1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo Wii - Deel 1

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind de Wii helemaal geen serieuze next-gen console meer.

En dat is positief! Want ik zie de Wii nu meer als een "party-console", ik ben nu juist veel meer geneigd om hem te kopen. :) Ik hoef de Wii niet voor serieuze games, maar hij lijkt me geweldig voor multiplayer "on the couch" (niet via internet). De PS3 probeert technisch heer en meester te zijn, toch kan me die console echt niets meer schelen (op mgs4 na). Als Sony had gezegd dat ze geen dvd video speler zouden hebben, dan zou ik ze voor gek hebben verklaard. Maar Nintendo mag dat.
    De Wii is in mijn ogen het bijgerecht, je koopt een 360 of een ps3 en je neemt er een Wii als toetje bij (zeker als hij na een tijdje zelfs onder de 200 euro zakt). Voor 250 euro heb je een totaalpakket waarmee je direct kunt gamen, dat heb ik nog niet eerder gezien bij een launch. De 60 euro voor een controller is schandalig, maar de prijzen van de games + retrogames zijn goed.
    De Gamecube slaagde er niet in om de markt te overwinnen, maar ik begin vertrouwen te krijgen in deze nieuwe aanpak.

En een console die overal op de wereld uitkomt binnen 1 maand, noem ik een gelijktijdige launch.

2. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Die discussies gaan ook altijd over hetzelfde. Betere graphics bla, bla bla...

Kijk naar de DS en de PSP. Echt IEDEREEN had verwacht dat Sony Nintendo zou wegvagen omdat de graphics tien x vetter waren. Nu kunnen we constateren dat de DS de PSP keihard ownt wereldwijd!

Komt Nintendo met een nieuwe console. Krijg je weer dat gezeik over die graphics. Het moet nou toch wel duidelijk zijn, dat Nintendo heeft besloten een eigen weg in te gaan en niet alleen maar op graphics focust...
    De games die ze uitbrengen worden toch weer leuk.

En € 250,- voor een compleet pakket waarmee je gelijk aan de slag kan, dat is toch slim? Zeker voor de (mainstream) doelgroep die ze willen bereiken.

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
  4. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    dubbele-u tee ef! een weerkanaal?

ik vind dat Mii kanaal wel tof!

5. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Geinig, ook dat je dingen dus kan opslaan op je Wii-Remote. Alleen het lijkt me wel dat je een lamme hand krijgt want je moet zo te zien wel érg veel je hand bewegen.

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    ik lees net dat hij geen 5.1 geluid heeft :9 Dat vind ik echt zwak.

-Geen HD
    -Geen 5.1
    -Geen DVD

Dat is opzich wek zwaar stom. En zo vind ik het dashboard van hun niet echt mooi. Ik heb zo het gevoel dat toen m$ met hun dashboard kwam dat iedereen dacht: 'Damn, dat moeten wij ook doen' Vind wel dat ze vette dingen hebben zoals Wii news en browser en hoe de foto's worden georganiseerd, een soort tornado, dat is wel lijp.

7. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Keihard owned is nu ook weer niet waar he. Ps2 owned bijvoorbeeld xbox en gamecube(en is idd de minst krachtigste). Maar psp heeft maar 1 miljoen minder verkocht dan DS, en Nintendo is altijd heer en meester geweest op handheld gebied, dus op zich een hele prestatie die Sony met psp heeft neergezet dunkt mij...

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    1 miljoen minder? Dat kan nooit

Alleen al in Japan zijn er dit jaar 3 miljoen meer DS'en verkocht dan PSP's. En dat is DIT jaar. Er zijn zelfs bijna meer dan 2 keer de PSP en PS2 bij elkaar.

In Europa liep de DS ook wat beter dan de PSP (vraag me niet waar ik het vandaan heb, want dat weet ik niet meer). Dat betekent dus dat de PSP minimaal 2 miljoen meer verkocht moet zijn dan de DS in de VS, wat dus echt niet zo is.

9. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De specs zijn echt niet een -stuk- beter. Heb je Resident Evil 4 wel eens gespeeld op de Gamecube? Dat vind ik er 10x meer nextgen uitzien dan Red Steel bijvoorbeeld.

Wat een onzin, Nintendo is rijk genoeg om zich dat beetje verlies te kunnen veroorloven. Heb je de japanse charts wel eens bekeken? De DS en haar games verkopen als een trein.

Het is gewoon duur voor een controller IMO. Wil je eens gezellig met wat mensen spelen (waar de Wii IMO toch wel het meest voor bedoeld is) betaal je voor 3 controllers 180 euro... Hier vind ik ook dat Ninty best wel wat verlies had kunnen maken.

Claimde Microsoft een wereldwijde launch te brengen? Volgens mij niet hoor. Maarja, als je dat kan aantonen, point taken.

Als ze dat nooit gezegd hadden, zouden ze zich er ook niet voor verontschuldigen dat het er niet meer in zit, wel?

Voor een console die net een jaartje uit is vind ik het best meevallen, en daarbij komt dat de consoles gratis vervangen/gerepareerd worden.
    En sorry. :)

EDIT: @Modder-eter: Inderdaad, Boss lult een eind weg. De PSP is in mijn ogen best een flop, maarja.
    EDIT2: @Pacboyslim: Oh, maar daar heb ik ook niks over gezegd. Ik weet haast wel zeker dat de Wii goed zal verkopen.

Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zat zo te denken. Wat nou als je een kleiner beeld hebt, dan is het sturen van zon muis op je beeld wel erg moelilijk. En niet te behouden dat je die controller niet langer dan een kwartier kan optillen, omdat je arm dan te moe wordt.

11. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik absoluut niet met je eens. De controller is een stuk lichter dan de x360 controller en hoewel iedereen dnekt dat je reusachtige bewegingen moet maken is dat absoluut niet zo. Zie het als met je pc muis. Zo lang zullen de bewegingen zijn.

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Pak je afstandsbediening op, en ga daarmee een kwartier lang op je scherm richten. Kijken of je arm niet moe wordt. Hoe weet je dat hij lichter is dan die van de 360? Heb je ermee gespeeld?:+

13. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    wie zegt dat je uren achter elkaar op de wii moet gamen. als je echt aan het tennissen bent bijvoorbeeld kan je ook best lang volhouden en ik denk dat je er na een paar maandjes wel aan gewend bent. :p hoe noem je het als je arm ervan overbelast raakt? een wii arm? lol

14. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    uhmm wii kramp

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    okey! jij hebt me aan het laggen gemaakt.:thumbs: dat doet niet iedereen:b: koekje voor jou!

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker :D Is dat zo'n chocolate-chip cookie ? Die zijn uber :cool:

18. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Vast een domme vraag maar waar staat RS voor, dan kan ik meelachen -_-

19. Intraxz

Intraxz Ja!