1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo verkoopt 1 millioen meer consoles dan Xbox in europa

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dokterh, 2 dec 2002.

1. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tegen Can-o natuurlijk, jij roelt :+

2. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    awwwww..... das aardig :eek: *^_^* (blozen ^_^).

Jij trouwens ook

/me sucking up

;) :+

3. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als dat je favo's zijn heb je niet veel te zoeken op de ngc, maar daar ging juist om, je hebt voor de xbox gekozen voor de games uiteindelijk en niet vanwege de specs.

*zet peacemode aan* [​IMG]

4. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor je (eindelijk) serieuze reactie, maar wat mij betreft mag je nog steeds optiefen vanwege die ene kloteopmerking.

5. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal in het vervolg rekening houden met je gevoelens...

6. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeft niet eens, 1 woord: netiquette.

7. Alexandrio

Alexandrio Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    x

Heb je ze geteld knuppel? Iedereen liegt in de wereld van het grote verdienen! Dus geloof Sony, Microsoft en Nintendo niet. En stop eens met dit soort zinloze berichten.

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    mischien dat hardware 'de consument' wel boeit, maar mij niet.. ik ben niet 'de consument' ik ben 'een gamer' en geen 'hardwareder'.. in de PU zei ooit iemand (ongeveer):

"al was de xbox paars en had hij de vorm van een drol, zo lang je er maar vette games op kan spelen!"

en sluit ik me dan ook helemaal bij aan..

en wat graphics betreft: graphics zijn natuurlijk interessant.. maar ik ben zelf meer voor 'functionele graphics'.. Xbox en gamecube hebben allebei functionele graphics.. wat bedoel ik daarmee? nou, dat alles zonder horten en stoten soepeltjes loopt, dat er geen karteltjes zitten, dat er geen fog of popup is enz enz.. dit zijn dingen die in meerdere PS2 games best nadrukkelijk aanwezig zijn.. en geef toe, aan zulke dingen kan je je best ergeren..

maar Again: als nintendo nu opeens besloot alleen voor de ps2 te gaan coden, dan kocht ik een ps2.. ik wil gewoon m'n nintendogames kunnen spelen, dat er een nintendo-console is, vind ik alleen maar hartstikke leuk, maar om nou te zeggen dat ik de cube gekocht heb voor het ontwerp, de controller of de graphics.. NOT..

I rest my case..

9. M@ximuS

M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eerst een GC gehad. Echter ik vond het games aanbod belabbert.. en heb dus de GC verkocht en ik heb 54 uur een Xbox waar ik HELEMAAL aan verknocht ben.. :eek:

10. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    GFX is haast gelijk aan Hardware. Zonder de Hardware kan je niet de GFX genereren. GFX is meestal het eerste waar de consument naar kijkt, daar van uit redeneert de consument meestal of een console goede hardware heeft of niet.

11. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    over welke consument heb jij het nou? waarom verkochten de saturn, de N64, de dreamcast dan allemaal minder dan hun tegenstanders?
    wat is voor jou een consument?? volgens jouw ben ik dus geen consument, leg dat eens uit?

blijkbaar zijn er heel weinig consumenten want de ps2 verkoopt het best.. hiervanuitgaand kunnen we zeggen dat de meerderheid van de mensen uitgaat van naamsbekendheid..

12. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zei meestal, maar je hebt wel gelijk over de naamsbekendheid denk ik.

13. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was reclame. Kijk als jij de mensen kan laten geloven dat een PSX er beter uitziet dan een N64 (er zijn echt mensen die dat dachten. Mensen die niet zo veel TV kijken meestal wat ouder zijn en gewoon blindelings van reclame uitgaan. De reclame's waar Sony meer Filmbeelden dan Ingame liet zien (De reden waarom ik sony dus ook niet mocht).

De reden dat je de DC eruit moet halen uit die vergelijking is omdat hij juist niet geflopt is. Hij is alleen door sega niet echt in Nederland gelaunched. Sega vond dat ze daar geen geld voor had en dat het toch geen belangrijke markt was. Hij is in europa alleen gelaunched in 4 landen: Duitsland, UK, Frankrijk en Spanje. De rest van de DC's werden uit handen gegeven en door anderen gedistributeerd. Daardoor kon je bij dedicated game winkels wel DC's krijgen, maar bij BartSmit bijvoorbeeld niet.
    En de DC had echt wel veel goede titles hoor, sterker nog hij word er allom om geprezen. De prijs kwaliteit verhouding van de machine en de Kwantiteit/Kwaliteit verhouding van de titles lagen zeer hoog op de DC. Alleen Sony heeft ze eruit gehyped met verhaaltjes over de HARDWARE!! van de PS2. Sony zag de bui namelijk al hangen en begon gelijk, nadat Sega de DC Launch, starte rumours in de wereld te helpen over hoe goed de PS 2 Hardware was die zij zogenaamd al een tijdje in ontwikkeling hadden (en toch hebben ze er nog 2 jaar over gedaan nadat dat bekend was geworden).

De consument kijk dus wel degelijk naar hardware, en in geval van de PS 2 Hypeware. Want all die beloftes die zij maakten over de capaciteiten van de Hardware, moet ik er nog één waar van zien worden. (Ze hebben in ieder geval nog niet aan de DC fans bewezen dat hun Hardware beter is ^_^. Speel Ikaruga bijvoorbeeld maar eens)

PS.:"Met consument bedoel ik iemand die koopt dus ook jij hoor daar bij. Alleen je hebt wel soorten consumenten, het soort dat ik bedoel is de leek die gewoon een spel computer wil kopen. Of dit nu voor hem/haarzelf is of voor een kind met wie hij enige band heeft"

Laatst bewerkt: 23 dec 2002
  14. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Precies het is maar hoe je het breng.

Ze geven in de reclame niet op van
    - cpu dat
    - gpu dat etc

nee ze zeggen Cristal clear image 10 times better then ps1 ze gooien er wat vette beates over en wat mooie filmpjes(zeker niet ingame) en whola de consument is verkocht.

Je moet er even bij stil staan dat grofweg 70 a 80 % van de consumenten een console koopt aan de hand van reclame dan wel niet mond op mond. PS2 heeft dat toen der tijd goed gedaan met hun reclame.

Marketing noemen ze dat.

Voor ms is het nu een stuk moeilijker omdat de markt redelijk verzadigd is. Maar wees niet getreurd, als MS er moeite mee heeft hebben de andere boys er ook problemen mee.

En waarom het zo zinloos is om cijfers van verkochte consoles te laten zien (nu) is om het volgende. Consoles zijn lange termijn winst producten. Wacht dus eerst 3 jaar en ga dan cijfers vergelijken. Ik durf te wedden dat dan de markt er totaal anders uit ziet.

15. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Jup dat kon je zien aan het Sega Vs Sony verhaal (Saturn vs PSX vs DC vs PS 2).

Niemand had 7 jaar geleden verwacht dat Sega met consoles zou stoppen. (Ok behalve hopende Nintendo fanboys dan).

16. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    waar heb ik gezegd dat dat niet zo was? je moet wel doorhebben dat ik niks tegen de dreamcast heb! als ik zeg dat de dreamcast geflopt is hier, dan betekend niet dat ik het een slechte console vind..

juist.. dus niet de hardware zelf, want die zuigt.. en MS heeft het nog veel erger gedaan.. in ieder foldertje van MS wordt op de hoge technische specs gehamerd.. is dat niet hetzelfde?

en hoeveel mensen ken jij die vinden dat de specs van de ps2 beter zijn dan die van de xbox? juist.. geen.. het ligt dus NIET aan de hardware..

ps2 is bekend, had een grote groep volgelingen, sony is cool.. nintendo is kiddy en MS is gewoon compleet fout.. wat koop je dan? een ps2.. er is niemand die ontkend dat de xbox beter graphics heeft of dat de gamecube geen gameplay-focused games uitbrengt.. Het komt door de marketing en naamsbekendheid van de console, en het image van het bedrijf.. als je alles hiertoe terugleid kom je op de huidige situatie uit..

als je alles op hardware basseert zouden de n64 en de xbox ver boven de concurrentie uitgetoornd hebben.. wat ze NIET, ik herhaal NIET doen..

Laatst bewerkt: 24 dec 2002
  17. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Erm.. ik ken er genoeg die denken dat de specs van een PS 2 beter zijn.

Maar jij had het over hardware en daarmee is de DC eruit gewipt. Hypeware is er een beter woord voor, maar veel mensen hebben gewacht met het kopen van een DC omdat de PS 2 er aan kwam en die zou toch zooooo goed zijn.

Het verschil tussen MS en Sony is dat MS de specs en hype wel waar gemaakt heeft, en een goeie uitgebalanceerde machine heeft geleverd. Hetzelfde geld voor Nintendo met de Gamecube.

Verder baseer ik niet alles op hardware maar op marketing, hardware heeft daar een belangrijke vinger mee in de pap. In zowel de PS 2 als de PSX is het meer Hypeware, maar de mensen denken dat de Hardware beter is. (Of ken jij geen fanboys die schreeuwen :"Ja hij is zo moeilijk te programmeren daarom lijkt het minder, maar de CPU is 2560 bit (dan bedoelen ze de geheugen paden) en hij heeft meerdere CPU's (dan bedoelen ze de vector units)".

Kortom hardware heeft een hele belangrijke vinger in de pap van de marketting. Zolang jij mensen kan laten geloven dat jouw hardware beter is dan de concurent, ook al is hij dat niet, dan ben jij binnen.

ps.:"Ik herhaal ik heb het hier over mensen die leken zijn in computers. NIet alle console kopers zijn goed in specs namelijk en gaan uit van mond op mond reclames, fanboys, TV reclames en verkopers"

18. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    ik word ook ziek van dat gezeik van PS2 fanboys van dat de PS2 pas op 40% van zijn kunnen zit. En de xbox en de cube al op hun max. Doordat hun console kwa specs onderdoet voor de andere 2 moeten ze het met onzin goed maken. En er zijn jammergenoeg ook nog steeds mensen die deze onzin geloven.

19. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    ff wat gegevens over hoe de xbox het doet in amerika. van IGN is dit. dit zijn trouwens gegevens tot november. December is in amerika de belangrijkste maand kwa verkopen, en de xbox zal dus nog wel verder uitlopen op de gamecube

GameCube Under the Shadow of Xbox
    Microsoft's overweight console pulling ahead of Nintendo's bite-sized purple cube.

December 20, 2002 - Xbox executives can pop a bottle of champagne. Apparently, people are diggin' the Xbox. The proof doesn't come from some over-enthusiastic PR spin or anyone's personal numbers. All you need do is take a look at the numbers and you'll see that Xbox is in the midst of crushing the GameCube.
    According to the NPD Group, one of the most respected market research firms in the industry, November marked the seventh consecutive month Xbox outsold GameCube in terms of hardware and has outsold GameCube in software in all thirteen months of its existence. Selling nearly 500,000 consoles in November, Xbox nearly doubled its sales numbers from October. Xbox consoles have edged GameCube by 20% in total sales, a considerable gap, especially when you look at the great first-party titles Nintendo has managed to release this year.

In November, Xbox saw it's second best month of software sales to date, with 2.4 million units selling. That's 10% more than the GameCube, but still far below the might of PS2. In terms of GameCube versus Xbox, though, Microsoft's console has sold 34% more software overall than GameCube. The Xbox also maintains the highest attach rate to date for a console that's thirteen months old, with 4.7 games per unit sold.

Further proof of Microsoft's growing dominance over GameCube comes when comparing the two bundle offers. Microsoft's Xbox bundle that comes with Sega GT 2002 and Jet Set Radio Future has outsold the GameCube Mario bundle by 335,000 units or 131%. However, it should be noted that the GameCube bundle is not nearly as widely available, which could contribute to the wide gap.

The GameCube is often saddled with piss-poor ports of multi-platform games and it shows in terms of sales. The Xbox has managed 58% greater third-party sales than GameCube according to Microsoft.

Though Microsoft has yet to come close to the PS2 in terms of installed base, the big MS can take comfort in knowing their online programs has bested PS2 from the get-go. Comparing their first month of sales, Xbox Live outsold PS2 Network Adapters by 14% and the three major Live titles (Ghost Recon, MechAssault, and Unreal Championship) sold over 300,000 copies combined in just the last half of November and managed an astounding attach rate of 80%.

With far bigger titles on the horizon for Microsoft next year and very few big franchises left in Nintendo's bag for 2003, it could be an even merrier X-Mas for Microsoft a year from now. Of course, we'll be back to let you know how this little ol' console war is turning out.

20. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb anderhalf jaar lang moeten wachten op grafische hoog standtjes van de ps2.Oke grand turismo 3 zag en ziet er nog steeds goed uit en is nog steeds het beste racespel van alle consols.
    Maar mensen die zeggen dat de ps2 pas op 40 % van zijn kunnen zit is echt onzin.
    Natuurlijk zal grafische de ps2 er wel op vooruit gaan over twee jaar maar hij haald kracht van de xbox lange te na niet en zal hij ook nooit halen.
    ik zal als ik jullie was ook niet op die mensen ingaan die beweren dat de ps2 er beter uitziet :p

Deel Deze Pagina