Tja, ik weet niet wat ik van de DS moet denken...Ik zal eens in mijn onderbewuste gaan spitten om tot wat(hopelijk zinvol)gebrabbel te komen hier...
Ik zal enkele punten opnoemen die volgens mij belangrijk zijn om te kiezen tussen een DS en een PSP.
Grafisch: De PSP wint overduidelijk. No doubt about it. Face the facts Nintendo fanboys, muwhahaha(evil laugh).
Gameplay: De DS heeft twee schermen maar welke ontwikkelaars zullen daar werkelijk wat origineels mee doen buiten Nintendo om? De PSP heeft ook een sterkere game line up dan de DS, en mede daarom scoort de PSP(tot nu toe)hoger op dit punt.
Functionaliteit: Zoals hier boven al is vermeld heeft de DS twee schermen om tot (hopelijk)hoogst originele games te komen, daar staat tegenover dat de PSP standaard ook films en mp3 afspeelt. Tja, het is maar net wat je wilt, ik geef beide een punt.
Prijs/kwaliteits verhouding: Ik kijk hierbij naar de USA: De DS is een stuk goedkoper, een punt voor de DS. ik denk overigens dat Sony niet al te lang zal wachten met het belend maken van een Europese datum. De prijs van de PSP zal vast niet al te hoog worden vanwege de relatief lage prijs van de DS.
Einscore: PSP vs DS: 3-2 voor Sony's PSP.
Tja, je moet wat typen op je vrije Zaterdag lol.
Laatst bewerkt: 5 feb 2005