Ik moet hier toch nog even op reageren. Vergeet niet waar de Wii vooral voor bedoeld is. En voor welke groep hij niet gericht is. En dat zijn dus de hardcore gamers. Voor deze groep moet je bij de Xbox 360 of straks de Ps3 zijn. Het is ook niet de bedoeling dat je de hele dag Wii sports staat te doen voor je TV. Maar ik kan begrijpen dat je het achter af niks vindt vanwege de controlls omdat het nieuwe eraf is. Maartoch, als ik kijk naar Wii Sports.. die speel ik nog steeds erg graag. En dat is mede door de controlls. Oke, het nieuwe is er ook af voor mij. Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds erg tof is, en vooral met een groep vrienden erg leuk om te spelen. Maar kijk eens naar de DS waar jullie het over hebben. Ik pak even deze zin van Tasso: ''Een super mario een joshi alles 2d en oke hij is dan wel over twee schermen uitgerekt maar wat is de nieuwigheid'' Waarom moeten dingen altijd nieuw zijn. Dit zijn dan net 2 games die je pakt die dan geen gebruik maken van de touch screen mogenlijkheden. Maar als ik naar de games kijk zoals: Nintendogs, Brain Training, 42 klasiekers, en natuurlijk Metroid Prime Hunters. Dat zijn games die ik echt niet wil spelen met alleen maar 2 analoge sticks. Vergeet ook niet al die rpg's die straks gaan uitkomen. Hoe heerlijk dat gaat werken met een touch screen.
Daarbij komt dat Nintendo altijd met nieuwe games komt, met nieuwe gameplay. Nu kunnen ze dat al helemaal goed met natuurlijk de Wii Remote en de Nds touch screen. En dat laten ze ook zien. Ze hebben een andere doelgroep gekozen, een breder doelgroep, en dan is het te begrijpen dat het allemaal wat minder eruit gaat zien voor de hardcore gamer. Maar de Wii is pas net begonnen, en de games die uit zijn gekomen kun je zien als soort van Beta tests. Er komen vast games uit die het beter gaan doen dan Wii sports. En veel uitgebreider zullen zijn qua controlls. Een beetje meer vertrouwen in Nintendo hebben.
Laatst bewerkt: 5 jan 2007