Nintendo houdt klanten en iedereen in de zeik!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 14 okt 2003.

1. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    OH MY FUCKIN' JESUS H. TAPDANSING CHRIST!

SAM FISHER JUNIOR! BEHEERS JE!

dit is het beste nieuws voor iedere cubebezitter (tenzij je hem zonder van iets te weten de 16e oktober nog voor 200 euro koopt natuurlijk :D:D) ooit!
    Dit betekend dat Nintendo zeker met kerst aan een keiharde inhaalrace begint! ik voorspel dat ze samen met de werkelijk IJZERSTERKE christmas line-up de xbox qua verkopen in de feestmaanden zeer ver achter zich gaan laten! De xbox heeft een voorsprong op dit moment als ik me niet vergis, maar misschien dat de gamecube die wel voor een groot deel kan inlopen! zo niet misschien zelfs kan overschreiden!

Gevolgen hiervan:
    -Versterking positie van big N
    -Hierdoor moralisering van de gamende massa omtrent de gamecube
    -Hierdoor een langer aanhoudende/nog meer stijgende verkoop van de gamecube
    -Daardoor ook natuurlijk grotere opbrengsten voor Big N
    -Ook meer geld developers
    -Deze kunnen meer risico's nemen
    -Daardoor meer en betere games produceren
    -meer developers zullen zich tot de gamecube of de N5 aangetrokken voelen.
    -Hierdoor dus meer support voor, meer geld voor, meer draagvlak voor en een betere moraliteit omtrengt de N5
    -DAARDOOR waarschijnlijk een rooskleurigere toekomst voor de Big N en zijn volgende consoles..

Dit is natuurlijk een (ietsjes ;)) overdreven positieve houding ten opzichte van het hele gebeuren.. Maar onderschat het niet! Het werkt wel degelijk zo, niet allemaal in even grote mate (voordat de devellopers daadwerkelijk meer risico's zullen gaan nemen zal de positie van de Big N toch wel een heleboel verbeterd moeten zijn.. het kost tijd om in het hele systeem door te dringen natuurlijk) maar geloof maar dat dit zorgt voor een dik beboterde boterham voor de Big N en een betere ontvangst van de N5 bij het publiek en developers/publishers..

oftewel: wij als gamers plukken hier zeker de vruchten van!

en trouwens, je consoles verkoop je niet man! die dingen worden zeldzaam! Mensen met een Atari 2600 of een C64/128 worden schaars, en dus worden die dingen meer waard..

Dat jij nooit van het Gillette buisness principle hebt gehoord wilt niet zeggen dat het bullshit is..
    Natuurlijk. Bedrijven als Intel, AMD, NVidia (chipfabrikanten) en fabrikanten van randapperatuur, videorecorders, tv's whaèvah maken natuurlijk wel winst op hun hardware, das het enige wat ze produceren..
    Maar wat betreft consoles wordt normaal gesproken geen winst op de hardware gemaakt (gamecube en misschien/waarschijnlijk ps2 uitgesloten)

ten eerste is de verlaging overal aangegeven, dus dat je daadwerkelijk de 16e onwetend een gamecube voor 200 euro koopt is klein..

ten tweede is hij niet in prijs gehalveerd.. je moet nog steeds een game van minstens 32.99 euro bijkopen en een memcard van 30 euro (exacte prijs weet ik niet.. 28 euro ofzo.. boeiend)

ik bespaar je de rekensom maar de set in zijn geheel is 70 euro goedkoper geworden.. van 230 naar 160 euro..

Laatst bewerkt: 15 okt 2003
  2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Denk dat nintendo nu toch aan rusisxch roulette is begonnen. Ze lijden absoluut verlies nu op die cubes. En dan maar zien of ze echt veel games gaan verkopen...

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    vrijwel alle bedrijven die hardware maken, maken daar winst op.....de consoles zijn hier de uitzondering......

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja.. maar daar hebben we het toch alleen over?

denk je dat op de xbox winst werd gemaakt toen hij voor +- 500 euro in de winkels lach? dacht het niet! en hij is nu een dikke 200 euro goedkoper! en je krijgt er nog games bij ook! das MINSTENS 200 euro MEER verlies per console! bovendien moet de klant er geen games meer bijkopen, bij de gamecube nog wel! en op de gamecube werd in het begin voor 219 euro WEL winst gemaakt!

bovendien heeft nintendo enige miljarden op z'n bankrekening geparkeerd staan, verkoopt de gamecube in japan beter dan de ps2 (althans, enkele weken geleden) en is de verkoop van gamecube games net met 400% gestegen.. russisch roulette? haha, nintendo heeft eindelijk een fatsoenlijk opgeleide PR manager aangenomen lijkt het!

5. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Denk dat MS nog steeds verlies lijdt op de box. Dus imo Nintende nog meer.

Zou zelf geen pr manager bij Nintendo willen zijn nu. Zij zijn gericht op 1 branche, waar Sony, MS en nu ook zo'n beetje Nokia meerdere produkten leveren. Volgens mij voelt Nintendo met zoveel serieuse concurentie (meer dan ooit eigenlijk) zich de kat in de hoek. Zeg niet dat deze geen rare sprongen maken, maar weet het niet in dit geval.

Daarbij denk ik dat alle genoemde bedrijven in de afgelopen 15 jaar wel een bluechip zijn of zijn geweest. De bankrekening is dan ook niet het probleem. Meer wat je over vijf jaar wil gaan verdienen.

/edit klikt mis :mad: was geen preview wacht 1 sec

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    hoe stel je je dat voor dan? op de console zelf (hardware) wordt door MS veel meer verlies gemaakt, en nintendo had het afgelopen kwartaal (of halfjaar, weet ik niet meer) voor het eerst in 114 jaar verlies..

Door de prijsdaling gaan ze meer gamecubes verkopen en dus meer verdienen, das toch zo helder als water??

7. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Nee niet echt helder. Wat ik nu al een aantal jaren zie is dat nintento wereldwijd een behoorlijke teruggaand aandeel heeft in de niet draagbare consolemarkt. De draagbare is de echte cashcow. Maar nu juist hier komen 2 nieuwe uit. Een unieke gegeven, zelfs voor nintendo.

Nu nog veel geld pompen in de cube is denk ik dan ook een raar iets. Probeer dan je bijna monopolie op de draagbare deel van de markt te behouden en richt je totaal daarop.

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    daar gaat het gewoon niet om.. Willen ze dat de 'N5' een succes wordt (of überhaupt een beetje fatsoenlijk verkoopt) dan moet de gamecube snel aan populariteit winnen!

denk aan sega! Megadrive deed het goed, saturn een stuk minder en dreamcast zorgde voor de ondergang van de hardwareproducerende sega.. Simpelweg omdat de populariteit van z'n consoles steeds daalde en door een foutief PR beleid (dreamcast werd niet eens in heel europa gelanceerd, dan vraag je der om)..

Ik hoop dat Nintendo nou eindelijk inziet dat die gamecube voor veel minder over de toonbank kan.. en aangezien het kerst wordt is dit het ideale moment om de prijs te verlagen!
    Een boel hardcoregamers met ps2's en Xboxen gaan omdat hij weinig kost toch een cube kopen, en daarbij een spel.. wat vragen die mensen aan de goede/dikke (kerst)sint? Gamecubegames! $$Cha-tsjing$$

het kan hun toch alleen maar MEER geld opleveren?! bekijk de cijfers, een toename in de verkoop van 400%! dat betekend een toename van de gamesverkoop van een zeer grote mate (geen 400% waarschijnlijk, maar voor enkele maanden toch zeker 200/300%!)

het gaat natuurlijk om het laatste feit dat ze geld oplevert... natuurlijk maakt een kat in het nauw gekke sprongen, maar ze komen altijd op hun ppotjes terecht!
    Nintendo heeft gewoon ingezien dat er een gekke sprong gemaakt moest worden om vervolgens op de pootjes terecht te komen ;) om het maar even spreekwoordelijk te zeggen..

Op de handheld markt staan ze stevige concurrentie te wachten, DUS moeten ze voor het geval hun product daar faalt (hoeveel geld je ook ergens inpompt, tegen sterke concurrentie van bedrijven met meer macht begin je niks!) kunnen terugvallen op een niet-handheld console..

De gamecube verkoopt goed, dus dat betekend automatisch meer geld voor Nintendo, HOE JE HET OOK DRAAIT OF KEERT!

Dit zorg er alleen maar voor dat ze MEER geld in hun gameboy-monopolie kunnen pompen, wat volgens jou een goed idee was.. Dus dit werkt langs meerdere kanten..

vanaf de prijsdaling neemt hun aandeel dus weer toe ;)

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hmmm even een gedachte in de discussie gooien.

We zijn het er toch allemaal wel over eens dat het niet om de consoles draait, maar om de games toch? Arowana zegt nu wel dat het succes wat Nintendo nu heeft met hun prijsverlaging zal leiden tot een herwaardering bij de developers en tot meer games zal leiden, maar is dat ook zo?

Het grootste probleem bij de GameCube waren de games. Je had een aantal grote first party toppers die wel goed scoorden (al hoewel dat bij sommigen ook wel tegenviel) en je had een heleboel voornamelijk multi-platform games die niet goed verkochten met als gevolg dat steeds meer developers ervan dan ook stopten met het maken hiervan voor de GameCube.
    Als je nu kijkt naar de reacties van mensen die van plan zijn om nu een GameCube te kopen dan hebben ze het alleen maar over die first party toppers. Die games zullen dan ook wel weer heel goed gaan verkopen, maar die multi-platform games nog steeds niet volgens mij. En omdat de ontwikkeltijd voor de echt grote toppers een stuk langer is zal er teveel tijd tussen de toppers gaan zitten.

Ik denk dan ook dat de GameCube zal worden beschouwd als een "erbij console" en niet als een vervanging van een andere console. De grote groep PS2 bezitters blijven hun console toch wel trouw en Xbox bezitters hebben met binnenkort al veel toppers in het vooruitzicht en Xbox Live een meerwaarde tenopzichte van de GameCube.

Ik ben bang dat het succes wat Nintendo nu heeft dan ook van tijdelijke aard is. Maarja we zullen het wel zien.

10. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Hehe, iets zegt mij dat jij een economische opleiding volgt? :)

Maar wat maakt het uit wie het meeste verlies maakt op zijn console. Zowel Microsoft als Nintendo (waarom zet iedereen dat onnodige woord 'big' ervoor) hebben nog genoeg cash op hun rekeningetje staan om de spreekwoordlijke schaapjes op het droge moerasland te houden.

Het is alleen wel leuk dat nintendo zich er nu weer mee gaat bemoeien, ze zijn wakkergeschud. Al denk ik nog steeds dat ze, ook rond kerstperiode, niet meer gaan verkopen dan de xbox bundels. Er wordt gesproken dat nintendo (nee ik ga dat woord 'big' nog steeds niet gebruiken) een sterke line-up zou hebben. Ok ze hebben leuke en interessante opkomende titels staan, maar naar mijn mening heeft de Xbox zeker een sterkere line-up.

Crimson skies, Rainbow six 3, Top spin, PGR2, enz.. (te moe om mijn hersenen die andere kleine stroomschikjes te geven). In ieder geval een zeer goed en gemixed aanbod. _O_

11. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    jullie zien één ding over het hoofd!

de positie die de gamecube had bij de developers blijft hij behouden natuurlijk..
    Door de stijgende verkopen neemt de userbase toe..
    Als iedere user 1 third party game koopt het komende jaar zou dat toch een kleine winst zijn voor de developers.. hoe je het ook wendt of keert!

nou is 1 game per jaar natuurlijk weinig, maar ieder verschil is een verschil! en het kan er voor de developers alleen maar beter op worden!
    Als de console een grotere userbase heeft betekend dit automatisch dat de kans op een slechte verkoop van hun product minder wordt, en hoe groot die userbase gaat worden zal de tijd ons leren, daar is nu nog niks over te zeggen natuurlijk.. En of de gamecube dan een 'erbij'-console wordt boeit de Big N natuurlijk niet..

Zolang hij geld in het laadje brengt is het goed, en dat doet hij nu ook, als erbij-console..

meer users=meer geld.. daar verander je niks aan mensen!..

dit is ook gewoon zo.. kwestie van een simpele economische gevolgtrekking..

jij vindt dat een goeie linup.. (btw, kep nog nooit van top spin gehoord, en crimson skies ken ik ook niet echt.. PGR1 was een totale flop dus of de sequel het zo goed gaat doen)
    maar ik vind die van de cube veel beter (soul calibur, f-zero X, Mario Kart, Viewtiful Joe)

12. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal mee eens! _O_
    Wat je zegt klopt wel, mensen die al een of meerdere consoles heeft en die een gamecube 'erbij' haalt, zal denk ik idd niet dezelfde games op de gamecube halen, maar eerder op de Xbox of (als het dan echt moet ;)) de PS2.

Als ik naar mezelf kijk, ik heb de Xbox. Ik ben hier zeer tevreden over. Als ik een GC erbij haal (ik schat die kans even groot als de dag dat ik ooit mijn xbox uit het raam gooi) dan doe ik dat idd alleen voor de 1st party titels. Niet voor de games die ook op mijn Xbox komen...

Oftewel nogmaals, helemaal met je verhaal eens! _O_ :)

13. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ja. Aangezien ik al niet begrijp dat je nog niet van Top spin hebt gehoord (dat van crimson skies kan ik iets beter begrijpen...) ben ik het ook niet eens met wat je zegt over PGR1. Ok de game was niet perfect (vond ik) maar was zeker een groot succes te noemen. Ik weet wel dat die game heel veel verkocht is! Hier komt nog bij dat ik alleen de 'exclusive' titels noem.

Soul calibur komt ook op de Xbox. Volgens de PU ziet het spel er op de Xbox beter uit en heeft een betere gameplay (GC werd als slechte gameplay genoemd). Het enige wat ze zeiden is dat het speciale karakter van de GC, oftewel link, het vetste extra karakter was. Hier ben ik het dan ook gedeeltelijk mee eens.

En viewtiful joe wordt absoluut een game die ogen gaat trekken omdat het zo origineel is. Maar of hij echt zal aan gaan slaan, ik heb zo mijn twijfels...

14. Ik denk dat de GC nu echt een flop is of iig wordt. Als je hem verkoopt onder de kostprijs, dan hopen ze dus op verkoop van games, want dat is de BIG BUSINESS.

Maar wat is nou het vervelende van deze ellende: Op de GC krijg je geen goede spellen meer en die zijn er ook bijna niet. Ik heb voor de GC maar 1 spel en dat is Zelda. Ook is de hit Mario kart ook niet wat het geweest is. Op de E3 heb ik geen spel kunnen vinden wat mij aanspreekt.

Ik zij altijd dat je beter een cube kan kopen dan en Ps2, maar dat is nu echt verandert. Koop een Ps2 i.p.v een GC. Maar de Xbox blijft toch de beste keus.

15. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    vreemd, iemand reageerd op mn sig. ik heb geen game cube

16. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Bij Microsoft verkopen ze ook de Xbox voor onder de kostprijs hoor en hopen ook zoals Nintendo veel games te verkopen.

BTW: Geen topgames? Ik heb 'm nog niet hoor maar ben je blind ofzo? 8)

Hier een paar die absoluut gaaf zijn:
    - Metroid
    - Mario Sunshine
    - Starfox Adventures
    - Monkeyball
    - Pikmin
    - Smash Brothers

Deze ook straks:
    - Viewtiful Joe
    - Mario Kart

17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    houd maar op, in dit stukje laat je al genoeg merken dat je niet op de hoogte bent....:{

18. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik vind persoonlijk de aanstormende xbox line up beter maar das mijn smaak.

19. DeltaOne

DeltaOne Guest

Nee man..Mario Sunshine, Monkeyball, Pikmin, Smash Brothers zijn veel betere games..

als je 5 jaar oud bent ja..

20. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Hallo, ik deed het als reactie omdat iemand zei dat Gamecube totaal geen goede games heeft. Dat is dus wel.

Nee, ik heb vooral Xbox Games hoor en game daar ook vooral op.

Deel Deze Pagina