1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo verkoopt 1 millioen meer consoles dan Xbox in europa

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dokterh, 2 dec 2002.

1. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk moeilijk...

Zijn het prognoses, oude cijfers, etc.

Want er word wel vaker met cijfers gekloot. (Door alle partijen trouwens MS inbegrepen.).

Verder...

WAT MAAKT HET UIT WAT MEER VERKOOPT!! heb lol met je console en ga geen mensen kwaad maken met sales charts. WIl je soms mensen op de kast krijgen ofzo.

Want dan is het heel simpel

GAMECUBERS ZIJN LOSERS!! MOET JE KIJKEN HOEVEEL PS2's ER WEL VERKOCHT ZIJN!!

ja zo kan ik het ook.

er zijn trouwens sowieso nog 25 miljoen DC's in de wereld. Dat is meer dan de X-box of de Gamecube.

DIt zou dan betekenen dat de DC gewonnen heeft. Ja zo kan je wel blijven redeneren.

Mensen heb gewoon lol met je console.

Laatst bewerkt: 2 dec 2002
  2. Gompie

Gompie Xbox rulez!

Leuk Bevonden:
    0
    fanboy

3. TeiZ

TeiZ FeliXthaHouseCaT no1

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik kan me bijna niet voorstellen dat GC beter verkoopt, niet dat het me veel zou boeien...

Geinig weetje: van de week belde een vriend van mij me op of hij een tijdje mn Xbox kon lenen in ruil voor zijn GC... hij was gek geworden door oa SC :+

Ik wil best wel mn Xbox ff ruilen zodra ik SC heb uitgespeeld, voor dat mario-ding, maar ik denk niet dat ik langer dan een weekje zonder mn beestje kan, tevens mn dvd-speler..

Maaruh, het enige wat me lichtelijke irriteert, en meerdere mensen neem ik aan, is de teveel aanwezige GC-liefhebbers die hier hun verhaal kwijt moeten met enigzins "fanboy" materiaal..

ik bedoel, leef je uit op de gc-site met al je vriendjes!

Ik wil best een discussie aangaan, maar telkens weer...zucht, zijn jullie al uitgekeken op je games dat jullie hier je tijd verdoen?

Ik ga maar weer eens verder met sam fisher, killin'some chinese!

4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als we toch alle werelddelen langsgaan, hier is Australie:

Massive Sales Results for the Xbox Massive Entertainment Pack

Sydney, 22 November 2002 - Xbox is set for a MASSIVE Christmas with Xbox sales exploding after the launch of the Xbox Massive Entertainment Pack. Almost 10,000 Xboxes were sold in one week – over 5 times the previous weeks' sales.

According to figures supplied by Industry Data source, Inform, in the same week Playstation 2 sales declined by 15% and Gamecube remained a distant 3rd with sales of only 1,061 units.

The Xbox market share grew to 45% for the week. "With clear consumer excitement around the pack, and an extensive advertising program, Xbox is set to maintain sales momentum in the lead up to Christmas," said Alan Bowman, Regional Director for Xbox Australia.

"With the Massive Entertainment Pack available alongside highly anticipated Xbox game releases such as Tom Clancy's Splinter Cell™, Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring™ and Tony Hawk's Pro Skater 4™ – it's not surprising that Xbox is at the top of Christmas shopping lists," he stated.

Scott White, Buyer for Target, agrees that the customer reaction to the Xbox Massive Entertainment Pack has been nothing short of extraordinary. "We simply can't keep this product on the shelves!" he said. "It is the one product in the video games market this year that has truly captured the hearts and minds of the mass market - it has something for everyone and is such incredible value for money."

En nog het volgende Reuters is GEEN onderzoeksburo maar een persagentschap!

5. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is dat echt zo?
    waarom is dat apparaat verdomme dan geflopt?

6. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, die zijn juist NIET te vertrouwen, ze zeggen altijd dat ze meer hebben verkocht dan de werkelijkheid. Dat moet je zo langzamerhand wel weten ;) dit geldt voor alle partijen (sony kan het best liegen ;))

7. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    nintendo in geldproblemen? bullshit, rareware verkocht en ook de bestverkopende franchise in de videogame geschiedenis achter en voor de kiezen (pokémon)???

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    .

Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  9. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Geinig plaatje!

10. Dokterh

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo geld problemen? OMG Nintendo is zo ontzettend rijk geworden met die KUT-pokemon!

11. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    yup vooral d laatste maanden toen hij zo goedkoop was, verkocht hij zeer goed.

Toen kon je een dc krijgen voor 50 dollar met spel in de USA.

Het aparaat is ook zeker niet geflopt, maar sega is er gewoon mee gestopt.

Trouwens sega aimde niet eens voor de NLmarkt en toch verkocht hij hier nog redelijk.

Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    het is geflopt.. ik ken één iemand wiens oudere broer een Dreamcast heeft.. ik ken verdomme nog meer mensen met een atari, een nes, of ja, zelfs een XBOX!! ;)

13. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet waar.

Feit is dat de Dreamcast het bijzonder goed heeft gedaan, ondanks alle eerste verwachtingen. Je moet er ook ff bij gaan nadenken dat er nooit DC reclames in NL zijn geweest. Sega aimde alleen maar op 4 markten in europa.
    Spanje, Frankrijk, UK en Duitsland.

Ondanks dat zijn er in NL nog redelijk wat DC's verkocht.

Ten Tweede zullen er zeer veel atari VCS 2600 in NL zijn, aangezien dat ding een behoorlijk lange leeftijd heeft gehad en ook populair is geweest.

Maar goed ik ga geen welles nietes discusie aan.

14. mac-x

mac-x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bronnen op andere sites bevestigen dat er een fout is gemaakt met de aantallen !!8)
    de gc zou "maar" 1 miljoen keer over de toonbanken in europa zijn gegaan, tegenover
    1,5 miljoen x-boxjes.:D

dus de x-doos loopt gewoon 500.000 exemplaren voor .......}:]

15. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    blaat.. ik las net in NGC dat volgens analisten AAN HET EINDE VAN HET JAAR de gamecube een miljoen exemplaren meer zou hebben verkocht..

16. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn opinie...

Die cijfers kloppen niet echt.. Of Nintendo moet het voor elkaar hebben gekregen om in een paar weekjes tijd 1 miljoen consoles meer te verkopen dan de Xbox..

Laatste keer stonden ze op gelijke voet in Europa.. Met een miniem verschil. Dus dit is toch iets wat ik met een aantal tonnen zout neem..

17. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook wel zien waar je je cijfers vandaan haalt.

Sorry hoor maar elke console producent goochelt met de cijfers.
    Dat doen ze allemaal, en oh ja NINTENDO OOK!. Nintendo heeft wel een kiddy imago, maar ze zijn keihard en arogant. En doen net zo goed alles om maar aan de macht te komen en/of te blijven.

Het is een bedrijf mensen geen lief klein pokémonetje.

(Dit is niet negatief bedoelt, maar ik vertrouw verkoop cijfers niet helemaal in het volle hoogtepunt van een console war. Dit was zo van de 8 bit tijd tot nu en dit zal altijd zo blijven.

18. Dokterh

Leuk Bevonden:
    0
    Console war in de 8-bit tijd ? haha no way Nintendo speelde monopolietje. Maar als je liegen om de cijfers bedoelt, ja zeker. Alle partijen liegen keihard. Ik weet nog wel Sony in de beginperiode van de Ps2. Ze zeiden ong. 3x zoveel verkocht te hebben als het werkelijke aantal.

19. krimi79

krimi79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou...

> en als ik nou zelf eens even in mijn omgeving ga kijken ken ik veel meer mensen met een xbox als met een gc iets van 3 tegen 9 ofzo.

Hmm... In mijn omgeveing is dat meer 7 cubes tegen 0 xbox.
    Maar eerlijk, puur uit nieuwsgierigheid, en dan dus niet om negatief te doen of om ruzies uit te lokken of puberale reacties. Wat is voor jullie de rede dat je een xbox gekocht hebt? Dus, beargumenteer! En dan niet van die argumenten als "xbox simply rules!", want dat vertelt nog niet wáárom xbox rules. Ik neem aan dat je de xbox vindt rulen, anders zou je 'm net gekocht hebben.

Dus nogmaals, waarom hebben jullie een xbox gekocht? Beargumenteer!

20. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik een console wilde hebben naast mijn PC waarop ik tevens DVD films kon afspelen.. Het feit dat ik vond/vindt dat de Xbox het meeste biedt qua performance (beste specs en dus graphics) & mogelijkheden (DS 5.1, harddisk & ethernet aansluiting), en het XBL online verhaal.. Qua games had ik er ook wel vertrouwen in, en dat vertrouwen wordt zeker niet beschaamd met de vele goede games die er nu al zijn..

De keuze was tussen de PS2 en de Xbox omdat ik de GC games niks vindt (idd te kinderachtig, kan er ook niks aan doen), en dus koos ik voor het nieuwere apparaat de Xbox..

Deel Deze Pagina