoon goed en scherp beeld wil hebben op je NDS, dan gaat geluid dus haperen en tikken. De geluidsstream is ook apart van de videostream, dus als je een mpeg filmpje hebt, krijg je d us 2 bestanden 1 voor de audio 1 voor de film.
    Al met al, was het dus niet echt een gebruiksvriendelijk apparaatje en zitten er een nog een hoop fouten in. Het is vooral jammer dat het aan kwaliteiten mist. Tenzij je het echt niet boeit dat het geluid niet zuiver is, klinkt als een handsfree telefoon, en dat het beeld van de filmpjes verkleind is. En erg blurry is, dan is het gadget voor jou. Je moet ook niet vergeten dat bij lik-sang er wel degelijk gecensureerd wordt, dus die reviews die je onder leest. Dat zijn NIET alle reviews die opgegeven zijn.
    Ik heb dus het apparaat getest met een oortelefoon van goeie kwaliteit en ook gewoon via de speakers van de NDS.
    ik hoop dat je wat hebt aan deze info. :D

Laatst bewerkt: 25 jan 2005
  2. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mnij heb je ook wel een paar dingetjes fout gedaan..
    Ik neem aan dat dat apparaat dit niet zo hoort te doen maarjah kut apparaat dus.. mischien isn die van Nintendo beter..

3. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb echt alles geprobeerd, en ook eens nagevraagd bij andere movieplayer bezitters, en die hadden hetzelfde ''probleem''. Maar iedereen gebruikte dus gewoon medium settings voor de filmpjes. Maar anyway het scherm vind ik persoonlijk toch te klein zoiezo niet fijn genoeg om naar te kijken. Maarja dat is uiteraard persoonlijk.

4. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    "In the meantime, however, there's been rumblings at Nintendo that indicate that the company will finally unwrap its DS online plans very very soon. As it goes, Nintendo left the keys to the WiFi car in the hands of the third-party developers, but the third-party developers didn't want to drive it without Nintendo making the engine. So, as a result, if we've been hearing things correctly, Nintendo will finally and very, very soon, reveal its own "Xbox Live" like service for developers to adopt. And the first game out of Nintendo to use this service will be one of those massively killer Nintendo brands that people have been wanting to play online for years..."

Een geruchtje_O_
    http://www.insidegamer.nl/content.php?id=4896

5. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zal wel SSBM of mario kart zijn (de laatste lijkt me het meest logisch)

6. jerz

jerz JerZ

Leuk Bevonden:
    0
    SSB:DS online zou echt gewoon te mooi zijn:D!

7. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Pokemon MMORPG }:]

8. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Teh Zelda :p zou mooi zijn

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hier wat plaatjes van NFSU op de DS. Het ziet er een stuk beter uit dan ik had verwacht, in ieder geval al een behoorlijk stuk beter dan Ridge Racer DS. Maar Asphalt Urban GT ziet er toch nog beter ik uit.
    Ik denk dat ik bij de launch Mario 64 DS en Asphalt Urban GT koop, maar morgen word alles pas bekend gemaakt (prijs, releasedate en launchgames) dus misschien dat het andere titels worden. Mario 64 DS koop ik er zowiezo bij.

Weet iemand waar ik het beste goede kwaliteit filmpjes van DS games kan downloaden?

Laatst bewerkt: 26 jan 2005
  10. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Wat gebruiken ze dat 2e scherm toch weer voor super innovatieve dingen. 1 plattegrond bij een race game. Joepie, daar kijk ik nu ook altijd naar bij racegames en aan de screens te zien is het ook verschrikkelijk moeilijk om de juiste weg te vinden(3m hoge geel/zwarte vangrail). Alleen bij GTA zou zoiets nog nuttig zijn, maar die gaat er toch niet komen op de DS.

11. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Het word ook gebruikt om Boost ofzo en om tekeningen te maken voor op je auto..

12. Erik_

Erik_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    De DS zal 149,95 euro gaan kosten en op 11 Maart is het zover dan komt ie hier in Europa!
    De demo van Metroid Prime Hunters zal ook er bij in zitten.
    De games zullen tussen de 29,95 en 39,95 euro gaan kosten.
    Deze games zullen iniedergeval bij de Launch zijn:

-Asphalt GT
    -Mr. Driller : Drill Spirits
    -Pokémon Dash
    -Polarium
    -Robots
    -Project Rub
    -Rayman DS
    -Spider-Man 2
    -Sprung
    -Super Mario 64 DS
    -Tiger Woods
    -The URBZ
    -Wario Ware Touched!
    -Zoo Keeper
    -Metroid Prime Hunters demo

En het eerste echte online spel is ook aangekondigd!
    Mario Kart DS!

http://www.jeux-france.com/news8102_conference-nintendo.html

Laatst bewerkt: 27 jan 2005
  14. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    das nog eens goed nieuws:+
    en lekker goedkope games voor een betaalbare handheld, deze moet ik halen:D

15. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    En de DS is goedkoop én de Spellen :eek:

16. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
  17. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Al gezien inderdaad zeer strak, ik zou dit spel toch graag hebben.

18. dsfan

dsfan geen woorden voor...

Leuk Bevonden:
    0
    Persbericht van nintendo site

[​IMG] DE NINTENDO DS WORDT OP 11 MAART GELANCEERD IN EUROPA VOOR 149,99 EURO

27 Januari 2005 – Nintendo DS zal de manier veranderen waarop mensen videogames spelen. Dankzij een hele reeks nieuwe functies, zoals het Touch Screen, ingebouwde microfoon en draadloze communicatie, kunnen games bestuurd worden door aanrakingen en stemcommando’s. Daarbij verschijnt de actie op niet één, maar twee schermen. Vandaag maakte Nintendo tijdens een persconferentie in Parijs bekend dat deze innovatieve, nieuwe console in Europa verkrijgbaar zal zijn vanaf 11 maart, voor een verwachte verkoopprijs van ongeveer 149,99 Euro. Tegelijk met de Nintendo DS wordt een sterke line-up aan software gelanceerd. Inmiddels is de Nintendo DS uitzonderlijk goed ontvangen in de VS en Japan, waar inmiddels ruim 2,8 miljoen exemplaren zijn verkocht. In Europa wordt een vergelijkbaar succes verwacht."

Satoru Iwata, President van Nintendo Co., Ltd, zegt over de nieuwe portable console:

“Europa is een extreem belangrijke markt voor Nintendo en we zijn verheugd dat we de Europese lancering zo snel op de Amerikaanse kunnen laten volgen. We geloven dat de Nintendo DS de manier zal veranderen waarop mensen videogames spelen, en het blijft onze missie om deze spelervaring te verrijken. Nintendo DS is geschikt voor alle spelers, zowel voor ervaren spelers die een echte uitdaging verlangen, als voor beginnende spelers die iets toegankelijks willen om direct plezier aan te beleven.”
    Wederom zal Nintendo’s innovatie de manier waarop videogames worden gespeeld veranderen. De Nintendo DS combineert geavanceerde Touch Screen-technologie met adembenemende 3D-graphics, gehuld in een stijlvol zilverkleurig ontwerp. Het Touch Screen betrekt spelers dichter dan ooit bij de games die ze spelen, door deze op een directe, instinctieve manier bestuurbaar te maken. Na het openen van de DS worden spelers verwelkomd door niet één maar twee TFT-schermen, die elk maar liefst 260.000 kleuren in beeld kunnen brengen. Het onderste van deze twee schermen is aanrakingsgevoelig, wat betekent dat spelers niet alleen de gebruikelijke knoppen kunnen gebruiken om games te besturen, maar ook met de bijgeleverde stylus en vingerdopje direct op het scherm kunnen tikken en wrijven om bewegingen in spellen te maken.

In elke Nintendo DS is het gratis software-programma, PictoChat geïntegreerd. Hiermee kunnen spelers tekstboodschappen uitwisselen of zelfs tekeningen maken die draadloos verstuurd kunnen worden naar vrienden tot op een afstand van 30 meter. Als de slaapstand van de Nintendo DS is geactiveerd, zal deze weer actief worden als een andere DS in de omgeving een signaal verstuurt, zodat spelers contact kunnen maken om samen te chatten of games te spelen! Tijdelijk zal de Nintendo DS worden gebundeld met een speelbare demo van Metroid Prime Hunters: First Hunt.

Bij de Europese lancering zullen in totaal 15 games worden uitgebracht voor de Nintendo DS. Deze reeks sterke software-titels bestaat uit de games Super Mario 64 DS, Polarium, WarioWare Touched! en Pokémon Dash van Nintendo, aangevuld met fantastische games van de grootste speluitgevers ter wereld, waaronder Rayman DS (Ubisoft), Project Rub (SEGA), The URBZ: Sims in the City (EA) en Spider-Man 2 (Activision). Ondertussen wordt hard gewerkt aan 120 nieuwe games, dus gamers hoeven zich in 2005 geen moment te vervelen. Ook de batterij levert hierbij geen problemen op, deze houdt het na te zijn opgeladen maar liefst 10 uur vol.

Dankzij de revolutionaire, draadloze communicatiefunctie van de Nintendo DS, kunnen vrienden heel makkelijk met en tegen elkaar spelen. Tot 16 spelers kunnen tegelijkertijd met elkaar in contact komen via PictoChat, of multiplayer games spelen tot op een afstand van dertig meter. Wil je graag multiplayer-Mario spelen, maar beschik je slechts over een enkele Game Card? Geen nood! De draadloze communicatiefunctie maakt het zelfs mogelijk om met een hele groep spelers gebruik te maken van een enkele Game Card, dankzij de handige DS Download-optie.

De Nintendo DS is afgewerkt met stereoluidsprekers en een ingebouwde microfoon, waarmee de algemene spelervaring nog verder wordt verrijkt. Onder de introductietitels bevindt zich bijvoorbeeld het innovatieve Project Rub van Sega, waarin de microfoon op diverse manieren wordt gebruikt. Spelers moeten soms bijvoorbeeld tegen het scherm blazen om een uitdaging te voltooien.

De Nintendo DS is voorzien van twee openingen, één voor Nintendo DS-spellen en één voor Game Boy Advance-spellen. Dit betekent dat de Nintendo DS geschikt is om Game Boy Advance-spellen te spelen, waardoor meteen een assortiment van 550 titels beschikbaar komt, waaronder vele publieksfavorieten.

De Nintendo DS wordt in Europa gelanceerd op 11 maart 2005 voor een verwachte verkoopprijs van 149,99 Euro. De software zal een verwachte verkoopprijs krijgen van 39,99 Euro of 29,99 Euro, afhankelijk van de titel.

Specificaties:

Afmeting (gesloten): 14,87 cm breed, 8,47 cm lang, 2,89 cm dik

Bovenste scherm: Ingebouwde verlichting (backlit), TFT LCD-scherm (kleur) met een resolutie van 256 x 192 pixels (0,24 mm dot pitch). Weergave tot 260.000 kleuren.

Touch Screen: Gelijk aan bovenste scherm, maar tevens in staat om nauwkeurig aanrakingen te registreren.

Draadloze communicatie: IEEE 802.11 en Nintendo’s eigen formaat, draadloos bereik van tien tot dertig meter, afhankelijk van omstandigheden, bij bepaalde spellen de mogelijkheid om met diverse spelers gebruik te maken van slechts één DS Game Card.

Besturing: Touch Screen, ingebouwde microfoon voor stembesturing, actieknoppen A/B/X/Y, schouderknoppen L/R, Start-knop en Select-knop.

Ingang/uitgang: Openingen voor Nintendo DS Game Cards en Game Boy Advance-spelcassettes, aansluitpunten voor hoofdtelefoon en microfoon.

Andere kenmerken: Ingebouwde PictoChat-software waarmee 16 spelers tegelijk kunnen chatten, ingebouwde klok, datum, tijd en alarm.

CPU’s: Eén ARM9 en één ARM7

Geluid: Stereoluidsprekers voor virtueel surround-geluid, afhankelijk van de software.

Batterij: Lithium-ion batterij: vier uur opladen voor zes tot tien uur spelen (afhankelijk van gebruik) batterijbesparende slaapstand, AC-adapter.

Software-titels:

Super Mario 64 DS (Nintendo)

WarioWare Touched! (Nintendo)

Pokémon Dash (Nintendo)

Polarium (Nintendo)

Tiger Woods PGA Tour (EA)

The URBZ: Sims in the City (EA)

Spider-Man 2 (Activision)

Project Rub (SEGA)

Mr. DRILLER: Drill Spirits (Namco)

Rayman DS (Ubisoft)

Sprung: The Dating Game* (Gameloft/Ubisoft)

Zoo Keeper (Ignition)

Ping Pals (THQ)

Robots (Vivendi)

* In Europa zal Sprung: The Dating Game alleen beschikbaar zijn in Groot Brittanië, Nederland en Scandinavië.

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  19. dsfan

dsfan geen woorden voor...

Leuk Bevonden:
    0
    Promotieteam

[​IMG] Wanted: NINTENDO DS PROMOTEAM

Ben jij een hardcore Nintendo fan en kijk je al weken uit naar de lancering van de Nintendo DS? Dan hoef je misschien niet langer te wachten... Nintendo is namelijk op zoek naar enthousiaste gamers (j/m) voor het samenstellen van een Nintendo DS Promotieteam.

Heb je ervaring met promotiewerk én ben je beschikbaar in de periode van 14 februari t/m 31 maart 2005 (donderdag t/m zondag)?

Meld je dan nu aan voor het Nintendo DS Touch! Team.

Aanmelden heeft overigens alleen zin indien je voldoet aan de volgende eisen:

* Je bent tussen de 18 - 25 jaar (j/m).

* Je hebt langer dan een half jaar je rijbewijs en je kijkt niet op tegen (lang) reizen (binnen Nederland).

* Je bent technisch aangelegd, maar je bent geen Willie Wortel.

* Je bent een fanatieke gamer, maar dat is niet het enige wat je kan/doet.

* Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel en je kunt zelfstandig werken.

* Je bent een echte teamplayer en je kunt goed samenwerken.

* Je bent enthousiast Nintendo fan.

* Je bent niet verlegen, maar je hoeft ook niet zelf de show te stelen.

* Je komt na wat je belooft. Mensen kunnen op je bouwen.

* Je maakt af waar je aan begonnen bent.

Voldoe je aan deze eisen, meld je dan aan voor de screening bij MOVE! Zij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Vul op het inschrijfformulier achter je naam wel even NINTENDO DS Tour in.

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  20. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina