Ik heb me eigenlijk nog niet zo verdiept in de Wii U. Zouden de kenners mij eens de + en - punten kunnen vertellen? Wanneer ik op internet er over zoek vind ik eigenlijk alleen maar gelul van PS3 of 360 fanboys welke de Wii U niks vinden of juist de Nintendo fans welke hem de hemel in prijzen....
+ Nieuwe console! Is altijd awesome. + Nintendo games in de toekomst! Als je van Nintendo games houdt natuurlijk een must. +/- Weer een iets betere online service van Nintendo kant, maar er moet nog veel aan verbeteren. - Weinig goede games op het moment, teveel ports - Qua specs achterhaald tov de volgende Xbox en PS3
Bedankt voor je sneller reactie Modder-Eter! Begrijp ik het nou goed overigens dat je ook kan gamen met alleen die game-pad? Dat de console wel "in-range" moet zijn maar niet je tv nodig hebt?
Hmm... dat zou voor mijn situatie namelijk echt ideaal zijn. Plus Nintendo games heb ik altijd tof gevonden, alleen de Wii is mij niet zo goed bevallen i.v.m. de controllers.
Ben benieuwd wat de ( Japanse ) third party developers gaan doen voor dit apparaat. De Wii heeft toch wel wat juweeltjes gekregen over de jaren maar de markt is erg veranderd en veel publishers/developers spelen toch liever op safe tegenwoordig.
Precies, en het lijkt mij dat nu Nintendo dit x als eerste met een nieuwe console komt dit een goed uitgangspunt is. Games maken voor ps4 & xbox 720, zal als die hardware ook echt een stuk bruter gaat zijn ook een stuk duurder zijn dan games maken voor de Wii U. Zeker als Nintendo zorgt dat er veel consoles verkocht worden voordat die andere twee er zijn, zie ik een mooie toekomst voor Nintendo met de Wii U.
Niet perse. Neem BF3 als voorbeeld, daar draait nu een enigzins gemankeerde versie van op de consoles. Op de 720 of ps4 zou je dan gewoon een versie hebben die gelijkwaardig is aan de PC versie Het is meer een kwestie van opschalen van de kwaliteit van je assets dan dat er echt veel meer ontwikkelkosten in gaan zitten denk ik. Tenzij ze echt gaan verassen en met een console komen die iets heel aparts gaat kunnen/vragen van ontwikkelaars. Maar dat verwacht ik niet. En AAA blockbusters zijn altijd duur om te maken, maar dat maakt niet uit als je er maar genoeg van verkoopt. De vraag gaat denk ik eerder zijn, gaan er nog wel versies van BF5, Mass effect 5, Skyrim 2 etc etc voor de WiiU uitkomen op het moment dat de 720 en PS4 uit zijn. En waarom zijn er uberhaupt nog geen ports van de toppers van de 360 en PS3 aangekondigd voor WiiU? Alleen MEIII (zonder de DLC) , Arkham City en ACIII en dan houd t wel een beetje op Waarom komt GTA V voorlopig alleen op PS3 en 360? Waarom is Bioshock Infinite nog niet aangekondigd voor WiiU etc etc etc Krijgt de WiiU volwaardige FIFA 14's en CoD 10's e.d?
Ik denk zelf dat de andere consoles nog niet in de winkels liggen eind 2013, dus ook dat er volgend jaar naast high profile Nintendo games (metroid, 3d mario, zelda, smash bros) ook leuke ports komen voor de WiiU (GTA5, Far Cry 3,Bioshock: Infinite, COD: Modern Warfare 4 etc.) Met die games kan Nintendo z'n systemen wel aan de man brengen en de installed base uitbreiden. En met een leuke installed base wordt het natuurlijk heel interessant om games er op uit te brengen voor ontwikkelaars. Wat denken jullie?
Verwacht buiten een Metroid en heel, heel misschien een Mario volgend jaar nog maar geen Nintendo high profile games. Sowieso geen Zelda en Smash Bros tot eind 2014.
Ik denk dat Nintendo weinig heeft aan al die late ports die nauwelijks beter zijn dan hun PS360 broertjes. Dát zal ze dus iig niet helpen.
Gezien het aantal verkochte games van de voorganger is het trouwens wel slim om te lanceren met New Super Mario Bros U : http://www.vgchartz.com/platform/2/wii/ Dus ze hebben niks aan die 3rd party games DulleNL? Wat denk je wat wel helpt?
Ze hebben wel wat aan 3rd party games, maar niks aan late ports die nauwelijks beter zijn dan de andere versies. Of zelfs slechter. Kijk nu naar Mass Effect 3, Ninja Gaiden 3, Epic Mickey 2, Darksiders 2, Batman etc. Daar koop je niet een nieuwe console voor. Allemaal te laat en ze lopen ook nog eens slechter. Wii U moet meer games zoals ZombiU, Bayonetta 2 en Rayman Legends hebben. Dát helpt ze. Exclusieve, goede games. (ervan uitgaande dat Rayman en Bayo even goed zijn als de eerdere delen). Rayman en Bayo 2... De 2 games die me hebben overgehaald de Wii U te kopen. Dat doe je echt niet vanwege multiplatform games. (misschien als de console een stuk krachtiger was en dus een duidelijk voordeel was, maar dat is de Wii U dus niet. Hoe geinig die tablet controller ook is)
Maar de gedachte dat je zowel de grote Nintendo titels kan spelen als de crossplatform 3rd partytitels kan toch een reden zijn om het apparaat wel of niet te halen? Ik hoop trouwens van harte dat Far Cry 3 komt voor de Wii U. Multiplayertrailer ziet er heel vet uit.
Misschien. Als je geen 360 of PS3 hebt. Zal niet zo vaak voorkomen denk ik. Mensen die iets geven om die 3rd party games hebben al lang de PS360 en zullen de Wii U alleen kopen voor de exclusives. Ik zie multiplatform games dus niet echt een impact hebben.
Het word mij alleen nog niet echt duidelijk of je nou elke game met alleen de pad kunt spelen. Ook niet op de officiële Nintendo site: http://www.nintendo.com/wiiu/features/
Kan niet met elke game. Bij sommige games zijn de extra gamepad features essentieel dus kunnen ze niet het beeld van de TV naar de gamepad verplaatsen. Of wat voor reden andere devs ook verzinnen. Dit zijn de games die het tot nu toe ondersteunen
*Steekt hand op. Gereserveerd toen Rayman Legends nog een launch titel was. Over getwijfeld om te annuleren toen ie werd uitgesteld, maar ach. Het is toch al betaald en uiteindelijk wil ik er toch een vanwege Rayman en Bayonetta 2. NSMBU maar gekozen als vervanging van Rayman. Die Mario games schijnen wel aardig te zijn. Voor de rest zie ik wel wat op mijn pad komt. Scribblenauts Unlimited lijkt me ook erg leuk.