OH MY FUCKIN' JESUS H. TAPDANSING CHRIST!
SAM FISHER JUNIOR! BEHEERS JE!
dit is het beste nieuws voor iedere cubebezitter (tenzij je hem zonder van iets te weten de 16e oktober nog voor 200 euro koopt natuurlijk 
) ooit!
Dit betekend dat Nintendo zeker met kerst aan een keiharde inhaalrace begint! ik voorspel dat ze samen met de werkelijk IJZERSTERKE christmas line-up de xbox qua verkopen in de feestmaanden zeer ver achter zich gaan laten! De xbox heeft een voorsprong op dit moment als ik me niet vergis, maar misschien dat de gamecube die wel voor een groot deel kan inlopen! zo niet misschien zelfs kan overschreiden!
Gevolgen hiervan:
-Versterking positie van big N
-Hierdoor moralisering van de gamende massa omtrent de gamecube
-Hierdoor een langer aanhoudende/nog meer stijgende verkoop van de gamecube
-Daardoor ook natuurlijk grotere opbrengsten voor Big N
-Ook meer geld developers
-Deze kunnen meer risico's nemen
-Daardoor meer en betere games produceren
-meer developers zullen zich tot de gamecube of de N5 aangetrokken voelen.
-Hierdoor dus meer support voor, meer geld voor, meer draagvlak voor en een betere moraliteit omtrengt de N5
-DAARDOOR waarschijnlijk een rooskleurigere toekomst voor de Big N en zijn volgende consoles..
Dit is natuurlijk een (ietsjes
) overdreven positieve houding ten opzichte van het hele gebeuren.. Maar onderschat het niet! Het werkt wel degelijk zo, niet allemaal in even grote mate (voordat de devellopers daadwerkelijk meer risico's zullen gaan nemen zal de positie van de Big N toch wel een heleboel verbeterd moeten zijn.. het kost tijd om in het hele systeem door te dringen natuurlijk) maar geloof maar dat dit zorgt voor een dik beboterde boterham voor de Big N en een betere ontvangst van de N5 bij het publiek en developers/publishers..
oftewel: wij als gamers plukken hier zeker de vruchten van!
en trouwens, je consoles verkoop je niet man! die dingen worden zeldzaam! Mensen met een Atari 2600 of een C64/128 worden schaars, en dus worden die dingen meer waard..
Dat jij nooit van het Gillette buisness principle hebt gehoord wilt niet zeggen dat het bullshit is..
Natuurlijk. Bedrijven als Intel, AMD, NVidia (chipfabrikanten) en fabrikanten van randapperatuur, videorecorders, tv's whaèvah maken natuurlijk wel winst op hun hardware, das het enige wat ze produceren..
Maar wat betreft consoles wordt normaal gesproken geen winst op de hardware gemaakt (gamecube en misschien/waarschijnlijk ps2 uitgesloten)
ten eerste is de verlaging overal aangegeven, dus dat je daadwerkelijk de 16e onwetend een gamecube voor 200 euro koopt is klein..
ten tweede is hij niet in prijs gehalveerd.. je moet nog steeds een game van minstens 32.99 euro bijkopen en een memcard van 30 euro (exacte prijs weet ik niet.. 28 euro ofzo.. boeiend)
ik bespaar je de rekensom maar de set in zijn geheel is 70 euro goedkoper geworden.. van 230 naar 160 euro..
Laatst bewerkt: 15 okt 2003