1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Nintendo DS

Discussie in 'Games' gestart door VliegtuigNL, 26 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Dubbelpost :confused:

    |:-
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2004
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Srry hoor maar dan vind ik je echt een beetje een triest mannetje. En over die 2 schermen. De virtual boy had 2 schermpjes(voor elke oog 1) en dat is dus op een heel andere wijze uitgewerkt als dit.
     
  3. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je even screenshots kijkt, is de functionaliteit van 2 schermen echt wel handig. Wie wil nou niet een scherm voor een kaartje gebruiken, en het andere scherm gebruiken voor alleen maar gamen, zonder dat je beeld word verstoord?

    Het grooste probleem van Virtual Boy was, dat er te weining games waren. Nou, het zit echt wel goed met games, bij Nintendo.

    Dat kan ik begrijpen. Maar je gaat toch niet een CD van bijv. Eminem nog eens kopen, op het formaat van de PSP, om het daarop af te spelen? Zelfde geld als met films op de PSP.. |:-

    Ok, misschien word de batterij wel erg goed, maar wat dacht je van het opladen? 2 uur gamen is trouwens een beetje weinig, al zou je naar bijv Amerika vliegen, of met de auto naar Frankrijk.

    Kwa prijs word de PSP en de DS never-nooit zo goedkoop/duur. Waarom zou de DS dan die specs niet hebben? Juist. In de PSP zitten gewoon veel duurdere onderdelen, jij denkt dat ze met de prijs kunnen concureren? Ja, alleen met verlies verkopen.. |:-

    Toendertijd, waren cartridges duurder dan schijfjes. Ook deed Nintendo dit, om Piracy tegen te gaan. Op de Nintendo, waren (haast) geen mensen die illegale games speelden. Op de PS(X) veel meer!

    Zo. Nu jij weer, :)
     
  4. Qantrix

    Qantrix Playstation 2 Fanboy

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    :{
    Ik vind je een triest mannetje als je die opmerking serieus neemt...

    Ik heb nog nooit voor mijn Playstation gezeten (of voor de PC, of bij die paar keren dat ik een Xbox controller in mijn handen had gehad) gedacht, damn het zou best wel beter zijn geweest als ik nog een extra scherm erbij had. Die map die is bij de meeste spellen half onzichtbaar, dan kan je zien wat er achter de map zich afspeelt, en bij de meeste spellen is er geeneens een map. En bij die spellen zonder map, waarvoor heb ik dat andere schermpje dan voor nodig, om te zien hoeveel health ik heb, voor die paar getalletjes heb ik geen 2de scherm nodig. Het is alleen maar irritant om de hele tijd heen en weer te kijken tussen 2 schermen zonder dat het je er echt iets aan hebt.

    Goh, ik bladerde net dat G-Booster blaadje door en ik kwam bij een releaselijst terecht en raad eens, alleen maar PC, PS2 en XBOX. Zou je niet verwachten van een blaadje dat volgens mij als doelgroep toch de kiddy gamers heeft (getuige het feit dat op de bladzijde daarechter een review van, *hoest* freddi het visje stond.)

    Ik dacht dan eigenlijk een soort van oplossing als bij de Minidisc, je kan dingen uploaden van je PC en die op je minidisc zetten en dan later afspelen.

    Ik hou het niet echt vol om 10 uur achter elkaar te gamen, sry maar ik ben niet echt het Hardcore gamer type dat niets anders doet dan gamen. Ik heb naast games ook nog RL.

    Ik ben er vrij zeker van dat beide consoles, met de prijs waarmee ze eerst op de markt komen veels te duur zullen zijn. Zo gaat dat nou eenmaal, Nintendo kan waarschijnlijk qua prijs veel lager gaan, da's waar. Maar laten we dan eens naar de console war kijken, de PS2 is daar ook duurder terwijl die het veel beter doet.

    En toch zijn ze overgestapt, ik heb het vermoeden dat iedereen niet overstapt omdat die schijfjes zo mooi glimmen.
     
  5. Jorick

    Jorick Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ik d8 juist dat ze overgestapt waren op cd-tjes omdat daar meer ruimte op zat. Maar ik denk iig dat de ds bter word dan de psp. Niet alleen door de prijs maar de ds heeft zoveel extra funties waar ik dus erg blij mee ben. Ook heb ik wél eens gedacht van "goh, had ik nou maar 2 schermen". Trouwens, de game & watch's van vroeger, sommige hadden ook 2 schermen en die waren ook erg succesvol!
     
  6. Qantrix

    Qantrix Playstation 2 Fanboy

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    AFAIK is de DS alleen over spelletjes spelen terwijl de PSP veel meer met multimedia heeft, dus ook muziek en filmpjes.
     
  7. darkninja

    darkninja registered user

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens nintendo gaat de DS 150$ kosten
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2004
  8. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Heb het gelezen.Echt goedkoop... ga hem dan ook zeker halen.
     
  9. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    maar wat ik me nou afvraag: de ds is best wel groot, en bv metroid prime hunters speel je met een pennetje, dus je houdt de ds vast met een hand en met de andere het pennetje. dit lijkt me toch niet echt makkelijk voor de andere knopjes te bedienen (pijltjestoets dan). of je moet de ds dan al op een tafel ofzo of op de schoot leggen maar dat is toch ook niet echt relaxt. Maar ik ga 'm me cker halen, ook al zou die duurder worden als hierboven gezegd is :D
     
  10. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de nintendo DS komt vast wel in de toekomst n software uit gemaakt door een of ander third-party, die ervoor zorgt dat je mp3 (of zelfs .avi mpeg4 etc) kan spelen. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn, kijk nu maar s naar de gba advance wat voor vage dingen je er allemaal mee kan doen...ebook lezen, tv kijken nzo..
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2004
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hier hoef je echt niet bang voor te zijn. Wie heeft gezegt dat mph met een pennetje te besturen zal zijn? Er was een demo bij de E3, en daar waren bepaalde controles. Dit hoeft nog niet te zeggen dat ook daad werkelijk de uiteindelijk controles worden. De game is nog niet af, dus de controles kunnen ook altijd nog veranderen ;)
     
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee maar ik vraag me dat eigenlijk ook wel af. Het zag er iig niet makkelijk te besturen uit, want je bent met een pennetje aan het besturen en de andere op de pijltjestoetsen. Je zult hem dus steeds ergens op moet leggen, lijkt me nogal onhandig.
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Jah maar dit worden hoogstwaarschijnlijk dus niet de definitieve controls, dus maak je niet druk ;) Wees gerust, ze fucken een game heus niet op door de controles zo te laten. ;)
     
  14. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het is Nintendo ja: nooit problemen met de besturing.
     
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dat pennetje wordt zeker weten voor het spelen gebruikt, net als de pijltjestoetsen, dus ik denk dat dit best onhandig zal worden. Maarja daar zal wel weer wat opgevonden worden denk ik;)

    @-ArNo-: Dat denk ik ook wel
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2004
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me wel af , hoe krasbestendig het display van de DS is !!
    Voor mijn Ipaq heb ik een speciale beschermfolie gekocht !!

    Vandaag heeft Sony de bedrijfklare PSP aan de media laten zien.
    De PSP komt tegelijk met 22 games op de markt.

    Sony wilde nog geen prijs hangen aan deze nieuwste aanval op de positie van Nintendo, dat met zijn GameBoys nog altijd de handheld-markt beheerst.
    Sony wil eerst de reactie op de Tokyo Game Show peilen.
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Uhm de DS is dicht te klappen, dus echt heel bang hoef je niet te zijn. Misschien van het pennetje, maar dat is gewoon een kwestie van voorzichtig zijn, en niet gaan raggen. Bij de PSP kan dit uiteraard wel een probleem gaan vormen.
     
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Word wel lastig als je bv. met metroid moet richten met je pen en dan niet raggen. ;)
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    *zucht* hoevaak moet ik het nog zeggen, dat zijn niet de definitieve controles. Misschien gaan ze wel helemaal geen gebruik maken van het pennetje bij MPH, en alleen bij progjes als pictochat...
     
  20. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook het woordje als :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina