De DS, ik weet het niet. Natuurlijk, de mogelijkehden die de DS voor gameplay biedt zijn geweldig, tenminste in theorie... de spellen die er echt gebruik van maken zijn echter dun gezaaid en blijven dat ook, volgens mij. Ik vreees dat het 2e scherm niet meer dan ee nplek wordt voor de items en indicatoren e n de HUD. Nou... wat innovatief...
Verder denk ik niet dat bedrijven als EA en Ubisoft echt ten volle de unieke mogelijkheden van de DS gaan benutten. En dan de grafische kwaliteit: de games die ik nu heb gezien hebben mij nou niet echt overtuigd van de grafische kracht van dit speeltje. Natuurlijk is Metroid Prime best een mooie titel en een grote stap vooruit in vergelijking met de GBA, maar zó mooi is het ook nou weer niet. En zeker met multiplatform games komt de grafische tekortkoming duidelijk aan het licht: vergelijk Ridge Racer en Tiger Woods op de PSP eens met hun DS broertjes....
Natuurlijk is gameplay belangrijker dan graphics maar het oog wil tenslotte ook wat.. en zeker als je de doelstelling van Nintendo in acht neemt (de massa en ook de niet-gamers, veroveren) denk ik dat ze een fundamentele fout maken met de de graphics die wij nu krijgen aangeleverd.... hetzelfde verhaal geldt voor het design. Het uiterlijk van de PSP zal (functioneel of niet met zo'n groot scherm die snel onder de vieze vlekken komt) spreekt de meeste mensen gewoon veel meer aan...
Daarom ben ik bang dat de Nintendo DS de 'nét niet' handheld wordt... het heeft nét niet de goede games, nét niet de juiste besturing (vasthouden van de handheld en tegelijkertijd spelen met de stylus in Metroid Prime is een crime), nét niet het flashy uiterlijk en nét niet de support die het nodig heeft van de andere gamesontwikkelaars.... en dat is jammer, want een beetje concurrentie is nooit weg op de markt voor mobiele games...
Laatst bewerkt: 5 feb 2005