mja, google geeft ook wel verschillende resultaten. Ik vind berichtjes dat de europese launch prijs als reactie op de price drop van de xbox naar 199 ging (dus vlak voor launch een prijsdaling) maar ik zie ook wel wat hogere prijzen maar goed, het is zoals jij zegt een ander verhaal. De Cube was de laatste van die generatie maar kwam wel vlak na de rest met vergelijkbare hardware. De WiiU komt 6 jaar later met (waarschijnlijk op de hoeveelheid RAM na) vergelijkbare hardware...
De Gamecube was 249 euro bij de launch, dat herinner ik me nog 100%, ik had het toen op de launch gehaald met 2 games, Luigi's Mansion en Sonic Adventure 2 Battle. Exact hetzelfde prijs als de Wii en Nintendo 3DS dus.
Dat je dat nog weet na al die jaren. Enige console waar ik de launch prijs die ik ervoor betaald heb nog weet is de PS1. 769 gulden voor de kale console bij magic games in Arnhem (alleen Wipeout er bij gehaald want Toshinden was al op)
Ik weet nog wel dat ik iets van 180 gulden heb betaald voor Donkey Kong 64 Zat dan expansion pack bij waar geloof ik weinig games gebruik van maakten.
250,- gulden voor Pit Fighter op de megadrive. Was de eerste 2 of 4 meg cartridge! En ook zoiets voor Virtua Racing op de megadrive en nog een bepaalde uitvoering van street fighter wat de eerste 24 meg cartridge was, weet even niet meer of het nou New challengers was of special championship edition. En dan klagen we tegenwoordig over de prijzen van games Die expansion pack was zeker dezelfde die ook bij perfect dark zat? voor die verdubbelling van het werk geheugen
Oh right, ik had Majora's Mask op de release gekocht voor 169 gulden bij de Bartsmit maar toen moest ik ook nog een expansion hebben, dus toen had ik ook Donkey Kong 64 + Expansion Pack rond 149 gulden gehaald, niet dat ik veel Nintendo 64 games had toen, hoor.
De games waren toen best wel duur, de consoles zijn altijd wel hetzelfde een beetje gebleven, de PS3 was zelf ook wel duur op de release, 600 euro voor de 60GB model zover ik me herinner.
Je kreeg wel een console met Blu-Ray , PS2 , SACD , SD/MS/CF kaartlezer , 4x usb en Linux ondersteuning
Natuurlijk kreeg je er enorm veel voor terug, ook al waren de PS2 games nou niet te perfect te spelen op de PS3, en de USB poorten zegt ook enorm weinig, het grootste voordeel met een PS3 was toch de Bluray speler, maar ik kocht het toch echt voor de games, ook al gebruik ik mijn PS3 regelmatig voor mediastreaming wat enorm tof is.
Bron: http://www.gamer.nl/nieuws/344414/miyamoto-wil-star-fox-en-metroid-op-wii-u Lijkt erop dat er eindelijk word geluisterd. Wie weet komt de beste Starfox straks naar de Wii U. Ik heb het dan over Starwing. Als Starwing naar de Wii U komt, dan haal ik een Wii U, en ja ik ben zo iemand die best een console voor 1 of 2 games koopt. Eerder al gedaan bij de PS2 en later bij de Wii
Oh, daar heb ik ook geen moeite mee, er volgen er altijd wel meer in verloop van tijd. Zo ben ik aan de eerste Xbox begonnen; wilde per se Halo......en dat was het begin....
Yup, zeker als je het vergelijkt met de Wii. Pikmin 3 New Super Mario Bros U ZombiU en Rayman Legends staat blijkbaar ook gepland als launchtitel.