Ik heb gisteren even de gelegenheid gehad om samen met mijn broertje op de Wii te spelen en hier volgen twee versies van mijn beloofde first impression :
Korte versie : Geweldig
Lange versie : De Wii heeft mij verrast, echt compleet verrast. In het begin was ik vrij sceptisch over de controllers en de manier waarop je de games dient te beleven, maar die mening wil ik nu heel erg bijdraaien. In mijn speelsessie heb ik wat potjes Wii Sports gedaan, evenals Wii Play. Die eerste is erg leuk, tennis vind ik persoonlijk het leukst en boksen en golf wat minder omdat ik daarbij het idee kreeg dat het spel niet helemaal correct reageerde op wat ik deed. Wii Play is ook best geinig, alhoewel het erop lijkt dat de game bedoeld is om je gewoon op 10 verschillende manieren met de Wiimote/Nunchuk te leren spelen zitten er toch wel wat grappige spelletjes tussen. Ik denk dat ik Wii Play ook aan ge schaffen, want in feite is het een extra Wii-mote met een spel van 10 euro erbij.
Na het spelen van Wii Sports en Wii Play heeft mijn broertje Zelda opgestart en heeft ie eigenlijk niet veel anders meer gedaan Heb wel even mee zitten kijken, niet te lang i.v..m. spoilers, maar wat ik ervan gezien heb is het echt weer een lekkere typische Zelda game. Sfeertje is goed, en dat maakt voor mij ook gelijk dat de graphics in orde zijn. Het is wel geen HD, maar het spel wordt er niet minder sfeervol op. Ben alleen wel benieuwd hoe het beeld eruit gaat zien op mijn Full-HD monitor, maar ik denk dat het te verwaarlozen is aangezien mijn PS2 via Component ook prima beeld geeft op het ding.
Tot slot viel me nog op dat de controllers van de Wii iets kleiner zijn uitgevallen dan ik zelf had gedacht. Niet dat dat erg is, want ze liggen prima in de hand....maar het is wel een op Japanners gebaseerd formaat Maar ik weet het nu zeker : ik koop een Wii. Ik vind het echt een hele aparte benadering van het fenomeen gamen. En dan te bedenken dat ik al vanaf mijn 7e game, en nog nooit heeft mijn vader iets in games gezien, maakt niet uit welk systeem je over praat....maar zelfs hij vindt dit helemaal geweldig
Laatst bewerkt: 17 dec 2006