Hier ben ik het dan niet helemaal mee eens. Het laatste wat ze moeten doen is een console op de markt gooien met als doel een directe concurrent te zijn van de PS4 en One. En dus dezelfde doelgroep willen aanspreken. Die boot hebben ze al gemist, dat hadden namelijk meteen moeten doen bij de release van de WiiU.
Ik denk dan ook dat er sowieso geen ruimte is voor 3 consoles die dezelfde doelgroep willen aanspreken, dat is er ook nooit geweest. Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit gelijktijdig drie gelijkwaardige consoles waren geweest, die alledrie succesvol te noemen waren. Er is ruimte voor 2 concurrenten, dat is altijd zo geweest. Ze hadden dus of meteen moeten komen met zwaardere hardware, of ze hadden moeten beseffen dat ze die console voor erbij wilden worden en de console voor een goedkopere prijs moeten wegzetten. In het eerste geval hadden ze misschien (heel misschien overigens) een van de andere twee een hak kunnen zetten. Ze waren dan maanden eerder dan de PS4 en One en hadden dan ook third party mee kunnen krijgen. De gamer was vorig jaar ook al toe aan een nieuwe generatie, we hadden zeker meegegaan als de release van de andere twee nog zolang op zich zou laten wachten. De vorige generatie heeft namelijk net even te lang geduurd, ik was er wel klaar mee.
Laatst bewerkt: 1 mei 2014