[PC] Nintendo DS

Discussie in 'Games' gestart door VliegtuigNL, 26 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    cardtridge - schijfjes

    ik denk dat cardtridge meer kosten met zich meebrengt als je dat op grote schaal produceert dan die schijfjes, hoewel ik niet weet wat voor schijfjes dat nou precies zijn..
     
  2. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
  3. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Je moet niet de DS met de PSP gaan vergelijken. Ze zijn beiden totaal verschillend.
    Ik koop ze wel allebei, net zoals ik met de 3 next-gen consoles heb gedaan.
     
  4. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Hopen dat veel mensen die DS aanschaffen, lijkt me wel dope om in de trein te multiplayeren tegen een wildvreemde. Ik heb trouwens gelezen dat je me maar 1 game nodig hebt om wireless te multiplayeren..klopt dat?
     
  5. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    ligt eraan...aangezien maar 1 van de 2 een touchscreen is ..
     
  6. little_muppet

    little_muppet Kirby!!!

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    denk ik omdat de psp zoveel duurder is als de ds :D
     
  7. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt, sony heeft gezegt dat ze winst willen maken op de hardware
     
  8. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat heb ik ook gelezen op een officiele site, dus volgens mij klopt het wel
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik ga voor de DS, de PSP wordt me te duur en die battery life is gewoon schandalig. Ik heb geen GBA dus dit wordt dan me eerst handheld. Vooral die nieuwe features zoals Bluetooth en de touchscreen halen me over. De prijs ook natuurlijk :9. Koop wel een Mp3 spelertje erbij die ook 10 uur meegaat :)

    Stiekum hoop ik dat Sony op zijn muil gaat, net als Sega in die tijd.
     
  10. Seroth

    Seroth w00t!

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    de DS word, imho, zeker revolutionair, en daarom ga ik ook voor de DS. Sure, de psp heeft coole graphics, maar kom op...films? op een handheld? Leuk verzonnen maar ik ga toch echt geen speciale schijfjes met films kopen alleen om ze op de psp te kijken? Dan kijk ik veel liever thuis op m'n tv. En ik ga niet dezelfde film 2 keer kopen natuurlijk alleen om 'm thuis te kunnen zien. Dat, en de prijs van de psp ligt hoger, je krijgt er wel betere graphics voor terug, maar voor de rest is er niks innovatiefs aan. Veel ps2 ports volgens mij, op zich niks mis mee (wil best FF X of FF XII meenemen in de trein :p) maar goed, als je batterij dan opeens uitvalt midden in een bossfight waarbij je op 't punt stond te winnen....nee dank je. De DS heeft (volgens nintendo zelf) een batterij die lang meegaat, en dan zijn er natuurlijk de revolutionaire toevoegingen zoals dus de touch screen, microphone, dual screen, etc. Graphics mogen dan wel iets minder zijn maar goed, dat kan me eigenlijk niks schelen.

    En cartridges zijn volgens mij ook goedkoper dan mini-dvd's.
     
  11. ArjenP

    ArjenP Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    De DS wordt een heel cool dingetje, ik ga hem zeker halen. Ik verkies de DS ook boven de PSP, om vrijwel dezelfde redenen als Seroth ^ Verder denk ik dat de DS een handheld wordt met heel wat RPG's, kijk alleen al naar al die titels die door die japanse bedrijven in ontwikkeling zijn (RPG van Namco? Een nieuwe tales of.. en Baten Kaitos? *kwijl* ). De DS gaat het helemaal worden! =)
     
  12. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat denk ik niet lukken. Er is maar een touchscreen. Bij Metrioid schiet je bijvoorbeeld met je stylus, en komt de map op het bovenste scherm. Waarom zou je dit willen omwisselen? Dat kun je dus met je Stylus de map bedienen? :confused:
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Uhm de besturing van metroid op de DS staat nog helemaal niet vast. Daar kun je ook nog iets over zeggen. Pas als hij is de schappen ligt. Ik wil niet spammen, maar de eigenaar van gameqube, m-gaming, en x-life is zelf naar de E3 geweest, en hij zei dat ook. Het stond ook bij de games die daar dus aanwezig, en dat controls etc gewoon tijdelijk zo zijningesteld. Het isdus niet zo dat het zeker is dat als metroid hunters straks in de winkels lig, dat hij dan die controls heeft.
     
  14. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    B u l l s h i t

    Er is namelijk laatst bekend gemaakt dat de games voor de DS ongeveer 40 euro gaan kosten; ze worden namelijk 5 euro goedkoper dan GBA games. Dit zou ongeveer 40 euro betekenen.

    Bron:

    http://www.ebgames.com/ebx/product/520628.asp (Hier is 'ie al de pre-orderen voor 50$. Het is de grootste game-winkel in de USA, dus zullen ze je niet snel naaien.)

    117 euro was ook goed voorspelt, (hij word 130) dus misschien klopt het ook nog.
     
  15. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil alleen maar duidelijk maken; dat de DS geen 2 touch screen'tjes heeft. En juist dat touch screen word voor games gebruikt.
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Juist, net wat VliegtuigNL zegt. Er zit maar 1 touchscreen op de DS dus het omwisselen van scherm gaat geen optie worden, aangezien dat scherm nodig is voor de gameplay.
     
  17. Qantrix

    Qantrix Playstation 2 Fanboy

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik mijn hart even storten over dit, als Playstation fan-boy ben ik natuurlijk helemaal into de PSP.

    Allereerst de twee schermen, ik heb nog nooit maar dan ook nooit gehad dat ik dacht, damn had ik maar een tweede scherm. Waarom, maar dan ook waarom vind Nintendo het nodig om er maar 2 schermen in te gooien. Ik heb nog nooit problemen gehad met een scherm.

    Bovendien had de Virtual Boy ook twee schermen....en we weten allemaal hoe *hoest* succesvol de Virtual Boy was.

    De PSP is multifunctioneel, wat kan de DS? Spelletjes die je vreselijk onhandig op twee schermen moet spelen. De PSP heeft naast spelletjes ook muziek en films. Sorry maar soms word ik ziek van gamen en wil ik ff chillen met wat muziek.

    Zoals jullie wel weten zijn de stats van de PSP gewoon zo ****** veel beter dan de DS, de PSP kan gewoon qua stats concurreren met de normale consoles, respect. Maar dan komen we bij het batterijen aan. Allereerst denk ik dat de Lithium Batterij die erin zit oplaadbaar is, ik denk dat er een dikke kans is dat bij verschillende games het power gebruik anders is, en dat als je eigenlijk alleen wat muziek luistert die batterij veel langer meegaat. Hier is de officiele reactie van Sony die ik vond op IGN.com

    Over de prijs, ik ben er vrij zeker van dat Sony plant om concurrerend met Nintendo te zijn qua prijzen, een groot prijsverschil zal er zeker niet zijn, ik verwacht dat Sony de PSP het eerst released op een vrij hoge prijs en dat onze vrienden in Wassenaar, Bloemendaal en het Gooi dan kunnen boasten dat zij hem als eerst hebben, daarna komen er steeds meer aanbiedingen tot de PSP op vergelijkbare prijs is als de DS.

    Cartridges zijn overigens duurder dan schijfje en werken minder goed, waarom denk je dat de Nintendo 64 nog Cartridges had en nu alle consoles schijfjes hebben?

    Sorry om een oude thread weer boven te halen, maar anti-nintendo posts posten is zo ongeveer me 5de belangrijkste bezigheid in me leven.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2004
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Verkoopketen Wal-Mart heeft de Nintendo DS in hun pre-order lijst opgenomen tegen een prijs van $199,82 met een releasedatum van 30 november. De geruchten dat de Nintendo Dual Screen rond de 200 dollar zou kosten en ergens in november uit zou komen, zijn dus waarschijnlijk waar.

    bron: http://www.insidegamer.nl/content.php?id=3202
     
  19. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    Nintendo ds gaat cool worden hier zie dit lijstje launchgames maar eens.

    -metroid hunters(toch?)
    -animal crossing DS
    -mario 64 keer 64
    -mario bros (soort remake ofzo)

    _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
     
  20. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    animal crossing is lachen joh:) maar je kon tog ook online ofzoiets via bepaalde punten:confused:?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina