1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo verkoopt 1 millioen meer consoles dan Xbox in europa

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dokterh, 2 dec 2002.

1. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ok, maar het is gewoon een feit dat als je een leek vraagt hij meestal zal kiezen voor de PS 2.

Mijn neefje van 10, die zij vroeger ook tegen elke spelcomputer die ik had (en dat zijn er nogal wat) Playstation.

Nu nog steeds vraagt hij of hij op de PLaystation mag spelen als hij de Xbox bedoelt (Vreemde is hij kan gigantisch goed met de groote normale controler omgaan, Hoezo dat ding is te groot ;) . ALLES KAN, ALS JE MAAR WIL!! :+ :+ :+ ).

Maar voor die is de Playstation 2 de top, zijn vader denkt gewoon netzo. Die ging mij even vertellen hoe veel beter Zijn PSX en PS 2 wel waren op Hardware gebied. Terwijl ik Ecco The Dolphin aan het spelen was op men DC (Bekijk de Ecco port maar es naar de PS 2 en je begrijpt wat ik bedoel. Op de DC ziet ie er gewoon beter uit.).

De man dacht dit serieus, en met hem heelveel anderen. Ok het zijn leken, maar wel de doelgroep waar zowel de XBOX als de PS 2 op aimen. De werkende volwassene.

2. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0

:eek:

@ de post van xbox player:

hmm.. das niet zo goed nieuws natuurlijk.. maar laten we niet vergeten dat de cube het in japan een stuk beter doet.. van europa weet ik het niet precies, maar de wereld bestaat niet alleen uit de Vs..

(natuurlijk probeer ik hier gewoon het verlies van de cube in de Vs. goed te praten)

Laatst bewerkt: 26 dec 2002
  3. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    ja in Japan

Japan chauvinistisch
    Kiezen tussen een Amerikaanse underdog die in zijn prototype tijd :"Midway" hete. En tussen een klein paars japans dingetje.

Tja waar zal de chauvinistische underdog lief hebber in Japan dan kopen. ^_^.

In japan moet MS niet te veel verwachten, net als de C64 die wou daar ook neit echt lukken terwijl der in de rest van de wereld hij als een trein verkocht. De MSX een vergelijkbaar iets verkocht alleen goed in Japan, Nederland, Braziliƫ, Rusland (Sovjet Unie hield nogal van de MSX, ook van de ZX spectrum, maar de MSX is gigantisch succesvol geweest onder de communisten. Zelfs op Mir heeft de MSX dienst gedaan, er waren zelfs calculator farms die met elkaar samen moesten rekenen. En Netwerken op Scholen enzo.). Maar in Japan had je rond die tijd wel meer leuke systemen, die nooit uitgevoerd zijn. De sharp X (X1, X3, Human Xperiment X68000, ect )system bijvoorbeeld, van de 8 bitters tot de 32 bitters, allemaal hele leuke systemen maar nooit echt bekend geworden buiten japan. Was niet nodig namelijk want het was niet belangrijk wat die westerlingen ermee deden.

4. marc1234

marc1234 ///M-Tax\\\

Leuk Bevonden:
    0
    facts

blablabla wtf doe je hier als je een gc hebt
    Hier nog een feit(van de tv geplukt) top drie beste consoles

1.Playstation
    2.xbox
    3.gamecube

en dat terwijl da big N veel meer naamsbekendheid heeft als microsoft ervaring heeft in consoles.

:r

5. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    erm ik heb een cube gehad die heb ik verkocht en een xbox voor weergekocht.

Ik bedoel alleen je kan japan niet vergelijken, dat is eenhele moeilijke markt.

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    hoi marc, wtf doe je hier als je een flamerd ben?

7. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk idd dat de games het belangrijkst zijn en niet de hardware. Maar als zoiets als een harde schijf bijvoorbeeld in de gameplay wordt ingepast zoals bij Blinx, telt het natuurlijk wel mee.
    Op de xbox zijn tot nu toe wel een aantal toppers uitgekomen: Halo en Morrowind in elk geval, want die heb ik. Maar ook de cube zijn natuurlijk goede games: Mario bijvoorbeeld. Dit soort games mis ik tot nu toe op de xbox. Dat vind ik jammer, want de beste spellen voor mijn N64 vond ik Mario, Donkey Kong en Zelda. Deze games hebben toch iets wat de xbox-games en ander nintendo games niet hebben. Ik weet niet precies wat het is, maar de games spelen gewoon geweldig.
    Tot nu toe vind ik dat de xbox redelijk eenzijdige games heeft uitgebracht en de spellen die anders waren waren meestal slecht. Het zijn toch vooral shooters en dan komen er ook nog een paar goede RPG's. Maar er zijn nog geen goede Platformers of Adventures, zoals mario en zelda.
    Maar gelukkig heeft microsoft Rare gekocht die toch voor een groot deel van de "magische" N64 games verantwoordelijk waren, en ik hoop dat die ook dit soort games naar de xbox zullen brengen, dan zal het echt het beste van de drie zijn.

8. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Voor quality ja ben ik het met je eens.

Maar voor verkopen is hardware of hypeware een belangrijke factor. Want anders hadden zoveel consoles zoveel meer kunnen verkopen. Heelveel zeer goeie spellen zijn niet echt bekend geworden door concurentie. Maar het word denk ik een beetje lang deze thread. ^_^.

Deel Deze Pagina