1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Nintendo] Wii U

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Juunanagou, 5 jun 2011.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Of gewoon een 3D Pokemon game (een echte dus, niet die N64 rommel).

Maar zo denken er heel, heel veel over Grave....helaas Nintendo niet.;)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Ik roep al jaren dat Nintendo eens met een full-blown 3D Pokemon RPG op de consoles moet komen met goede online functionaliteiten. Desnoods een MMO. Dan verkoop je tientallen miljoenen Wii U's.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha en dit, dan heeft echt iedereen het erover in de straat. Helemaal als Nintendo ondertussen ook nog ervoor zorgt dat Pokémon weer wat vaker op tv is!

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Bovendien hardware aanpakken. Een console op de markt zetten die hardware technisch gelijk aan de One en Ps4 is.

Heb het meteen al gezegd toen ze de Wii een Wii u uitbrachten dat ze hun 3th party support zouden verliezen. En tegenwoordig zijn die juist steeds belangrijker. Een doorsnee 3th party gaat niet z'n game die die voor de One of Ps4 maakt downgraden voor een systeem die 1/10 van de power heeft.

Ze doen gewoon zoveel fout. Fouten die gewoon zo dom zijn. Fouten die zelfs leken snappen. Maar Nintendo snapt er gewoon niks van. Ze moeten echt es 10 jaar naar zichzelf kijken, en met wat beters komen.

5. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee juist niet, ze moeten naar anderen kijken. Alleen naar zichzelf kijken is de reden dat ze achterlopen.

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik blijf erbij dat de Wii (het succes daarvan) Nintendo volledig heeft verblind. Ze hebben niet ingezien dat de Wii een mazzeltje is geweest, en dat het succes alleen te maken had met de non-gamer die simpel vermaak zocht zonder moeilijke controllers met 400 knoppen. De controls waren nieuw, het leek iedereen leuk en de prijs voor het instappen was prima voor nieuwkomers en oudgedienden.

De Wii was leuk voor even, ik ken heel veel nongamers met zo'n ding en twee games. Daarna was de lol eraf, het was toch niet zo heel leuk. De core gamer had de PS3 en een 360 en had een Wii voor erbij. De prijs was daar ook naar, de Wii was geen concurrent en dat had Nintendo niet door. Het was die console voor erbij voor de core gamer en de non-gamer kreeg een goedkoop speeldingetje met controls zonder ingewikkelde knopjes en combinaties. Puur geluk, want Nintendo heeft niet doorgehad dat het succes niets te maken had met marktinzicht, maar met puur geluk.

Nintendo heeft daardoor precies hetzelfde geprobeerd bij de WiiU, nu met een gamepad. Alleen is de groep non-gamers allang afgehaakt, die spelen op een tablet en smartphone hun spelleke. En wij willen geen verouderde console voor een prijs van € 300,00. Want wij willen een WiiU alleen voor erbij, voor het serieuze gamen hebben we een PS4 of een One. Ik zeg je, zodra het ding voor € 175,00 in de winkel ligt, dan kopen heel, heel veel mensen het apparaat. Nu hoor ik vaak dat ze niet voor zo'n prijs willen gaan verkopen.

Maar ze zullen ook na MK8 gaan inzien dat er (behoudens de onvermijdelijke korte stijging in verkopen) op lange termijn geen WiiU's gekocht zullen worden. En dan is de enige mogelijkheid nog om een forse prijsverlaging door te zetten, en als de voorraad van de WiiU met gamepad op raakt, een versie met een Pro controller op de markt te gooien omdat die ook qua kostprijs goedkoper zal zijn. Dan zul je ook games als SM3DW, DKTF, The Wind Waker gaan verkopen. Er is simpelweg geen markt voor de WiiU, omdat de enige die denken dat de WiiU een concurrent is voor de PS4 en One, Nintendo zelf is. Daar moeten ze vanaf en daar hoort dus ook een prijsverlaging bij.

Ze kunnen wel blijven vasthouden aan die prijs, of er € 50,00 afhalen, maar dan gaat er niets gebeuren. Natuurlijk, die gamepad kost geld, maar die is nu toch al gemaakt en ligt nu in de doos met een WiiU in de winkels en in hun magazijnen. Die verkoop je nu toch niet meer, dus kan je ze beter voor een prikkie gaan verkopen. Je stopt per direct met het maken van gamepads en gooit er als de voorraad erdoorheen is een Pro Controller bij je nieuwe WiiU pakket.

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Naar zichzelf kijken, reflectie, wat gaat er mis. Expertise in huis halen, mensen de leiding geven die weten wat ze moeten doen. Dan genoeg tijd nemen om het goed te doen.

8. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar dat is het hem juist; ze denken dat ze niks verkeerd doen...dat is het trieste van Nintendo.

Het gaat eigenlijk al heel lang echt slecht met Nintendo qua consoles.
    De N64 ging nog net, maar daarop was 3rd party al een stuk zeldzamer dan op zijn voorgangers. Daar zie je de eerste tekenen al.....

De Wii was een onverwacht succes, wat het ding eigenlijk niet verdient heeft, maar het heeft veel non-gamers overgehaald....die er na een paar maanden niets meer mee deden, maar goed die tellen wel mee...

Ze hebben gewoon echt geluk dat ze Pokemon en de Wii hebben gehad wat dat betreft.

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Hier ben ik het dan niet helemaal mee eens. Het laatste wat ze moeten doen is een console op de markt gooien met als doel een directe concurrent te zijn van de PS4 en One. En dus dezelfde doelgroep willen aanspreken. Die boot hebben ze al gemist, dat hadden namelijk meteen moeten doen bij de release van de WiiU.

Ik denk dan ook dat er sowieso geen ruimte is voor 3 consoles die dezelfde doelgroep willen aanspreken, dat is er ook nooit geweest. Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit gelijktijdig drie gelijkwaardige consoles waren geweest, die alledrie succesvol te noemen waren. Er is ruimte voor 2 concurrenten, dat is altijd zo geweest. Ze hadden dus of meteen moeten komen met zwaardere hardware, of ze hadden moeten beseffen dat ze die console voor erbij wilden worden en de console voor een goedkopere prijs moeten wegzetten. In het eerste geval hadden ze misschien (heel misschien overigens) een van de andere twee een hak kunnen zetten. Ze waren dan maanden eerder dan de PS4 en One en hadden dan ook third party mee kunnen krijgen. De gamer was vorig jaar ook al toe aan een nieuwe generatie, we hadden zeker meegegaan als de release van de andere twee nog zolang op zich zou laten wachten. De vorige generatie heeft namelijk net even te lang geduurd, ik was er wel klaar mee.

Laatst bewerkt: 1 mei 2014
  10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Pikuchu ranged DPS DIBS!!!

11. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Pikachu* man, wat een neppe Pokémon fan ben je ook. :+

Maar inderdaad ik ben zelf ook teleurgesteld in de hardware van Nintendo en de software(online functionaliteiten etc)waar ze mee komen, maar wie is er niet teleurgesteld? De Wii was gewoon een dikke flop naar mijn mening omdat het grafisch volgens mij slechter was dan de Gamecube, net toen ik de Wii had gehaald voor Twilight Princess zag het er grafisch zo ontzettend slecht uit vergeleken met bijvoorbeeld Gears of War die rond die tijd ook uit was gekomen.

De Wii U heeft ook gelijk al zijn nadelen, 1 daarvan is waarom de fuck heeft de Xbox One en PS4 beiden een optische ingang en de Wii U niet? Ze mogen nu wel met een HDMI poort komen dit keer maar het is toch wel slecht dat er dit soort dingen weer mist zoals toen met de Wii.

Ik zie ze trouwens nooit Nintendo titels op een ander platform uitbrengen tenzij ze SEGA stijl failliet gaan, maar dat zie ik niet binnenkort gebeuren als de 3DS bijvoorbeeld een succes is. :+

Laatst bewerkt: 2 mei 2014
  12. Matthixbox

Matthixbox Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een mogelijke Wii U herlancering met nieuwe versie/hardware van de Wii U verwacht ik.

En misschien nog dat Quality of Life verhaal. We gaan het zien. Nog een paar weken. ;-)

14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Als ze met nieuwe hardware komen, dan zie ik die dit jaar nog niet uitkomen... en zou ik het zonde vinden voor m'n WiiU :+

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Eigenlijk een Eevee fan, maar met cuteness alleen kom je niet ver in een MMO :+

16. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Dat zou echt het lelijkste ooit zijn, nieuwe hardware uitbrengen. Dan hebben we dus allemaal een WiiU gekocht voor 2/3 leuke games. 8)

Mooie discussie die hier gaande is, ik ben er zelf van overtuigd dat Nintendo de third party support ook echt niet nodig heeft, maar dan moeten ze zelf wel toffe titels uit gaan brengen. Als ze komen met een nieuwe Zelda, een nieuwe Metroid, een nieuwe Mario, een vette Pokemon game en een nieuwe Mario dan zal die WiiU gewoon een gigantisch succes worden.

Helaas gebeurt dat niet.

17. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik hoop op een Wave race of een F-Zero op de E3.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat team is te groot en bestaat weer uit verschillende teams. Als ze 3rd party gaan doen valt dat uit elkaar en zit je weer met problemen over de rechten etc. Ik zie dat niet zo snel gebeuren. Denk dat ze het meer in de online wereld moeten gaan zoeken. Mario MMO, Pokemon sandbox etc. Achievements/trophies erin gooien, grote community maken en gaan. De games die ze nu uitbrengen zijn leuk, maar in een week ben ik door de meeste heen (SP dan) en dan speel je ze niet meer. Dan komt er veel te weinig boeiends uit om op die console te kunnen spelen helaas.

19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk gewoon een wii u mini

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Zonder gamepad, €150. Doen. :cool:

Deel Deze Pagina